FF Boulevard #6

Kunnen jullie je discussie in een ander topic voortzetten
Mijn dank is groot

30 likes

Oké!

Dit gesprek is vooral om te huilen als je bedenkt hoeveel mannen zonder bijzondere talenten en mét daadwerkelijk irritant of ongepast gedrag er wél in de media en op tv getolereerd worden.

50 likes

Ja

18 likes
  • je pikt misschien ook meer van mannen dan van vrouwen omdat je onbewust vindt dat ze meer respect verdienen/enger zijn/slimmer zijn dan jij
  • je bejegent vrouwen misschien ook achterdochtiger, stelt je minder snel open omdat je het vooroordeel hebt dat vrouwen vaak bitches zijn en achterbaks
  • soms zijn vrouwen ook bitchy en achterbaks omdat we al ons hele leven horen dat vrouwen bitchy en achterbaks zijn en we het idee hebben dat dat is hoe we ons (horen te) gedragen (Zie: mean girls)
  • en soms zijn vrouwen bitchy en achterbaks tegen andere vrouwen omdat ze het idee hebben dat er een scarcity is (aandacht van mannen bijvoorbeeld, of baankansen op werk) en omdat er op die punten geen competitie mogelijk is met mannen (want die gaan sowieso voor) maar je kunt nog wel concurreren met de andere vrouwen
33 likes

Het is gewoon raar om te doen alsof dat niks te maken heeft met de haat jegens Glennis Grace.
Maar oké, 1 2 ik kap ermee.

8 likes

Er zit wel degelijk een waarheid in wat Dolfijnhond zegt, of dat nou wel of niet van toepassing is op jou. Voel dan ook vooral niet de behoefte je te verdedigen. Daardoor lijkt het alleen maar meer het beeld te bevestigen dat je onbewust racistisch bent, omdat verdediging de Moeder der Reacties is van witte mensen in dergelijke gesprekken.

Overigens vraag ik me wel af wat Shirma Rouse ervan vindt dat ze hier nu wordt weggezet als onzeker. Die indruk heeft ze op mij niet gemaakt. Ik zie haar juist als een krachtige vrouw, zeker nadat ze op eigen kracht zo veel kilo’s was verloren. Of haal ik nu mensen door elkaar?

7 likes
12 likes

Is het al tijd dat iemand zegt “ik dacht dat andre hazes weer verloofd was” of “ik heb ook op juicechannel gelezen over Nikkie, Bridget, Sylvie Meis” @Petitfour merci merci dat is tenminste juicy. En over stomme vrouwen gesproken, ik vind Nikkie Plessen wel echt serieus niet leuk. Als je proleet opzoekt in t woordenboek staat er een foto van haar bij.

Want wie de coaches zijn bij een van de allersaaiste programma’s van Nederland kan me echt roesten. Tenzij het natuurlijk nog steeds Lil kleine is, dat zou ik vrij raar vinden

Edit ik ga even offline wat ongenuanceerde ruimte innemen.

5 likes

Maar hier gaat het hierboven ook al over; mannen nemen en krijgen vaak de ruimte om veel ongenuanceerder dan wat er van vrouwen geaccepteerd wordt altijd maar te zeggen wat ze vinden en denken. Als vrouwen ‘gewoon zeggen waar het op staat’ zijn ze bitchy, hard en drammerig. (Kijk naar Rutte’ s reactie op Sylvana bijv @Twijfelaar ja die). Hoe kan iemand ‘voor zijn beurt’ praten in een talkshow. Dat is precies het hele format maar als een vrouw het doet is het onbeleefd en irritant?

En dat er nu wordt genoemd dat Sylvana er bij wordt gehaald in een discussie over Glennis Grace is omdat zij als zwarte vrouw in de Tweede Kamer helaas zo’n uitzonderingspositie heeft omdat de Tweede Kamer zo homogeen is. Dat is niet iets erbij halen, dat is een gebrek aan diversiteit en politieke representatie en iets dat we ons allemaal aan zouden moeten trekken als we geloven in democratie.

12 likes

Komt dat omdat je niet zoals andere vrouwen bent?

26 likes

Bedoel je deze?

1 like

De kracht van herhaling :stuck_out_tongue:

1 like

Maar wie zegt er nu dat ik zelf wit ben of uit een witte familie kom? đŸ„Č Ik vind dat er verkeerde aannames worden gemaakt (nu dus weer) - dan mag ik me daar toch over uitspreken?

Ik bedoel zeker niet te zeggen dat Shirma onzeker is overigens. Ze heeft een ander type persoonlijkheid. Ze voldoet zeg maar niet aan het stereotype van de angry black woman. Daar doel ik op.

8 likes

Je mag je overal over uitspreken van mij, dat doen anderen ook. Ik vind dat je je nu erg vastbijt in aannames die gedaan zouden worden. Dat leidt wel af van het grotere geheel waar we het nu over hebben.

Jaa volgens mij werd er niet zo gedaan toen lil kleine bij de voice kwam. En ik kan nog beter rappen dan die knul, terwijl ik voor geen meter kan rappen

3 likes

Ik vind je anders een geweldige rapper

9 likes

Oh nou elke coach is beter dan Kleine of die ultieme saaie drol van een Jan Smit.

6 likes

nou hierover gesproken wil ik graag aftrappen met Sybrand Niessen. wat een ongelofelijke zak hooi is dat. ik begrijp werkelijk waar niet wat hij op tv doet. bij droomhuis gezocht lijkt hij niet met spontaniteit om te kunnen gaan en krijgt hij dan een soort error waardoor hij rare reacties geeft (ik heb evt beeldmateriaal om dit te kunnen ondersteunen hahaha ik haat deze man zo intens). ik vind hem een enorm gebrek aan persoonlijkheid hebben en hij waait lekker mee met meningen, lijkt zelf nergens voor te staan. ben gestopt met droomhuis gezocht kijken omdat ik hem niet trok ughhh. en vergeet niet dit stukje waarbij hij positief meepraat en afsluit met “mooi” ??? HOE DAN

edit: hier een voorbeeld van een error stukje, dit was volgensmij nadat mensen niet zo positief reageerde als hij verwacht had = error

20 likes