FF Boulevard #6

Ten minste één van deze 3 studenten is geen standaard student. Het is in bepaalde kringen echt niet vreemd dat ouders een deel de huur betalen. Een amsterdams appartement met 3 slaapkamers (al dan niet van Oom Bernhard) kost misschien €2000. Het is echt niet onvoorstelbaar dat zo’n student dat al dan niet met hulp van ouders 1/3 daarvan kan opbrengen.

Ik weet het niet beter dan bij, maarik ben dan ook niet zo stellig.

5 likes

Waarom zou huren van Bernard precies erger zijn dan een overpriced huis huren van een willekeurige andere verhuurder in A’dam?

38 likes

Misschien hebben haar vriendinnen ook wel rijke ouders, heeft een van hun het appartement gekocht en huren ze het daarvan.

6 likes

De ramen bij Bullshit doen het niet vanavond…

Edit: ahaaa het is gefixt

Dat zou ook nog heel goed kunnen. De ouders van Bo (van echte Gooische meisjes) hadden toen ook een appartement in Amsterdam waar Bo en haar zusje tijdens hun studententijd in woonden.

Haha ik heb echt moeite mee om medelijden te hebben dat er (zure?) aannames worden gemaakt op een forum wat betreft iemand als Eloise die zo ongeveer alle mogelijk privileges mee heeft in haar leven, terwijl de rest van de wereld verpietert en wegkwijnt.

23 likes

Dit is zo’n ongelofelijk ongenuanceerd denkbeeld.

10 likes

Hoezo? Ik snap dat iedereen zijn eigen leed heeft en pijn etc. niet te vergelijken valt.
Maar really? Aannames/comments op het wel of niet kopen van een huis door iemand die werkelijkwaar alles mee heeft zien als iets wat zo iemand kan raken/invalideren? Nee ik kan daar echt niet bij. Het gaat om een HUIS, het is amper een aanval op haar als persoon.

Vind het eigenlijk echt ook een kwalijke overnuancering. Het gaat verdorie om het HUIS van iemand van het koningshuis echt waar gaat het over.

14 likes

Eloise als ze de comments hier leest.

Ik vind het commentaar hier eigenlijk ook best meevallen, zeker relatief mild en helemaal niet op de persoon. Als bernard de neef van mijn vader was zou ik m ook ff een belletje doen hoor. Of anders is de kans groot dat haar vriendinnen ook niet geheel onbemiddeld zijn en diens ouders een huisje gekocht hebben? Dat gebeurt sowieso vaak genoeg.

:sparkles: persoonlijke anekdote :sparkles:
Ik heb een paar jaar naast de zoon van de ceo van een van onze multinationals gewoond en het appartement was van de ouders van zn huisgenoot.

21 likes

Het is toch gewoon een feit dat Eloise een van de meest geprivilegieerde mensen in ons land is, daarom schiet de suggestie dat zij het ontzetttttend moeilijk heeft gehad op de huidige woningmarkt een beetje in het verkeerde keelgat. Wat me niet zo gek lijkt in deze tijd waarin mensen in fucking parken in zelfgebouwde hutten slapen, op campings wonen met kleine kinderen en op hun 40e nog bij hun ouders moeten wonen. Doet verder helemaal niks af aan de persoon die ze is. Het is nog meer kritiek op die AD-reporter die dat zinnetje uit zijn toetsenbord kreeg dan kritiek op Eloise zelf.

50 likes

Dat je ouders het hebben, betekent nog niet automatisch dat ze het ook aan jou geven, of dat je het überhaupt wilt hebben.

Allemachtig wat een simpele vooroordelen over geld

14 likes

Joh zelfs als die meid met haar zuurverdiende centjes van een bijbaantje bij de AH dat appartementje huurt… denk je niet dat haar naam haar 100x eerder een huis heeft opgeleverd? Zij hoeft maar naar een makelaar te bellen en die laten alles uit handen vallen om iets te fixen.

Ik snap echt niet dat mensen het hier voor haar op gaan nemen dat wij het heus bij het verkeerde eind hebben en dat zij vast geen enkele vorm van privilege heeft gehad om een huis te krijgen en dat wij kwaadaardige forummers niet zo moeten pesten en vooroordelen hebben over haar privileges! Dan moet je echt leren hoe de wereld in elkaar steekt hoor, allemachtig.

19 likes

Wauw het is echt lang geleden dat ik zoveel aannames in één post heb zien staan.

8 likes

Ik heb niet het idee dat mensen het direct voor haar opnemen maar eerder een soort bepalen wat anderen wel en niet mogen zeggen en dat hier nuanceren over wanneer iemand op social media een bericht ‘mag’ plaatsen of een uitspraak ‘mag’ doen.

Gisteren ging het in het mommy topic over Elise die niet mocht zeggen dat ze het zwaar had want ze had nog nooit xyz meegemaakt en was niet geconfronteerd met insert andere zware omstandigheden. Vandaag is het iemand anders die niks mag zeggen vanwege de aannames over haar achtergrond. Die kunnen wel waar zijn, maar waarom beslissen voor een ander wanneer die recht van spreken heeft? Dat doet iemand anders die je niet kent over jouw social media toch ook niet op basis van wat je er op zet? En dat gebeurt hier toch ook niet?

In de zw/k topics mogen mensen gerust klagen over hun ervaringen en wordt het rooskleurig beeld op moederschap (terecht!) genuanceerd. Die nuance is nodig omdat social media onterecht het moederschap romantiseert, maar als Elise (met platform, invloed) dat nuanceert is de wereld ineens te klein?

Edit: als ik hier lees wat mensen elkaar soms toewensen ‘die mag wel corona krijgen, dan weet ze ook hoe dat is’ of ‘die moet maar eens x werk gaan doen’ of iets ingrijpends meemaken dan ervaar ik toch wel plaatsvervangende schaamte, wat maakt dat mensen denken dat andermans ongeluk hun geluk gaat opleveren? Wat maakt iemand anders geluk onverdraaglijk, en dan vooral als mensen blijkbaar niet jaloers zijn en de persoon niet volgen? Ik verbaas me echt over die ongenuanceerdheid hier soms.

Edit: woordkeuze aangepast

10 likes

Ik snap wel wat je bedoelt met dat gatekeeping. Vind dat zelf ook irritant en arrogant, wanneer men gaat bepalen wat voor uitspraak wel ‘mag’ en welke niet. En ik ben daar uiteraard ook schuldig aan.

Vind het alleen in dit geval echt dood-nuancering, nuancering om te nuanceren, bijna de omgekeerde wereld dat je iemand in zo’n positie verdedigt of vind dat het nodig is om deze persoon te verdedigen, en dan zeker wat betreft dit onderwerp (of iemand nou een huis in Amsterdam koopt of huurt, en de aanname daarvan en wat die aanname zogenaamd teweeg brengt) wat in zichzelf al een super geprivilegieerd non-probleem is. Vind dat op een manier afbreuk doen aan wat nuancering werkelijk kan zijn en het belang ervan in andere maatschappelijke discussies waar nuancering heel erg nodig is. Beetje alsof je kapitalisme zit te verdedigen of zo, iets wat echt als laatste in de wereld verdediging nodig heeft. Merk dat ik het lastig vind uit te leggen haha.

5 likes

Het gaat hier om een lid van de koninklijke familie (foutje), mensen die puur vanwege hun geboorte geld krijgen van ons allemaal. Come on, daar mag echt wel commentaar op worden gegeven.

22 likes

Maar in principe heeft die meid 1 á 2 instastories geplaatst waarin ze alleen heeft gezegd dat ze met vriendinnen in een appartement gaat wonen, vind het toch bijzonder dat dat zoveel doet met mensen.

43 likes

Ze is lid van de koninklijke familie, niet het Koningshuis. Dat zijn er slechts tien, incl de ouders van Eloise. Maar ja, potato potato haar ouders zijn rijk en ze zal niet onder een brug hoeven slapen.

1 like

Ach zij betaalt dat appartement vast zelf van die gratis KLM tasjes die ze onlangs heeft verkocht

21 likes

Zag wel dat ze allemaal 2e hands spulletjes heeft gekocht. Koningshuis of niet, we worden allemaal blij van leuke dingen voor een laag prijsje. :slightly_smiling_face:

4 likes