Ik ben inmiddels bij Caroline Girvan EPIC I dag 34 dus hier even een review:
Ik vind de workouts soms te lang. Ik heb niet altijd zin om bijna een uur aan sporten te spenderen dus soms stop ik stiekem na 35 minuten ofzo. Daarnaast is Caroline zelf volgens mij iets van 1,56. Ik zie haar af en toe oefeningen doen die volgens mij gewoon überhaupt niet mogelijk zijn met mijn 1.81 lange lichaam. Maar verder vind ik het echt fantastisch! Na een jaar lang Chloe, Pamela en Madfit heb ik het idee dat ik ineens weer best veel progressie maak. V-ups zijn ineens echt makkelijk terwijl ik deze nooit goed heb gekund bijvoorbeeld. En het verveelt niet want elke workout is totaal anders.
Wat ik ook heel prettig vind is dat het niet altijd even zwaar voelt. Sommige workouts zijn echt zwaar. Maar soms ga ik fluitend door de workout heen en besef ik me tijdens de laatste minuten of na de workout pas dat mijn lichaam echt aanvoelt alsof ik heel zwaar heb getraind. Ik denk dat dit komt doordat ze goede combinaties maakt die heel effectief zijn ofzo.
Kortom, ik ben echt fan!
Nu heb ik ook een vraag aan jullie. Ik wil mijn vriend al heel lang aan het sporten krijgen maar is tot nu toe nog een onmogelijke opgave gebleken. Nu wil hij ook zoiets als dit, à la Caroline Girvan dus. Maar dan minder lang, 10 à 20 minuten per dag, en dus het liefst voor mannen, maar dat hoeft niet per se. En het liefst ook een combinatie van kracht, cardio en een beetje stretch ofzo. Heeft iemand ideeën? We hebben thuis wat dumbbells, een kettlebel en weerstandsbanden. Fitnessblender ken ik al maar die programma’s vind ik best duur voor wat het is en ze zijn eigenlijk ook te lang qua tijd.