Fitnesstopic

Ik ben deze week voor het eerst gaan boksen en ondanks dat m’n knokkels echt helemaal open liggen vond ik het superleuk! Het was tevens ook m’n intensiefste workout ever, met een max hr van 190 en 21 minuten op 90-100% van m’n max hr. Totaal was 60 minuten.
Heeft iemand tips voor betere bescherming? Ik zit te denken aan die zwachtels, maar geen idee of dat echt werkt.

@Drawster heb je je progress fotos weggehaald? Wilde ze ook graag zien, jammer! Altijd zo leuk om te zien.

5 likes

Leuk hè boksen!
Ik heb zoiets als dit:afbeelding
Beschermt prima en is makkelijk aan en uit doen. Echt zwachtelen zal wellicht iets beter/strakker zijn.

1 like

Zoiets had ik, maar nog steeds dus helemaal open :cry: misschien was die buiten handschoen niet met genoeg padding ofzo?

Je hebt goede stoten gegeven dus haha.
Misschien even je trainer vragen wat hij/zij adviseert?

1 like

Haha ja zo kan je het ook zien :joy: ik zal het eens vragen want dit ga ik echt niet elke week doen! Duurt wel een tijdje voor dit geheeld is ook.

2 likes

Van die pbp coaches zou ik echt niks verwachten. Ik weet van een oud collega dat zij opeens zo’n coach is geworden nadat ze in enorm korte tijd zelf heel veel is afgevallen. En mag het misschien niet zeggen, maar niet op een gezonde manier😬
Persoonlijke coaching op een gezonde manier lijkt me dan zoveel waardevoller.

1 like

Wauw wat goed!! Je hebt echt hard gewerkt. Zo lief ook dat je het nog een keer geplaatst hebt. Ik ga ook nog maar eens een foto maken van mezelf, leuk om terug te zien!

1 like

Ik doe nu PBP en heb een hele fijne coach. Moet wel zeggen dat ik inderdaad vooral op afvallen focus, maar zij geeft wel echt heel goed advies en tips.

Mocht je er aan beginnen, zou ik echt heel goed kijken op de site op de profielen van de coaches. De meeste kun je ook op Instagram vinden trouwens. Dan krijg je misschien een wat beter beeld van of er iemand tussen zit die aansluit bij jouw doelen.

1 like

Leuk dat het boksen je goed beviel! Ik draag zelf wel altijd bandages onder handschoenen, de korte van 2,20 m, maar het is ook belangrijk dat je de juiste handschoenen kiest voor type training dat je doet.

Ik heb zelf deze voor training, maar dan in 10oz (ik ben best wel klein):
https://www.bol.com/nl/p/adidas-speed-100-bokshandschoenen-zwart-wit-12oz/9200000093090815/?bltgh=v-44T-s3zbAMBDgccMRFZg.2_9.13.ProductImage
Deze hebben best wel flinke padding en beschermen je handen dus goed!

En gelukkig worden ook je knokkels gedurende de tijd wat sterker en minder kwetsbaar. Na de eerste paar trainingen had ik ook vaak blauwe knokkels, maar daarna nooit meer gehad.

1 like

Dankjewel! Ik ga eens nadenken over wat handig is, want ik wil het wel vaker doen maar weet ook niet of ik dit heel regelmatig blijf doen en dan vind ik zo’n aankoop wel zonde. Ik ga die zwachtels wel proberen!

Fijn dat jij zo’n goede coach hebt gevonden! Krijg je ook echt feedback op je techniek met trainen? En heb je het idee dat je een “standaard" programma hebt of is het echt op jou persoonlijk afgestemd?

Op het trainen krijg je helaas niet zo veel feedback. Je kunt uiteraard wel dingen vragen aan je coach en als je een coach hebt die zelf veel aan fitness doet, weten ze er natuurlijk wel wat vanaf. Misschien kan je daar wel op filteren ook als je een coach kiest?

Verder is het wel enigszins op jou persoonlijk afgestemd. Je calorieën worden berekend op basis van je BMI, doel en activiteiten en je coach kijkt wel echt met je mee naar wat minder goed gaat of wat je lastig vind. Wat ik soms wel echt vervelend vind, is dat je een redelijk standaard trainingsschema krijgt waarin je zelf (geloof ik) niks kan aanpassen. Zo zit er bij mij bijvoorbeeld nu een oefening in die ik niet kan doen omdat het apparaat niet bij mij in de sportschool staat.

1 like

Meer mensen die het echt goed voelen vlak voor hun menstruatie? Ik kan me superfit voelen en dan op een dag 2 minuten bezig zijn en al mijn gewicht in mijn benen voelen zakken, dat ik het gevoel heb dat ik niet meer vooruit kom. Het is ook altijd net voor die periode.

Mijn garmin laat zien welke spiergroepen je gebruikt hebt bij kracht-training, grappig om te zien. Het klopt wel haha.

2 likes

Klinkt zo fijn! Hier is ook een gym die precies zo handelt als jij omschrijft met een proefweek, alleen aantal reviews zijn anders dus misschien vergelijkbare gyms :joy: Ik wil ook weer ergens lid worden en overweeg daar te gaan. Maar ik vind het ook spannend omdat je dus zo intensief begeleid wordt.

Wil je delen hoe je het ervaart je eerste week?

1 like

Ja, het gaat bij mij dan ook wat minder, ben sneller moe. Het tegenovergestelde gebeurt rond mijn eisprong, dan lukt het beter en lijkt het ook alsof mijn conditie beter is. En over het algemeen meer energie.

1 like

Ik haat lower body ook echt, maar ook vanwege rugpijn die ik 75% van de tijd al standaard heb. Maar ook abs/core worden daardoor best wel beïnvloedt want een crunch (oid) kan eigenlijk al niet haha.
Het leukste vind ik schouders denk ik

1 like

Ik vind het vooral vervelend dat ik na lower body eigenlijk altijd spierpijn heb in de dagen erna en bij abs/upper body veel minder. Maar misschien moet ik de gewichten voor upper body ook maar eens gaan verhogen :grimacing:

1 like

Ik vind lowerbody het leukst omdat ik dan ineens de barbell vol kan laden.

2 likes

Ik heb gister voor het eerst pilates gedaan (wel vaak yoga en bodybalance enzo, maar niet echt een hele les pilates) en vond het wel heel chill! Het is een soort yoga minus het zweverige, plus kracht haha. Kreeg ook hele goeie tips over m’n lichaamshouding tijdens de oefening waardoor ik veel minder rugpijn kreeg (normaal met buikspieroefening altijd enorm veel pijn in m’n onderrug)

4 likes