FF Boulevard #6

Wat is het ding met Glennis Grace dat mensen zo’n hekel aan haar hebben? Ik weet wie het is maar verder weet ik niks van haar. Maakt ze slechte muziek ofzo?

3 likes

Ik denk omdat ze een ordinaire schreeuwlelijk is.

57 likes

Ik ben een keer naar concert van glennis grace geweest, naar haar Whitney Houston tribute. Vond het echt leuk en mooi

3 likes

Ik weet het ook niet precies. Ze maakt (naar mijn mening) geen slechte muziek maar volgens mij komt ze nog al onsympathiek over in haar interviews.

2 likes

Misogynoir? Vind het iig heel bijzonder hoe iedereen altijd over Glennis Grace praat.

18 likes

Ik heb ook het idee dat het bij Sylvana Simons een beetje hetzelfde geval is. Veel mensen vinden haar niet leuk, maar ik weet niet waarom.

6 likes

Oh ik denk zeker dat dat meespeelt bij heel veel mensen. Een (zwarte) vrouw die ook nog eens geen blad voor de mond neemt… dikke paniek.

Ik zat mezelf dus ook af te vragen wat het bij haar is wat me ergert. En ik vind zeker dat ze kan zingen en ik heb ook respect voor haar met hoe ze zich uitspreekt tegen racisme, maar ik vind haar verder gewoon niet zo sympathiek en is haar muziek en zangstem niet mijn smaak.

Dus ja wat jij zegt is denk ik in veel gevallen waar, maar soms kan je iemand toch ook gewoon niet zo sympathiek of leuk vinden zonder dat dat met vrouwonvriendelijkheid te maken heeft?

Dat staat trouwens wel los van alle haat die ze online over zich heen krijgt, want dat is buitenproportioneel asociaal.

10 likes

Ja kan zeker. Maar tussen ‘iemand niet zo sympathiek vinden’ en hoe er altijd o.a. ook hier over haar gepraat wordt zit een groot verschil.

10 likes

Het is wel heel opvallend inderdaad. En wat is sympathiek? Wat maakt haar onsympathiek? En is ze echt minder sympathiek dan bijvoorbeeld een Wendy van Dijk of een Chantal Jansen?

20 likes

Misschien weten die mensen ook niet waarom. Vind Sylvana al sinds kind stom, toen ze nog bij tmf zat. Maar ik heb dat redelijk snel.

Glennis is jammer. Vind vooral dr stem niks. Haar ook niet echt. Hoop maar dat t een beetje botst met Anouk :joy:

1 like

Terwijl Sylvana echt zo’n ontzettend lieve vrouw is. Ik heb tijdens mijn baan (lang geleden) veel met BNers moeten werken en zij was toen altijd mijn favoriet. Altijd vriendelijk.

29 likes

Komt dat niet door dat ene filmpje dat toen rond ging? Waarin ze echt uit haar dak ging en heel ordinair gedrag vertoonde. Ik weet even niet meer hoe hij heet maar het was op straat in Amsterdam volgens mij?

3 likes

Ja het is heel apart. Niemand kan ook uitleggen waar het vandaan komt. Ik las ook al de negatieve reacties onder een Facebook post waarin het nieuws werd aangekondigd. Nederland houdt gewoon niet van zelfverzekerde zwarte vrouwen

19 likes

Ik reageerde oke wow omdat ik haar Eurovisie optreden (haar meest recente publieke optreden, denk ik) niet goed vond (het begint vals en lijkt daarna vooraf opgenomen). Je hoort ook niks van haar over het algemeen, eigen singles of muziek zijn niet te horen op de radio. Zo iemand vind ik dan geen coach.

5 likes

Heb dat filmpje vaak gezien. Waarom valt iedereen erover dat ze voor zichzelf opkomt terwijl ze bijna door een auto om ver wordt gereden? Ik snap het niet :woman_shrugging:t2:

Edit: en dan nóg. Tien jaar na dato nog steeds zoveel haat om een filmpje?

19 likes

Ja en je kunt jezelf ook afvragen, waarom vond je Sylvania als kind notabene al stom? Waar komt dat vandaan?

28 likes

Persoonlijk vind ik haar niet vernieuwen, ze heeft duidelijk een aantal hits en daar stopt het weer. Ik vind haar daardoor gewoon geen boeiende coach, maar heel eerlijk zijn alle Nederlandse coaches hun beste tijd voorbij als muzikant.
Ik zou het leuk vinden als er meer coaches komen die nu veel gedraaid worden en met nieuwe muziek komen :woman_shrugging:.

6 likes

Dat vind ik gegrond. Ik reageer vooral op de mensen die zeggen ik zeggen dat ze een ordinaire schreeuwlelijk is. En arrogant. Dat slaat werkelijk nergens op. Ik log niet in op het forum om dezelfde soort reacties te lezen die Facebook tokkies ook achter laten onder een post van RTL Boulevard. Kom op zeg.

30 likes

Ik weet dat veel mensen zich nu gaan verdedigen over waarom het bij hen niet daaraan ligt en dat geloof ik ook wel, maar ik vind het goed dat je dit zegt want ik denk dat het bij mij wél een onderdeel is van mijn gemengde gevoelens over Glennis, en dat vind ik echt teleurstellend van mezelf. Ik noem mezelf altijd zo radicaal en zo woke, dan moet ik ook kunnen toegeven dat mijn mening over Glennis onder andere beïnvloed wordt door geïnternaliseerd racisme en daar wat aan doen.

12 likes

Oja toen zo’n man haar bijna omver reed en vervolgens in haar gezicht ging staan schreeuwen.

Ja dat was heel ordinair van haar inderdaad.

25 likes