Fitnesstopic

Buiten zijn wel heel veel groepslessen merk ik

1 like

Ik heb donderdag een binnen uurtje geboekt en een buiten les, dus hopelijk is m’n corona testuitslag niet langzaam

Whoop morgen en donderdagavond gereserveerd bij de sportschool. Super veel zin in! Vind het ook wel wat hebben dat bijna iedereen weer (helaas) vanaf 0 moet beginnen ofzo?

Ik sport sinds ongeveer februari zo’n 5 dagen per week en nu heb ik sinds vorige week last van mijn knie en mezelf een week vrij van het sporten gegeven. Maar ik voel me meteen schuldig ofzo terwijl ik niemand verantwoording schuldig ben. Nou goed, alle vooruitgang is ook niet met een weekje weg en zondag weer gaan met die banaan (als ik geen last meer heb).

Ik ben gewisseld van sportschool maar nu moet ik dus op locatie m’n pasje op gaan halen (en betalen want ging fout online) maar heb echt 0,0 zin om er naartoe te fietsen (het is ook echt 8 minuten fietsen maar toch)

Bij mijn sportschool zijn alle groepslessen buiten! Als het regent doen we het in de fietsenstalling haha (daar zit zo’n golfplaten dak op). Zo dus weer lekker bodypumpen!

1 like

Morgen een les buiten en daarvoor uurtje binnen, lessen worden gecancelled bij regen dus nu met m’n vrije uur weet ik iig zeker dat ik iets kan doen :muscle:t2::muscle:t2:

Ben net geweest, heerlijk! Heb dit zo erg gemist. Ondanks minder sets, minder reps en minder gewicht ga ik zeker wel spierpijn krijgen :innocent:

Gister geweest, heerlijk. Had alleen die vreselijke zweetlucht niet gemist :joy:

Heb een beetje spierpijn dus ben verstandig geweest. Vanavond billen en benen (zin innnnn)

1 like

Ja was weer zo fijn, ff met cardio begonnen om d’r weer in te komen. M’n stappen doel gaat ineens een stuk soepeler

Zijn er hier mensen die bij Basic-Fit sporten? Hoe is het daar nu met reserveren? Heel druk of valt het mee?

Twijfel heel erg om een abonnement af te sluiten daar, maar misschien kan ik daar beter ff mee wachten als het heel veel gedoe is met reserveren omdat alles vol zit.

Het zal per stad/filiaal verschillen natuurlijk maar ik vind het heel erg meevallen. Voor de zelfde dag 's avonds reserveren lukt alleen niet of heel laat na 23:00. Maar ik kon bijvoorbeeld op donderdag wel reserveren voor vrijdagavond 20:00. Ook voor aanstaande maandag en dinsdag zijn alle tijdslots nog beschikbaar.

Dus als je een klein beetje vooruit kunt plannen moet het goed te doen zijn.

2 likes

Ja bij mijn basic fit hetzelfde @lisaanna
En ook komen er gedurende de dag tijdslots extra beschikbaar, omdat mensen hun reservering annuleren.

1 like

Er mogen nu overal 30 mensen binnen, dus ik vind het wel lekker rustig juist. Rustiger dan normaal zelfs. Qua reserveren kan dat hier de hele dag door gewoon, keek woensdag middag om half 12 en kon toen gewoon een tijdslot van een half uurtje later reserveren.

1 like

Bij ons echt drama. Van nu tot over 2 a 3 dagen alles vol of idd pas na 23.00. Dat is mij echt te laat. Dan maar extra wandelen, skeeleren, fietsen. Maar met dit weer niet echt lekker. Wel rustig in de sportschool zelf. Dat is fijn.

1 like

Mijn sportschool werkt niet met reserveringen, maar houdt het aantal in de gaten aan de hand van flacons/doekjes.

Had reserveren fijner gevonden, maar op zich werkt dit ook prima. Tot nu toe is het rustig!

Ik zit zelf nog te twijfelen tussen BF en FFF, bij FFF was het vorig jaar best te doen en kon je ook tot 2 weken vooruit reserveren. Bij BF is dat een stuk korter natuurlijk. Vind t ook lastig!

1 like

Ik las deze post zonder context en moest echt te lang nadenken over die afkortingen. Ik dacht Best Friend en Forum Feminarum Friend

3 likes

Ik las dit ook op deze manier en toen maar even naar de topic titel gekeken. Ik zit bij fff en vind ver vooruit reserveren fijn. Alleen eerst zag ik echt hoeveel plekken nog vrij en nu is 't veel - weinig - geen :unamused:

2 likes

Ik ben weer begonnen met krachttraining maar nog best wel zoekende qua oefeningen/schema. Ik wil 3x per week full body doen en heb echt jaren terug fanatiek volgens schema’s getraind. Nu maar even soort van rustig inkomen en heb ook echt geen zin meer in een split schema bijv. Wat doen jullie meestal? En hoe vaak etc? Iemand tips qua oefeningen die ik toe kan voegen of beter weg kan laten?

Wat ik nu doe

Warming up is 15 min naar de sportschool fietsen
Begin dan beetje met oefeningen op apparaten om soort van m’n spieren te activeren, bouw het gewicht dan wel op naar mijn Max.

• rows
  • lateral pull down
  • adductor

Dan met vrije gewichten aan de slag

• deadlifts (stang + gewichten)
  • hip thrust (stang + gewichten)
  • sumo squats (kettlebell)
  • bicep curls met dumbells, soms hammer curls
  • tricep cable push down
  • wat buikspier oefeningen

Alles eigenlijk 3-4 setjes van 10-12 herhalingen.

En dan als cooling down weer een kwartier naar huis fietsen.