Filmtopic

De film gaat over een vrouw? Of heeft een diverse cast?

2 likes

of oh het is een verfilming van een boek en de cast is iets inclusiever gemaakt door een karakter van kleur of lgbtq+ te maken :smiley::smiley::smiley:

2 likes

Maar welke film was t dan? Ben nu benieuwd😂

3 likes

Ik heb erg rustige nachtdiensten gehad en heb aardig wat kunnen kijken:

• Lilo & Stitch I, II, en III
  • Holidate
  • Love Actually
  • The Holiday
  • The Holiday Calendar
  • Klaus
  • Promising Young Women
  • Her
  • Rocketman
  • Parasite
  • A Man Called Ove
  • The Fox & The Hound
  • Me, Earl and the Dying Girl
  • Lion

Een aantal rewatches, maar ook goede, voor mij nieuwe films gezien. Ik ben nu bezig met Pieces of a Women! Ik wil heeeel graag The Father zien, maar ik wacht tot die film ooit “gratis” in Prime komt haha.

5 likes

Ik heb net buiten is het feest gezien op npo. Ik had het boek al gelezen, maar vond de verfilming goed gelukt!

Last Night in Soho!

Nee ze zegt letterboxd niet imdb

1 like

Maeh. Dat zijn van die die-hard Edgar Wright fans die vinden dat het geen Edgar Wright film is omdat het geschreven is door iemand anders.

Lezen jullie vaak reviews trouwens? En dan vaste reviewers of vaste publicaties?

Ik scroll na het kijken van een film altijd even de review sectie door op Letterboxd. Zo net ook weer met I origins, ik vond ‘m echt heel mooi, krijgt ie daar weer allemaal gal en maar 1 a 2 sterren. Dus misschien niet de beste plek om te lezen haha

Oh die vond ik ook geweldig, heb ik echt van zitten genieten!

1 like

Ik lees vaak recensies nadat ik een film heb gezien of ervoor als die net uit is en/of omdat ik wil weten hoe eng/zielig/drama etc die is.

De recensies op cinemagazine.nl vind ik het beste. Over het algemeen genuanceerd maar slecht is ook gewoon slecht. Het verschil tussen deze en de filmkrant.nl is trouwens niet groot. De filmkrant.nl post alleen niet super veel. Op film totaal kijk ik ook, maar dat is wel meer als een imdb ofzo. Al ligt het er erg aan wie de recensie schrijft en over welke film.

De korte reviews op vro vind ik ook leuk en handig. In de krant vind ik de Volkskrant en de trouw top. Kutfilm.be is ook een fijne website alleen die sterren zijn nogal vaag ingedeeld dus dat is wel altijd even opletten.

3 likes

Oja Cinemagazine check ik ook altijd! Die zijn heel actief op Letterboxd, en posten daar ook altijd hun reviews, echt super handig! Ben het niet altijd met ze eens, maar het zijn wel fijne reviews.

1 like

We kunnen misschien ook eens allemaal dezelfde film kijken? Er is ergens een topic voor gemaakt ooit. Het is wel leuk denk ik om alle meningen dan te zien.

6 likes

De enige die ik een beetje vertrouw is Chris Stuckmann. Die heeft dezelfde smaak als ik en heeft veel kennis waardoor ik veel over films leer, maar die recenseert (iig op zijn kanaal) tegenwoordig alleen films die hij goed vindt.

1 like

Ik heb net (eindelijk!) Call Me By Your Name gekeken, wat een fijne film :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik luisterde gisteren dat album van Sufjan Stevens en had meteen zin om deze film weer eens te kijken :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Jaa zo’n fijne soundtrack ook inderdaad! Denk dat het bij mij ook een film wordt die ik vaker ga kijken :blush:

1 like

Gister de film The last duel gekeken. Man wat een langdradig zooi, je krijgt tot 3x toe het verhaal te zien in bijna exact dezelfde scenes en de film duurt 2,5 uur

Verschrikkelijk, alleen het laatste stukje was de moeite.

Goeie film om het eerste kwartier te zien en dan in slaap te vallen en vervolgens wakker worden en her kaatste half uur te zien. Dan heb je niks gemist haha

1 like

Gisteren heb ik ‘the adjustment bureau’ gekeken. Wat een vage film. De voorkant doet veroemden dat het een actiefilm is, maar de het begint met heel wat politiek geneuzel. Daarna is het ineens meer een romantische film dan actie. Er zit ook nog een beetje mystery/fantasy/science-ficiton in. Het einde was echt heel vaag en een behoorlijke anticlimax. Tijdens het kijken vroeg ik mij ook wel een aantal keren af wat ik nu weer gemist had. Misschien dat een tweede keer kijken nog het een en ander verduidelijkt, maar ik weet niet of ik mijzelf daar nog toe kan zetten.

Wat ik wel echt een hele goede film vond is ‘what will people say’. Heel goed geacteerd door de hoofdpersonen en de andere personages waren ook gewoon prima. Het was echt heel mooi gefilmd. Wel is het een veel heftigere film dan ik had verwacht dus bepaalde stukjes heb ik met verbijstering gekeken. Indrukwekkend ook dat je de vader ergens een grote klootzak vindt en toch ook wel weer een heel klein beetje begrip voor hem kan opbrengen ergens. Mooi uitgebalanceerd drama.

2 likes

Ik heb deze ook nog steeds niet gezien, komende week hopelijk! Ben benieuwd :slight_smile:

1 like