FF Boulevard #6

Hahaha ahw dit vind ik dan weer zo’n onschuldige reden

1 like

Mij lijkt glennis grace ook niks.
Ik vind haar schreeuwerig, hysterisch (filmpjes met fred van leer bijv) en over het paard getild. Maargoed ik ken haar alleen van wat er op sociale media over haar gedeeld wordt, ze zal in privé ongetwijfeld heel anders zijn dan dat social media doet overkomen

En ja ze kan mooi zingen, maar ik vraag me af of zij echt de kwaliteiten heeft om iemand te begeleiden, maar de tijd zal het uitwijzen! Hoop dat ze op de stoel daar wat minder hysterisch is, het is voor haar een mooie kans om zich te bewijzen denk ik als coach!

1 like

Gaat nu iedereen vertellen waarom Glennis niet leuk is? Doe maar niet

40 likes

Zwarte vrouwen worden nog niet voldoende gehaat op het internet

2 likes

Er worden hier echt bijzondere conclusies getrokken.
Anyway, anders gaan we even vertellen waarom we ELKAAR niet leuk vinden.

8 likes

Eerst heeft niemand een gegronde reden, dan geef ik mijn reden en krijg ik zo’n uitspraak terug. Ik zei nergens dat er een overvloed is aan zwarte vrouwen in de media, ik ben me er heel erg van bewust dat Nederlandse media een hele hoop diversiteit kan gebruiken. Maar het ging nu toch om Glennis?

4 likes

Tom Holland en Zendaya zijn zoenend gespot!

Vind hun zo leuk samen :smiling_face_with_three_hearts:

12 likes

Nou ja, onschuldig… Vanuit @Nimbus2000 als kind wel.

Verder is het niet zo onschuldig als het lijkt denk ik, want het is wel typisch dat de slechterik gespeeld wordt door een zwarte vrouw. Heel die poster is gevuld met witte mensen en dan zo klein op de achtergrond een zwarte vrouw die een brug omver hakt (lees ik hier net). De witte mensen waren zeker op. :sob:

19 likes

Misschien valt het minder op omdat het zo vaak voorkomt, maar dit doen veel van mannen in een talkshow en dan zijn ze ‘assertief en constructief aan het bijdragen om gelaagdheid in het debat aan te brengen’; vaak niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Ik las laatst een interview met Naeeda Aurangzeb, zij heeft het boek ‘356 dagen Nederlander’ geschreven dat oa gaat over haar ervaringen in Nederland in het algemeen en de mediawereld waarin dit soort dingen ook naar voren komen. Interview stond in de volkskrant en parool had er ook volgens mij. 365 dagen Nederlander is ook een IG account!

13 likes

Ja idd ik bedoel dat van @Nimbus2000

1 like

Het is gewoon heel typisch dat jij Shirma Rouse wel wil zien op tv. Maar iemand zoals Sylvana of Glennis niet. Dat is mysogynoir. Niemand wil zelfverzekerde zwarte vrouwen met een sterke mening op tv. Vandaar mijn reactie.

8 likes

Ja tis ook een film uit 2005. Maar het erge is de worden ook nog gevangen genomen door een Afrikaanse stam (of naja dat spelen ze). Echt slecht eigenlijk maar dat merk je pas jaren later dat het een toxic film is.

Bij minuut 6 zie je de slechterikken. De rest is wit en man maar toch.

3 likes

Ik ga het boek lezen, klinkt interessant!

3 likes

Je haalt reacties door elkaar heen, ik ken Shirma Rouse niet, en heb nota bene op Sylvana’s partij gestemd. Ik vind het niet fijn dat je chargeert en mijn uitspraken verder trekt dan Glennis.

5 likes

Ik hoor deze term nu ook voor het eerst, en wat ik me dan afvraag; ik roep al jaren dat ik weinig met vrouwen heb en de voorkeur geef aan mannenvriendschappen. Had altijd het gevoel dat dat ‘minder gedoe’ was maar realiseer me nu dat ik bepaald gedrag beter van een man kan hebben dan van een vrouw. Daardoor reageer ik anders en is er idd minder gedoe. Zou dat dan ook gewoon kunnen komen doordat ik op die manier geïndoctrineerd ben?

3 likes

Eigenlijk zou ik wel willen weten wat er in die schrijversruimte omging. ‘Laten we Afrika kiezen. Hmmm… Wat gebeurt er in Afrika?’
‘Laten we ze door een Afrikaanse stam gevangen nemen.’
‘Genius!’

2 likes

Ja, ik gaf eerder de leestip Krabben (dat is een boek) maar als je daarop zoekt kom je ook interviews en beeldmateriaal tegen waarin het wordt uitgelegd.

1 like

Dit doet me denken aan het boek Confrontaties van Simone Atangana Bekono. Daar zit précies zo’n scène in als jij nu beschrijft. Echt een leestip!

4 likes

Oh ik zie het sorry.

Verder nog steeds misogynoir.

1 like

Ik vind Shirma een veel betere zangeres dan Glennis, ze lijkt me daarom een geschikte coach voor de voice. Dat mag toch? Dat heeft toch geen fluit te maken met wat jij er nu allemaal bij haalt?

Sylvana vind ik ook een top wijf. Je probeert mensen echt de hoek in te praten.

Als ik had gezegd dat ik Snelle kut vind bij de voice het het ‘oké next’ geweest - maar nu doe je alsof mede forummers het doen omdat het een zwarte vrouw is. Dat is toch gewoon niet het geval?

20 likes