Fitnesstopic

Ik ben inmiddels bij Caroline Girvan EPIC I dag 34 dus hier even een review:
Ik vind de workouts soms te lang. Ik heb niet altijd zin om bijna een uur aan sporten te spenderen dus soms stop ik stiekem na 35 minuten ofzo. Daarnaast is Caroline zelf volgens mij iets van 1,56. Ik zie haar af en toe oefeningen doen die volgens mij gewoon überhaupt niet mogelijk zijn met mijn 1.81 lange lichaam. :cry: Maar verder vind ik het echt fantastisch! Na een jaar lang Chloe, Pamela en Madfit heb ik het idee dat ik ineens weer best veel progressie maak. V-ups zijn ineens echt makkelijk terwijl ik deze nooit goed heb gekund bijvoorbeeld. En het verveelt niet want elke workout is totaal anders.
Wat ik ook heel prettig vind is dat het niet altijd even zwaar voelt. Sommige workouts zijn echt zwaar. Maar soms ga ik fluitend door de workout heen en besef ik me tijdens de laatste minuten of na de workout pas dat mijn lichaam echt aanvoelt alsof ik heel zwaar heb getraind. Ik denk dat dit komt doordat ze goede combinaties maakt die heel effectief zijn ofzo.
Kortom, ik ben echt fan!

Nu heb ik ook een vraag aan jullie. Ik wil mijn vriend al heel lang aan het sporten krijgen maar is tot nu toe nog een onmogelijke opgave gebleken. Nu wil hij ook zoiets als dit, à la Caroline Girvan dus. Maar dan minder lang, 10 à 20 minuten per dag, en dus het liefst voor mannen, maar dat hoeft niet per se. En het liefst ook een combinatie van kracht, cardio en een beetje stretch ofzo. Heeft iemand ideeën? We hebben thuis wat dumbbells, een kettlebel en weerstandsbanden. Fitnessblender ken ik al maar die programma’s vind ik best duur voor wat het is en ze zijn eigenlijk ook te lang qua tijd.

6 likes

Ik heb dit ook maar wissel de workouts dan wel eens om! Maar tegen het einde zijn ze idd bijna allemaal 50-70m.

Jaa dit heb ik ook! Met ins and outs van buikspieroefeningen. Mn rug deed altijd pijn en t ging niet en nu toe ik het gewoon met gewichten. Echt zo leuk om te merken!

Superleuk dat je vriend enthousiast wordt van jouw sporten! Caroline is alleen niet voor vrouwen hoor, ze is toevallig een vrouw. Ze doet zelfs veel upper body (ik sneak er zelf nog wat extra lower body in om mn verhoudingen te krijgen zoals ik mooi vind). En ik denk dat 10-20 minuten niet realistisch is voor resultaat, maar dat gezegd hebbende kan het wel goed zijn om een routine mee op te bouwen! Ik ken eigenlijk niemand zo goed als Caroline, maar ze zijn er vast wel :slight_smile: misschien kan je wat op Reddit ofzo vinden?

1 like

Epic heat zijn allemaal maar 30 minuten op een enkele uitschieter na dus ook een aanrader kwa tijd.

2 likes

Eens! Mijn vriend is ook fan van Caroline (en haat haar tegelijkertijd tijdens haha), maar hij is sowieso niet zo moeilijk met die dingen. Hij doet ook geregeld een filmpje van Chloe Ting als hij minder tijd heeft, maar dan is het wel meer op conditie gericht voor hem dan op kracht zoals het EPIC programma van Caroline. Denk niet dat je dat kan vinden in zo weinig tijd.

2 likes

Waarom maak je/hij daar onderscheid in?

1 like

Nou hij vooral. Ik heb al allerlei dingen geporbeerd om hem nu thuis aan het sporten te krijgen maar tot nu toe is alles mislukt. Dus alle variabelen moeten perfect zijn om hem in een ritme te krijgen. Het hoeft niet per se speciaal voor mannen te zijn hoor, caroline zou prima zijn maar is dus te lang voor hem. Een bij super blije vrouw met perfecte make up (looking at you, pam) die elke dag focust op biloefeningen zou dus niet werken, dat bedoel ik meer.

1 like

Misschien epic heat dan zoals @Rozecoupeschaar noemt? En verder is het vooral belangrijk dat hij zelf ook motivatie heeft denk ik. Dan kan jij wel alles zo perfect mogelijk voor hem proberen te tailleren, maar dan ga je straks krijgen dat er weer iets is wat niet goed is, de muziek is stom, ik heb geen goede gewichten, ik snap de oefeningen niet, ze gaat te snel etc.

2 likes

Nou ja precies dit. Maar ik mag hem dus ook niet te veel pushen want dat vindt hij vervelend en dan doet hij helemaal niets meer.
image

Ik zal epic heat aan hem voorstellen maar ik ben bang dat hij die te lang vindt.

1 like

Hasfit misschien? Die deed ik vroeger regelmatig.

1 like

De workouts van sterk met Wout duren maar 10 minuten :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik maak uit je berichten vooral op dat jij graag wil dat hij gaat sporten en hem daar al een tijd op allerlei manieren probeert in te pushen, maar het lijkt alsof hij er zelf gewoon niet zoveel zin in heeft. Dat lijkt me voor jullie allebei nogal frustrerend eigenlijk. Misschien moet je hem het gewoon lekker zelf laten uitzoeken als hij het toch allemaal niet goed vindt en als hij niet wil, tsja dan niet?

Uiteindelijk wil hij het wel en ziet hij het nut er ook van in. Maar er moet wel niets tegenstaan want dan stopt hij ook weer heel snel. En ja, ik wil het sowieso wel liever dan hij. Maar je hebt gelijk, als hij weer opgeeft dan laat ik hem lekker.
Hij heeft net trouwens epic heat bekeken en dat gaat hij nu dus doen! :tada::tada: Niet verwacht.

Thanks voor de input allemaal!

3 likes

Net dag 40 gedaan van EPIC I en ik vind het zo tof om te merken dat ik zoveel sterker ben geworden. De gewichten waarmee ik eerst de krachtvideo’s deed, heb ik nu gewoon de dumbbell hiit mee gedaan :partying_face:

Doen hier mensen ook aan calisthenics? Ik vind dit soort dingen zoo vet:
https://www.instagram.com/p/COk5KdMHkOU

2 likes

Jaaa ik vind calisthenics ook heel leuk! Ik heb mijn sportschool een paar maanden geleden ook maar weer opgezegd (ook wel vanwege corona) want ik vind gewichten toch niet meer zo leuk. Maar de meeste ‘trucjes’ zijn zo lastig en je moet er zo veel en lang voor trainen. Ik volg nu de Recommend Routine van de bodyweightfitness reddit en daarnaast oefen ik nog voor de handstand en doe ik yoga om wat flexibeler te worden. .
Leuk account trouwens, die kende ik nog niet. :slight_smile:

Oh leuk!! Little fitness is zoooo’n leuk account, ik ben helemaal fan. Ze is ook zo wholesome. Ze heeft van de week een follow along stretch routine op haar youtube gezet, die wil ik vanavond gaan doen.

Ik ben ook aan het oefenen met de handstand! En ik heb deze coronatijd headstand geleerd (normale en tripod) en ik ben bezig met m’n forearm stand, wat van de week eindelijk een keer lukte zonder muur. Heb je nog tips voor filmpjes oid? Ik ga even op de reddit kijken! Is dat Recommend Routine ook een filmpje?

edit: gevonden!

Oh wat goed! Corona is wel een goede tijd om zulke dingen aan te leren haha. Ik ben al een paar jaar een beetje aan het aanmodderen maar ben nu al een tijdje echt heel gemotiveerd dus wil het een beetje goed aanpakken deze keer. Ik vind de filmpjes van Calimove heel leerzaam (wel heel technisch) en ik heb laatst ook Lucy Lismore ontdekt, die richt zich best wel op beginners. En op instagram vind ik malinmallejansson en demibagby wel leuk, al liggen de dingen die zij kunnen nog héél ver buiten mijn bereik haha.

1 like

Leuk ik ga ze checken!

Ben begonnen met chloe Ting workouts, eerst gewoon een paar losse en merkte dat m’n conditie daar echt beter van word. Maar ben nu bezig met haar 28 dagen challenge en meerder workouts waar vooral plank gerelateerde oefeningen in zitten :tired_face:

2 likes

Echt jammer dat groepslessen nog niet kunnen, als ik het goed begrijp :frowning:

Ik heb nog nooit workouts van Chloe Ting gedaan maar ik heb bedacht dat ik de 5-weekse Booty Challenge ga doen! Ook niet hele lange workouts en ik combineer het dan met hardlopen. Ik moet echt weer even in de routine komen van oefeningen doen. Ik heb het idee dat ik slapper wordt en dat mijn lijf begint uit te zakken. Wil eigenlijk ook wel een paar kilo kwijt maar daarvoor moet ik mijn voeding aanpassen. :see_no_evil:

1 like