Fitnesstopic

Hm wat ik in jouw schema anders zou doen is beginnen met de compound oefeningen, dus squat en deadlift eerst, erna dan evt hip thrust. Hiermee train je meerdere spiergroepen in 1 keer, en kun je waarschijnlijk het zwaarste gewicht pakken/gaat veel energie naartoe. Dan daarna kun je dan oefeningen doen die zich focussen op 1 spiergroep, zoals rows en de rest.

Edit: wat je ook zou kunnen doen als je 3 keer pw full body wilt trainen, dat je de ene keer meer focus legt op rug en hamstrings (deadlift) en de andere keer op borst (chestpress) en glutes/quads ofzo, dat je de compound movements per dagen verdeelt. Dan kun je het detailwerk ook nog switchen zodat het niet saai wordt, ene dag bicep andere dag tricep of wisselen in verschillende bicep oefeningen per dag.

4 likes

Thanks! Snap idd wat je bedoelt qua de isolatie oefeningen juist later te doen, ga dat eens proberen. Moet zeggen dat het vaak ook wel samenhangt met welke apparaten en delen van de sportschool druk of bezet zijn haha.

1 like

Ik zag dat mijn sportschool callanetics les aanbiedt. Ik heb. gegoogled wat het precies is, maar ik word er niet direct veel wijzer van. Klinkt eigenlijk gewoon als pilates?
Iemand die het weleens heeft gedaan, en mij kan vertellen of het idd gewoon pilates is? Of zo niet, wat het dan wel is? :stuck_out_tongue:

Een vriend van mij deed dit, als ik het goed heb begrepen zijn dat krachtoefeningen maar vooral met je eigen lichaamsgewicht (hij deed heel veel met handstanden bijvoorbeeld)

Ik denk dat jij calisthenics beschrijft @Skadi , dat is iets anders dan callanetics als ik het zo google. Klinkt wel grappig, ga je het doen Noodle?

Ik heb vanmiddag een tijdvak geboekt in een nieuwe gym via OneFit, heel benieuwd en ERG zin in

1 like

Oh je hebt gelijk, niet goed gelezen!

1 like

Haha ik schrok al van de handstand, daar ben ik veel te motorisch gestoord voor :stuck_out_tongue:
Maar moet het maar een keertje gaan proberen dan!

3 likes

Welke en/of waar bestellen jullie proteïne shakes? Ik kom niet verder dan twee die ik ken van internet cleannutrition en cabau lifestyle of myprotein maar daar hebben ze zoveel proteïne dingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie :joy:. Iemand tips? Het liefst zoveel mogelijk eiwitten zo min mogelijk rotzooi. Dus echt als aanvulling zodat ik genoeg eiwitten binnen krijg.

Oh en op Google hetzelfde verhaal er zijn er zo veel natuurlijk maar ik vind ervaringen wel handig om te lezen in plaats van zomaar wat te bestellen.

Ik vind de Clear Whey van MyProtein en de Juicy Whey Isolate van Body&Fit heel fijn! Die hebben een hele andere structuur dan de meeste eiwitshakes. Ze lijken wat meer op limonade dan op zo’n melkachtige shake. Is natuurlijk persoonlijk wat je lekkerder vind haha, maar dit zijn wel de enige die ik niet met tegenzin drink.

1 like

Sorry dat ik even onderbreek, haha. Bedoel je met meer limonade-achtig dat het iets weg heeft van een schep pre workout gemixt met water? If so, dan heb je me zojuist de beste tip ever gegeven :smiley: Ik vind normale shakes echt niet te kanen, hoe vaak ik het ook probeer :sweat_smile:

Oh ik heb nog nooit pre workout geprobeerd dus ik heb geen idee of het vergelijkbaar is. Maar ik vind het wel wat weg hebben van die BCAA die body&fit heeft in die smaakjes, maar dan iets zoeter.

1 like

Jaaa precies dat! Ik dronk eiwit shakes altijd met mijn neus dicht en dan nog steeds kokhalzend. Door een smoothie, in havermout, echt ik snap niet hoe mensen het weg krijgen. Ik heb nu sinds deze week juicy vegan protein van body&fit en vind het echt een verademing, gewoon een dunne consistentie, wel heel zoet, maar niet die typische eiwitsmaak. Er staat op qua dosering 1 scoop met 350ml water en dat is dan 50 kcal en 10gr eiwit, dus om dan gelijk te zijn aan de gemiddelde eiwitshake zou je 2 scoops met 700ml water moeten doen.

2 likes

@Musa @lisaanna Thanks! Ik heb die juicy van body&fit besteld. Ben benieuwd.

En degene die laatst tips gaven over pushups ook bedankt, want het lukt nu al een stuk beter. Ik ben voor een spiegel mijn workouts gaan doen en zag toen meteen dat mijn houding niet goed was (billen omhoog en hoofd raar omlaag :joy:). Nu meer als een plank en m’n hele lichaam tegelijk omhoog en omlaag.

4 likes

Hoi! Heeft iemand misschien ervaring met deze bokshandschoenen? Ben nog redelijk beginnend maar wil weer wat buiten kickboksklasjes volgen, tips zijn welkom!

superfijn! ik had eerst ook billen omhoog, hoofd superveel omlaag dus heel herkenbaar haha ik heb veel scapular push-ups geoefend om m’n schouderbladen sterker te krijgen, dat helpt er bij!

2 likes

Ik vind Whey Delicious van XXL nutrition heel lekker. Beetje zoals een milkshake. Doe hem zelf met water en een beetje havermelk :ok_hand: Mengt heel goed en is ook helemaal niet dik qua structuur.

2 likes

Voor degene die nog thuis sporten en dumbells zoeken. Ik kom net van de action en ze hebben nu super mooie dumbells! Deze zijn 7,5kg per stuk en €15 per stuk. Ze hadden ook deze in 5kg en kettlebells van 4, 6 en 10kg!

15 likes

Misschien niet het juiste topic, maar weten jullie waar je leuke kledingsetjes kan kopen die niet doorschijnen? Ik vind sets van gymshark toch wat prijzig en ik merk dat ik een stuk zelfverzekerder ben als ik iets leuks aan heb.

Het is trouwens bizar om te merken dat de kracht in mijn armen toeneemt. Zo fijn om die progress te zien!

Gymshark heeft binnenkort als het goed is hun zomersale (zag er een advertentie van op facebook), wellicht dat je dan iets kan scoren!

4 likes

Ohh goede tip! Toevallig ook dumbbells van 10kg?