FF Boulevard #6

Deze zin zegt voor mij genoeg.

4 likes

Arme witte mannelijke acteurs die zich gepasseerd voelen, what else is new

34 likes

Misschien heb ik het verkeerd begrepen maar ik dacht dat het er ook om ging dat er nu dus gewoon een prijs minder uitgereikt wordt? Terwijl het winnen van een Gouden Kalf natuurlijk echt top is voor zowel een acteur als voor de film zelf en dat men het dus jammer vindt dat straks nog maar 1 acteur/film dat voordeel gaat hebben in plaats van 2x

6 likes

Inderdaad, dat idee heb ik ook.
Ik begrijp niet waarom er ooit onderscheid is gemaakt tussen acteurs en actrices maar niet dat zo is is het wel gezellig dat er 2 prijzen te vergeven zijn en is het ongezellig om dat terug te schroeven :sweat_smile:

2 likes

Ik heb het stuk niet gelezen maar opzich vind ik het best logisch dat er kritiek is als er eerst twee awards waren en nu maar een. Maar wat ik dan echt bizar vind is dat gender dan het enige onderscheid is dat ze kunnen maken. Wees dan een beetje creatief ofzo haha? Twee awards:
Een voor acteurs in series vs een voor acteurs in films
Een voor aanstormende talenten vs een voor gevestigde namen
Een voor bioscoopfilms vs een voor arthouse films

Je kan toch wel iets bedenken waardoor je alsnog twee awards uitreikt als dat een probleem is? :sweat_smile:

43 likes

Die is er. Beste hoofdrol in een korte film komt erbij.

4 likes

Nou ja volgens mij gaat het ook vooral om de vrouwen, die krijgen nog altijd minder hoofdrollen dan een man

3 likes

De meeste awards doen dit eigenlijk ook al. Golden Globes hebben een aparte categorie voor Drama en Comedy/Musical film. Alle tv awards zijn ook los en ook onderverdeeld in comedy/musical en drama. Enige nadeel is dat bepaalde genres die niet echt binnen de categorie drama of comedy passen en dan maar ergens bijgestopt worden. Dit is niet altijd even logisch, maar goed, dat is een klein leed. Ik vind de categorie big budget en indie ook interessant inderdaad. Je hebt wel losse awards shows waarbij ze alleen focussen op indie of op blockbusters, maar heb dat nog nooit samen gezien.

Overigens maken de Grammy’s ook al geen onderscheid meer tussen man en vrouw. Eerst had je Male Pop Vocal Performance en Female Pop Vocal Performance. Dat is nu allemaal één categorie geworden. Maar goed, zij hebben zooooo veel verschillende categorieën dat er (geloof ik) ongeveer even veel mannen als vrouwen genomineerd worden.

:smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

21 likes

Hebben jullie al gezien dat Reinout Oerlemans zijn huis in LA voor 70 miljoen aan The Weeknd heeft verkocht. Zoveel geld, kan er gewoon niet bij :exploding_head:

22 likes

Mijn huis kostte niet eens een halve procent van dat bedrag en dat vond ik al een smak geld. Laat staan dat je dit gewoon even kunt uitgeven.

3 likes

Ik kan er gewoon soms echt niet bij dat er mensen zijn die gewoon zo fucking rijk zijn.

En dan denk je 70 miljoen :flushed: maar een Jef Bezos of een Elon Musk heeft nog vele malen meer.

6 likes

Wow ze wilden het eerst niet eens verkopen. Snap ook wel dat je ja zegt tegen een deal van 70 miljoen.

7 likes

Holy fuckballs ik wist wel dat Arnie rijk was, maar zó rijk?! Ben ook wel benieuwd wat dat met die kinderen doet als je zo opgroeit. Is toch eigenlijk ziek hè

23 likes

Wel goed verhaal van die ouders: “papa en mama hebben hun huis verkocht aan zo’n rapper. Best een bekende”, komt The weeknd ff langs om dingen te checken (hij zal dat vast door assistenten laten doen)

5 likes

Die groeien op in een milieu/omgeving/buurt waar iedereen zo rijk is :joy:

1 like

Wel echt de houseflips der houseflips hoor.
Gekocht voor 21 miljoen, 3 jaar aan verbouwd en verpatst voor 70 miljoen.

Ja, dan zou ik ook direct de verhuisdozen gaan inpakken :sweat_smile:

26 likes

Hier is het 60 miljoen. Klein verschilletje maar :sweat_smile: (edit: in het artikel zelf ook de tweet waar 70 miljoen staat, slordige fout dus)

Ik ben trouwens meer verbaasd dat The Weeknd zoveel geld heeft!? Die is nog niet eens zoveel jaren bekend. Wow.

8 likes

Dat klopt want 70 miljoen dollar is ongeveer 60 miljoen euro.

Ze hebben in het Nederlandse artikel het doorgerekend dus geen foutje

13 likes

Komt dat niet door het verschil in dollar vs euro? Geen idee wat de wisselkoers is maar misschien dat het daarom anders is.

2 likes