Fitnesstopic

Ik kan idd rond mijn menstruatie maar weinig aan qua kracht of conditie! Ik duw er meestal doorheen, maar wil ik meer op gaan letten om dat juist niet te doen.

1 like

Ja deed ik gisteren dus ook. Maar ik kon mijn voeten amper optillen :sweat_smile: Dus dat viel behoorlijk zwaar.

1 like

Lijkt me wel een duidelijk signaal dan :sweat_smile: ik wil sowieso wat meer met m’n hormonen rekening gaan houden, maar ik wil ook gewoon m’n schema aanhouden dus vind dat maar lastig!

Ik vind lower body wel leuk op de machines. Leg press is denk ik mijn favoriete oefening in de sportschool. Verder vind ik upper body het leukst.

Wat doen jullie tegen eeltvorming op de handen? Wordt steeds erger bij mij😅

2 likes

Ongevraagd advies wellicht, maar ik gebruik zelf de week dat ik ongesteld ben als een soort deload, dus doe die week hetzelfde wat in mijn schema staat, maar dan met (veel) minder gewicht en wat meer herhalingen (ook omdat ik gewoon merk dat mijn rug bijvoorbeeld veel sneller in de kramp schiet die week en ik met squats niet te veel risico wil nemen). Werkt tot nu toe voor mij heel chill, en voel me toch niet zo ‘schuldig’ dat ik minder gewicht doe, omdat ik m’n schema toch wel soort van volg haha.

1 like

Nee hoor, fijn dit soort tips! Ik moet ook maar eens dat soort dingen gaan doen :slightly_smiling_face: dankjewel!

@Whistle inderdaad handschoentjes (nike heeft hele fijne) en verder vind ik het wel leuk eigenlijk als herinnering dat ik lekker bezig ben.

2 likes

Ik heb gister voor het eerst sinds lange tijd weer squats gedaan (en verder benen getraind), maar ik heb er mega veel spierpijn aan over gehouden. Ik kom met moeite de trap op :sweat_smile::sweat_smile:. En ik wilde vandaag nog wel op dat trap apparaat gaan lopen in de sportschool

1 like

Gewoon accepteren tbh :sweat_smile: Ik zie het bijna als een soort “bewijs” van m’n werk, was ook heel blij dat het terug kwam toen de sportscholen weer open gingen.

1 like

Kan wel goed helpen tegen spierpijn juist!

2 likes

Als warming up, prima. Maar ik zou vandaag je benen rust gunnen en rug, armen of borst doen. Uiteindelijk worden ze daar sterker van!

1 like

Ik heb vandaag schouders gedaan. En verder nog een beetje cardio, maar die trap ging hem niet meer worden. Kwam al met moeite de loopband op :joy:

2 likes

Haha goeie call zo te horen! :slight_smile:

1 like

Ik schaaf het eraf met een los scheermesje! Werkt echt top. Echt belangrijk om bij te houden want scheuren is echt heel naar :sob:

1 like

Wacht kan het scheuren? Gelukkig nog nooit gehad, maar misschien neem ik het “gewoon laten zitten” dan terug.

Eventjes tegen mijn voetenvijl houden.

1 like

Hebben jullie tips waar ik goede sportschoenen kan vinden. Had nike besteld en deze leken prima te zitten maar sinds een aantal weken gaan mijn voeten tintelen/slapen wanneer ik ze aan heb en hetzelfde geldt voor de hardloopschoenen die ik heb laten aanmeten.

Ik train op vans, maar doe geen cardio

1 like

Als je in meerdere schoenen last hebt van tintelingen denk ik dat het misschien aan je voeten ligt. Door warmte de afgelopen weken kunnen je voeten wat dikker zijn dan normaal, waardoor je schoenen eigenlijk te strak zitten.

Je zou terug kunnen gaan naar de zaak waar je hardloopschoenen hebt aan laten meten, misschien hebben ze een zooltje dat dit verhelpt.

Het kan ook helpen om te kijken naar hoe je je veters strikt, te strak zorgt voor slechte doorbloeding waardoor je tintelingen krijgt.

2 likes

Ik zal eens bij de winkel informeren voor die zooltjes. En dat mijn voeten zijn opgezet door het warme weer klinkt wel logisch. Aan het strikken zal het niet liggen denk ik want zelfs als ik de veters niet strijken tintelen ze.

Kom even binnenvallen. Ik fitness/bodybuild zelf 2 à 3 keer per week. Dit doe ik nu zo’n 9/10 jaar en ben dus al best gevorderd (soms daardoor lastig om het uitdagend te houden). Ik vind elke spiergroep leuk om te trainen, behalve mijn buik dus. Ik merk wel dat als ik zwaar ga deadliften/squatten ik snel last van mijn onderrug krijg. Dus mensen adviseren me om meer mijn buik te trainen om mijn rug te ontlasten. Iemand tips voor een leuke en effectieve oefening? Liefst waarbij ik het ook echt goed voel na de tijd