Fitnesstopic

O ik kreeg wel een ‘normaal’ resultaat. Je moet idd met komma’s werken. Ik had gewoon niet verwacht dat het zo hoog was, maar mijn vriend zegt net: hallo je eet ook gewoon veel… :skull:

Maar kwam op niet-sport dagen op iets van 2350 oid, en dan doe ik 3 tot 5 x per week een Epic filmpje van Caroline nog erbij.

1 like

Ik houd altijd 1,5x m’n gewicht aan voor het aantal eiwitten in grammen

1 like

Dat lijkt idd wel hoog, maar het maakt niet uit hoeveel je nu eet voor het resultaat toch? Ik kreeg iets van 2200 met die link van die rensite op basis van 5x trainen per week, maar ik ben dan ook vrij klein.

Hoe bevalt epic? Ik ben nu bijna klaar en ik ben tegelijkertijd blij en verdrietig dat het bijna ten einde is haha

N,a,v de discussie over de eiwitten, hoeveel krijgen jullie er per dag binnen? Ik kom zonder shakes niet boven de 60 max :sweat_smile:

Ik ga mij er eens in verdiepen. Wat het misschien wel lastig maakt is dat ik zo’n 40 kilo moet/wil afvallen en dat doe ik nu op twee manieren minder eten maar dus ook sporten. Ik vraag me dus af of zo’n rekentool dan voor mij werk, maar wat ik zeg ik ga mij er eens in verdiepen. Ik zal in ieder geval wat kwark inslaan voor na het sporten en iemand tipte clear whey omdat ik vooral dorst heb na het sporten.

Rond de 150, maar daar moet ik wel elke dag bewust mijn best voor doen.

Die hoeveelheid is gebaseerd op verschillende tools zoals https://tdeecalculator.net/, Macro Calculator en een ebook over body recomp dat ik heb.

1 like

80-100, dat is ongeveer 1,5x m’n lichaamsgewicht.

1 like

Nee, meer dat ik me niet kon voorstellen dat ik dat verbrand op een dag en of ik dan niet zou moeten afvallen. Maar ik eet denk ik wel ongeveer dit, houd het niet echt bij.

Ik vind Epic echt geweldig en Caroline ook (al is het een haat-liefdeverhouding). Ik kom bij lange na niet bij haar gewichten, en ik kan niet alle oefeningen even goed, maar merk zoveel progressie! Verlies niet echt gewicht, maar ik ben volgens mij echt veel sterker geworden en ook redelijk wat centimeters kwijt want mijn broeken zitten echt los bij hetzelfde gewicht. Ik ben totaal niet sportief en heb er ook helemaal geen aanleg voor, en toch resultaat. Heel fijn, want zonder dat houd ik het gewoon lastig vol.

Daarnaast wandel ik nog steeds 15k stappen per dag (ruim 10 km).

3 likes

Ik zit op 95 gram. Eiwitshake, 2 gekookte eieren, bakje huttekase, eiwitreep, 500 gram magere kwark, veel kipfilet. Dat eet ik ‘bewust’ om aan mijn eiwitten te kkmen en dan tussen de regels door zit overal nog wel een beetje in. Kom er altijd wel aan zo!

Same! Ik eet vegetarisch en kan niet goed tegen grote hoeveelheden kwark/yoghurt, en ik vind het ook lastig.
Mijn doel is 90-120g per dag, maar haal het vaak niet.

En op internet zie je dan lijstjes staan met wat je kan eten, maar het feit dat ik naast die hoeveelheid eiwit ook nog een max heb aan de hoeveelheid calorieën en koolhydraten die ik kan eten, maakt het soms net een onmogelijke puzzel :sweat_smile:

1 like

Ik verwerk best vaak die Bonduelle edamame uit de diepvries als snack of bij mijn avondeten/ lunchsalade. Iets van 13 gram eiwitten per 100 gram echt lekker! Even ongevraagde tip en misschien wist je het al, maar ik vind dat zelf echt fijn & makkelijk.

3 likes

Oh thanks! Nee, juist superfijn dit soort tips :grin::grin:

Ohh herkenbaar! Ik ben alleen maar aangekomen door Caroline (echt kilo’s) maar ben centimeters kwijt bij mn taille en buik en centimeters erbij bij mn :peach: en armen haha. Ik meet elke maand ofzo, vind ik leuk :relaxed:

@En_17_Anderen ik eet ook vegetarisch/groot deel vegan en havermout met sojamelk geeft me al ongeveer 20g bij het ontbijt en ik eet superveel bonen. Zoals zwarte bonen met worstjes ofzo als lunch ipv normale boterham.

2 likes

Ja havermout is echt mijn lievelingsontbijt. Zal me nog eens meer verdiepen in goede lunch- en tussendoor-opties.

Even iets heel anders: wat luisteren jullie tijdens het sporten? Ik gebruik sinds kort de AirPods van mijn vriend en merk dat muziek zo motiveert! Maar ik heb niets met EDM (en al die spotify gymmotivation lijsten bestaan vooral uit edm), dus zoek inspiratie. :grin:

1 like

Jaa peulvruchten helpen heel goed! En daarnaast inderdaad eitjes, kwark, cottage cheese, sojamelk, havermout, en whey of een reep.

@En_17_Anderen Wat ook nog helpt is goed opletten welke vleesvervangers je kiest. Er zit een enorm verschil tussen bijvoorbeeld de ene of de andere vegaburger. Ik probeer altijd iets te kiezen dat in de buurt komt van 20g per portie. Vaak zijn dat de meest basic opties.

1 like

Voor mensen die nog op zoek zijn naar fijne leggings, die van stronger vind ik echt fantastisch!! Was in de influencer val getrapt maar ze zijn echt heel fijn, blijven goed zitten en echt niet doorschijnend bij diepe squats! Ben echt heeeel blij ermee, leggings zoeken is altijd zo’n drama bij mij #nospon

3 likes

Jeeej!

Wie heeft er ook besteld?

7 likes

Heeft iemand hier toevallig tips voor fijne sportleggings? De mijne zakken continu af en ik ben wel toe aan wat nieuws. Hoge taille vind ik heel fijn en 0 kans op doorschijnen ook haha. Ben nu aan het kijken naar gymshark, maar ze hebben echt 100 modellen?!

Ik heb er vorige week een gekocht van Girlfriend Collective vanwege hetzelfde probleem. Tot nu toe blijft ie goed zitten en schijnt ie niet door :ok_hand:

1 like

Ik heb 3 leggings van gymshark en die vind ik heel fijn. Blijven mooi en zitten goed, ook na veelvuldig dragen en wassen.
Vital Seamless Leggings | Black Marl | Women’s Gym Leggings (gymshark.com)
Lekker hoog :slight_smile:

Gymshark Adapt Camo Seamless Leggings - Black | Gymshark
En deze zijn wat dikker en draag ik daarom altijd wanneer het iets kouder is.

1 like