Fitnesstopic

Misschien wist je dit al lang, maar ik wil het toch benoemen: Gewicht kan enorm fluctueren! Afhankelijk van wat je hebt gegeten, hoeveel vocht je vasthoudt, darminhoud, noem maar op. Als ik een paar keer in dezelfde week weeg kan er ook makkelijk een kilo verschil in zitten.

Ik zou er dus niet al te veel van balen, maar juist trots zijn op die 5 cm én hoe consistent je bezig bent geweest de afgelopen weken! Dat gewicht ga je over een langere periode vanzelf mee zien gaan, zolang je in een calorietekort zit natuurlijk.

5 likes

Weeg je thuis met een normale weegschaal? Misschien kan je dan bij je PT’er op een weegschaal wegen die ook je spiermassa, %vocht etc meet? Dan zie je beter je vooruitgang ipv je nu kut te voelen door een getal.
Anyway, je mag supertrots op jezelf zijn! :blush:

1 like

Ja klopt, gewicht fluctueert natuurlijk maar ik had zo graag op de weegschaal gezien dat er er ook kilo’s vanaf waren gegaan. Ben wel heel blij met de centimeters die er af zijn en ik ga gewoon door met sporten (ik weet waar ik het voor doe)

Die cm’s zeggen toch veel meer joh! Je bent heel goed bezig, niet balen maar gewoon trots zijn! :slight_smile:

2 likes

Jullie hebben ook gelijk hoor dat ik trots mag zijn op die centimeters en dat ben ik ook. De reden dat ik een beetje baalde is ook doordat mensen om mij heen alleen reageren op de kilo’s en als je die dan niet kwijt raakt steekt stiekem toch een beetje.

Sinds ik fitness ben ik ook alleen maar aangekomen in gewicht. Het gaat erom wat je in de spiegel ziet! Heb je je vetpercentage gemeten? Dat is veel belangrijker! Succes

2 likes

Supergoed die cms!! Ik zou ook zeker rekening houden met het warme weer. Dat zorgt bij mij ook altijd voor minstens +2 kilo over een paar dagen. Zodra het weer afkoelt of je lichaam eraan went, is het er ook snel weer af. Misschien zie je de volgende x op de ‘reguliere’ weegschaal dus ook wel al een verschil.

1 like

Nee we hebben geen vetpercentage gemeten alleen kilo’s en centimeters. Ik zal de volgende keer vragen of we dat ook kunnen meten.

1 like

Haha in de spiegel zie ik nog niks maar dat is ook niet zo gek denk ik want ik ben meer dan te zwaar, ik heb echt zwaar overgewicht tegen obesitas aan. Dus het verschil zien zal nog wel een tijd duren vrees ik. Het is ook een beetje dubbel want aan de ene kant heb ik een lange termijn doel gesteld omdat ik weet dat ik niet te snel kan en moet afvallen maar aan de andere gaat het me niet snel genoeg.

Komt vanzelf! Gewoon lekker bezig blijven!

1 like

Zeker ook geregeld foto’s trekken, dan zie je echt het proces!

2 likes

Wauw! Die twee foto’s in het midden van de tweede rij lijken/leken echt op mijn begin foto’s. (Al vind ik ze echt niet om te walgen, maar zulke dingen zie je zelf denk ik) Dit motiveert meteen om te zien hoe ver jij al bent gekomen! Wat mega knap.

1 like

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik zou het zelfde gezegd kunnen hebben hoor. Ik bedoelde ook in het algemeen ‘je ziet dat zelf’ dus niet dat letterlijk jij het zo ziet. Goed dat je zekerder bent over je zelf dat is ook geheel terecht :grinning_face_with_smiling_eyes:. Ben benieuwd naar je recente foto’s ook! Hoe lang zit er tussen al deze foto’s weet je dat?

1 like

Heel tof om de veranderingen zo te kunnen zien! Ik vind het wel herkenbaar hoor, als 16-jarige was ik ook zo onzeker over alles, terwijl ik nu die foto’s zie en dan vind ik mezelf daar echt dun. Mijn benen zijn voor mij altijd een onzeker punt geweest en ik ben nog nooit zo tevreden geweest over mijn benen als nu. Terwijl ik wel dunner ben geweest, maar doordat ik nu met wat meer gewichten aan het sporten ben krijgen mijn benen meer definitie en dat vind ik juist mooi. Ik ga ook maar weer eens foto’s maken, dat is wel een goede motivatie!

4 likes

Alsnog super goed in een jaar! Goede motivatie ben je hoor, herken heel erg mezelf er in haha. Bedankt voor het delen.

Ik ga morgen beginnen met Epic Heat, ben benieuwd of het resultaat gaat brengen. Ik ga ook maar vooraf foto’s maken enzo.

2 likes

Ik ga eens kijken.
Nadruk ligt hier altijd op hardlopen en doe kracht/core ter ondersteuning, maar mis heel erg mijn afgetraind core (en zichtbare buikspieren/rugspieren/schouderspieren) van voor de operatie en jouw foto’s trokken me wel over de streep te stoppen met mokken daarover en dit ook weer goed te gaan oppakken (hardlopen heb ik volledig opgepakt), dus bedankt.

1 like

Omg ik moest en zou even een home workout doen. 3 blokjes met 3 oefeningen van elk 10 herhalingen. In de bloedhitte op zolder. Lig nu voor Pampus om core te gaan doen maar weet even niet meer waar ik het moet zoeken hahaha. Toch wel trots dat ik het heb gedaan. Nu verdiend voetbal kijken.

4 likes

Heeft iemand hier toevallig ervaring met (online) coaching? Ik twijfel er al een tijdje over!

Heb een beetje zitten kijken naar PBP, maar weet niet hoe persoonlijk en kwalitatief dat nou echt is. Volgens mij kan je daar heel makkelijk coach worden, en veel van de PBP content die ik zie lijkt heel erg gericht op afvallen.

Meer persoonlijke coaching van een andere partij is natuurlijk een grotere investering, maar het lijkt me ergens wel vet om te proberen.

Wij hebben sinds deze week een wall pulley in onze garage en heb deze vanmorgen na mijn normale SBD-training voor het eerst gebruikt. Ben nu zooo happy en hyper en extra gemotiveerd, haha. Eindelijk weer de mogelijkheid om pull downs, pull throughs, rows, triceps en biceps doen :heart_eyes: :partying_face:

5 likes