FF Boulevard #6

Waarschijnlijk dezelfde reden dat ik Daphne Bunskoek of Tooske Ragas (geen idee hoe ze toen heette) stom vond. Gewoon iets irritants of hun hoofd staat me niet aan. Of net als Sarah Paulson dr uitstraling. Of als een klant van de week wiens hele aura en houding als stom overkwam. Of de 5 tot 9 jarige ik was gewoon racistisch, dat kan natuurlijk ook.

Sorry ik weet ook niet waarom ik zo ben maar ik heb heel vaak dat ik iemand zie en denk “jij bent stom”. En omdat t toevallig Sylvana is is het meteen slecht? Ik vind het goed wat ze probeert te doen met Bij1 en vind t onterecht hoe ze vaak neer wordt gezet. Maar dat verandert niks aan hoe ik blijkbaar haar hoofd/uitstraling interpreteer. Net als dat ik dat met heel veel andere mensen heb.

14 likes

Jezus mensen, hoevaak moet dit nog uitgelegd worden. Het is niet ‘toevallig Sylvana’. Het zou dan wel heel vaak ‘toevallig Sylvana’ zijn. ‘Toevallig’ krijgt Sylvana (of Glennis) veel meer haat dan andere mensen in haar functie en wordt ze vaak als onsympathiek omschreven. Goh, wat onderscheidt haar nou van andere linkse vrouwelijke politici? Kan er niet op komen.

43 likes

Haha ja ik vind haar juist een enorme baas in dat filmpje. Wilde dat ik haar ballen had.

8 likes

Ik vind Glennis dus ook niet leuk, maar door deze reacties word ik wel weer even geconfronteerd. Sylvana vind ik juist heel leuk, maar wat maakt het dat ik Glennis niet leuk vind en waar komt dat vandaan. Als het echt puur persoonlijk oid is is dat prima, maar misschien zit daar toch meer achter. Wat ik vaak ook wel denk bij andere mensen gebeurt hier bij mij zelf ook denk ik.

3 likes

Ja, dat is best goed mogelijk! We zijn namelijk opgegroeid in een extreem seksistische en racistische maatschappij en de media was daar natuurlijk ook van doordrenkt. Daarom vond je waarschijnlijk Tooske en Daphne wel heel irritant en Seth Kamphuijs niet :slight_smile:

16 likes

Ja

5 likes

Sorry moet ik nou echt een lijst van 100 mensen opnoemen die ik stom vind om de onbenullige reden “gewoon om dat ik dat vind ook als is er objectief gezien niks mis met de persoon”. En uiteraard weet ik dat t nergens op slaat. Doet t ook niet. 25 jaar geleden was haar functie clipjes aankondigen he? Toen was er niks politieks aan.

@Calabasas oh nu je t zegt, die was ik vergeten. Die andere 2 zijn nog wel eens op tv. Nu je t zegt kan er best wel iets seksistisch in zitten aangezien ik t veel vaker met vrouwen hebt. Maar kan ook weer aan structuur van t gezicht liggen wat toch anders is dan mannen.

Vind t wel confronterend om te bedenken dat van die honderd mensen de meeste wit zijn. Gewoon omdat je die het meeste ziet.

7 likes

Sorry snap niet wat je hier bedoelt. Dat je ook zonder reden een hekel hebt aan witte mensen?

Lees je eens in het concept ‘misogynoir’ als dit je echt interesseert. Anders blijf je gewoon zonder reden Sylvana haten hoor en je kop in het zand steken mbt antizwart racisme :+1:t2:

10 likes

Er is een boek genaamd Krabben (oa Daan Borrel), misschien vind je dat interessant om te lezen.

3 likes

Het zijn wel allemaal vrouwen die je noemt ook.

3 likes

Ik vind haar arrogant om die reden. Behalve haar covers zijn er geen bekende Glennis’ hits, en ik vind haar daardoor een plek innemen in media die ik liever naar een goede singer-songwriter had zien gaan.

Verder praat ze in programma’s vaak door anderen heen of voor haar beurt, datzelfde gedrag vind ik irritant bij Maan.

8 likes

Nou sorry maar haten gaat echt te ver hoor. Ik haat haar niet. Heb volgens mij ook nergens zulke sterke bewoording gebruikt waar uit je zou kunnen opmaken dat ik haar haat. Vind r niet leuk “want dr hoofd is niet leuk”. En ja ik durf echt te zeggen dat het niet aan haar huidskleur ligt.

Zoals ik eerder al zei ik heb vaak dat ik mensen “niet leuk” vind omdat er gewoon iets is aan ze wat me niet aanstaat. Volgens mij heb ik ook al gezegd dat ik niet weet waarom.

@Twijfelaar thanks, misschien dat ik de reden daarin kan vinden. Of t is gewoon een gek iets van mezelf.

@ZusjevanJoost Ja blijkbaar haat ik vrouwen. Misschien let ik meer op vrouwen? Dat mannen vakker gewoon meh zijn ofzo. Het is ook niet dat ik t alleen bij superknappe vrouwen heb en t ze dus niet zou gunnen ofzo(weet niet wat verder want het niet leuk vinden zit in mijn hoofd en daar merken ze verder niks van). En vind genoeg mooie vrouwen ook super mooi. En t is ook niet zo dat ik t bij iedereen heb die ik niet mooi vind (is natuurlijk subjectief). Want heb t niet bij elke doorsnee miep aan de kassa. En heb t ook niet altijd bij “mooie” mensen. Dus er zit geen logica in.

Wel beetje jammer dat t nu zo’n ding wordt terwijl volgens mij wel meer mensen dit hebben. Laatst wel in t knappe mensen topic in ieder geval. Maar wel goed om te kijken of het iets aangeleerd is door de mastschappij, of gewoon een van mn rare dingen is.

2 likes

:joy: wauw

Want er zijn al zoveel zwarte vrouwen in de Nederlandse media.

13 likes

Maar dat kan dus net zo goed een zwarte vrouwelijke sing - songwriter zijn. Je legt nu woorden in @Cookie05 haar mond wat ze volgens mij totaal niet bedoelt.

Ze zouden Shirma Rouse bij de Voice moeten neerzetten :raised_hands:

3 likes

Ik leg geen woorden in haar mond. Vind het een hele bijzondere uitspraak.

Als Ali B de knuffel marrokaan is, is Shirma Rouse een knuffel negerin. Zwarte vrouwen zoals Sylvana en Glennis worden niet op dezelfde manier behandeld als een Shirma. Vrouwen met een uitgesproken persoonlijk, die niet op hun mondje zijn gevallen. Ik zie een patroon.

9 likes

Shirma zou ik ook veel liever bij The Voice zien dan Glennis, omdat ik haar een veel betere zangeres vindt. Maar het probleem is dat de dingen die hier gezegd worden allang niet meer te maken hebben met Glennis’ juryplek in The Voice.

5 likes

Toch fijn dat je even laat weten dat er ook een witte vrouw is die je irritant vindt, nu kan je niet beschuldigd worden van racisme :joy:

6 likes

Van Zoop in Afrika :flushed:

Echt erg maar daar speelde ze een slechterik en daardoor vond ik haar stom. Nu niet meer hoor, mijn mening is echt bijgesteld en vind de kritiek op haar te heftig. Maar toennze “weer” terug in de media kwam had ik nóg die negatieve associatie bij haar :joy:. Door een domme kinderfilm.


Hier hakt ze de brug omver :sweat_smile:

7 likes

Omg bioszoop :sob:. De bedenker van die woordgrap zal trots zijn geweest.

17 likes

Ze maakt * geen * muziek, het enige wat ze al eeuwen doet is covers, covers, covers. Een artiest is ze niet, ze heeft een goeie stem maar doet er geen reet mee.

2 likes