Fitnesstopic

Haha ja ze is echt zo top! En idd aaaaal die moeite voor gratis video’s, bizar.

Ik sport juist liever niet met vrienden, de meesten zijn niet zo sportief en die zijn dan zo aant zeiken :joy: laat mij maar in mn eigen flow. Behalve met hardlopen, dan ben ik de zeikerd.

1 like

Soms wel, soms niet. Ik ben nu bij workout 22 van EPIC I en ik merk dat ik er wel echt stukken beter in zit dan aan het begin. Maar er zijn altijd dagen dat ik super lekker ga en dagen dat ik de procenten aan het aftellen ben.
Als ik echt geen zin heb helpt het mij trouwens wel om het geluid uit te zetten en naar een podcast te luisteren, dan gaat de tijd echt veel sneller.

1 like

Net dag 30 van EPIC gedaan, 300 push-ups in 10m, wtf Caroline?

1 like

Omg ik heb net dag 25 van epic heat gedaan en deze emom was echt killing voor mij. En ik kan na 25 dagen + 2x beginner epic nog steeds maar 1 of met geluk 2 hele push ups :sweat_smile:. De rest doe ik op m’n knieën of met weerstandsbanden om m’n boven armen en dan lukt het wel.

Deze is het voor degene die zin hebben in een intensieve hiit (vind ik dan 😂)

https://youtu.be/RoTvwDX9oqs

Edit: ik zit hier wel te zeuren over m’n push ups maar ik besef me nu net dat ik bijna 100 burpees heb gedaan in 10 minuten. Of toch zeker 80 want heb er een paar over geslagen. Maar ik kon een paar maanden geleden nog niet eens 10 burpees normaal uitvoeren :partying_face:

2 likes

Ik heb even door het filmpje heen geklikt en ik denk dat deze voor 99,9% van de wereldbevolking killing is hahaha je ziet haar ook echt zo hijgen en kijken van wtf doe ik mezelf aan.

Jij gaat echt snel volgens mij! Doe je 5 lessen per week? Ik doe er meestal 3 of 4 denk ik. Ik wil ook nog yoga, hardlopen (1x) en bankhangen (7x) doen.

Houd je bij push-ups je lichaam goed als een plank? Buik, billen, benen aanspannen? Als ik kijk naar welke gewichten je gebruikt zou ik denken dat je dit wel moet kunnen hoor! Heb je variaties geprobeerd? Ik vind hoe wijder mn armen hoe makkelijker (ik heb sterke borstspieren) bijvoorbeeld. Of misschien juist wat strakker langs je lichaam. Oh en als je je handen op iets hogers zet? Dan is het ook makkelijker en misschien kan je de hoogte afbouwen zodat je op een gegeven moment bij de vloer bent.

4 likes

Wat hoop ik dat de sportscholen weer openen op 18 mei :partying_face:

6 likes

Ja klopt maar toch laat Caroline alles makkelijk lijken en blijft maar lachen haha.

Ik doe er 5 per week net zoals het epic heat schema in principe, alleen heb ik een rust dag geruild met een wel sport dag zoals mij beter uitkomt. En daarnaast alleen maar wandelen. Ik probeer iedere dag zeker 10-15.000 stappen en meer is mooi meegenomen.

Thanks voor de tips! Ik ga het morgen nog eens proberen want ik denk dat ik niet genoeg alles aanspan als een plank zeg maar. Hoogte probeer ik wel eens te veranderen met yoga blokken. Maar naar beneden lukt me prima alleen het weer omhoog duwen is mijn probleem. Ik ben ook nog wel te zwaar dus ik weet niet of het makkelijker wordt als ik minder zwaar wordt uiteindelijk (en sterker natuurlijk, dat is belangrijker nog).

1 like

Ik bedoel zo zeg maar:

Dat is veel makkelijker omdat er een stuk minder gewicht aan de voorkant van je lichaam zit :slight_smile:

Ik zie nu dat ik 2 :slight_smile: had gedaan en het zag er zo sarcastisch uit, was niet de bedoeling @Rozecoupeschaar

1 like

Ik oooooook… denk er de hele dag al aan.

2 likes

Ik heb deze afgelopen zaterdag en gisteren gedaan en love it. (sowieso wel een fijn kanaal)
Die laatste squat hop & swing is vreselijk, als in m’n benen vielen er nog net niet af, maar de voldoening erna is ruimschoots aanwezig! :fire: :fire:

3 likes

Wat zijn jullie favoriete sportleggings en -tops? Ik doe laagdrempelige at-home workouts en heb dus geen ingewikkelde behoeften, maar ik merk dat ik sporten een miljoen keer fijner vind in mijn superzachte en goedzittende legging van de Lidl in plaats van het iets te lubberende exemplaar die ik jaren terug bij Decathlon kocht!

Gymshark fangirl hier! Het wordt heel erg gehyped, maar ik vind het het persoonlijk wel echt waard. De kwaliteit en pasvorm van de leggings zijn echt veel beter dan andere merken waar ik kleding van heb gehad.

5 likes

Manduka! Heb ook een gymshark legging en die is prima, maar manduka beats it. Eco friendly, en heerlijke stoffen. En ik heb een adidas broekje wat ik echt al 8 jaar ofzo draag. Ik zou daar heel graag nog een paar van willen.

1 like

Jaaaaa goed nieuws over de sportscholen.

Duimen dat maandag de cijfers omlaag zijn, dan kunnen we weer los!

6 likes

Jaaaa hoop het echt. Mis het zo enorm :sob:

1 like

Eindelijk! Wij gaan naar een 24uurs sportschool en die hadden vorige keer daardoor geen reserveringen. Dus we gaan lekker laat of vroeg :muscle:t3:
Nu goed opletten op het voorkomen van blessures :sweat_smile:

2 likes

Moet ook wel gaan oppassen. Vorig jaar na de lockdown kon ik al snel naar de fysio :weary: Hopelijk heb ik er van geleerd haha

1 like

Jaa zin in!

Ik ben benieuwd wanneer de plekjes om te reserveren vrij komen in de app van mijn sportschool. Ben nu gelijk bang dat ik het mis en dan te laat ben.

Gisteren naar aanleiding van tips hier de eerste EPIC workout voor beginners gedaan. Maar mijn benen, ik voel het al nu ik nog in bed lig. Wilde vandaag de tweede video doen, maar misschien moet ik het iets rustiger opbouwen.

2 likes

Yes heb me ingeschreven om volgende week woensdag te trainen! Nu maar hopen dat het door gaat

1 like