FF Boulevard #6

Ja nou inderdaad veeg mij maar op :cry:

1 like

Vond dit zĂł lief. Wat een verdriet voor die mensen zeg, en dan ook zo benadrukken hoe erg het ook is voor de kinderen (wat het absoluut ook is). Hoop dat hij zichzelf niet vergeet. Hoorde ook dat hij een onwijs mooie speech had gegeven bij de uitvaart.

11 likes

Ik kijk rtl boulevard terug en ik word er zo verdrietig van dat zo’n bijzonder mens zo uit het leven gerukt is.

9 likes

Ik begrijp ook oprecht niet hoe je dit zelfs als criminele organisatie op je geweten kan hebben. Je moet dan toch ook zien hoeveel deze man heeft betekent in kindermoorden en andere vreselijkheden. Dat staat toch boven jouw drugs imperium. Maar goed, ik las al dat die Taghi (want vermoed nog steeds dat het uit die hoek komt) ĂŠcht over lijken gaat. Dat blijkt.

7 likes

Je snapt dat kindermoorden letterlijk onderdeel zijn van hun drugsemperium? Hoeveel tieners en jonger in zuid en Midden-Amerika slachtoffer worden van drugsgeweld omdat ze te veel zagen, niet meewerkten etc. Zelfs hier, denk aan al die jonge jongens die op straat geliquideerd worden met banden met de drugshandel.

Denk niet dat je dan ineens denkt oh nee ik vind een vermiste studente uit Maastricht of een vermoord Limburgs jongetje belangrijker dan mijn bloederige business.

65 likes

Waarom gaan we er Ăźberhaupt vanuit dat die mensen moraal hebben. Het lijkt me gezond dat we als niet criminele mensen er niks van snappen, maar het is niet alsof criminele organisaties bekend staan om hun menselijkheid en medeleven.

25 likes

Toch is dit geweld wel echt nieuw en anders. Niet dat de generatie Holleeder zulke fatsoenlijke mensen waren hoor, daar werd ook flink gemoord. Maar een afgehakt hoofd dat word neergezet op straat, schietpartijen met automatische wapens in woonwijken met hoge kans op onschuldige slachtoffers, vergismoorden, familie of de advocaat van de vijand die ineens een doelwit is. Dat gaat ook binnen die scene wel echt nieuwe grenzen over.

10 likes

Ik heb net de Videoland serie gekeken met John van den Heuvel over de mocromaffia en pff dit. Daarbij lijken de vorige grote criminelen toch meer respect te hebben gehad en meer ongeschreven regels, deze gasten zijn echt gewetenloos.

1 like

Ik merk echt dat ik me echt zo kwaad kan maken om hoe zij hun drugsimperium runnen. Echt dat Peter nu gewoon dood is door die Taghi (hoogstwaarschijnlijk dan hè), dat ze moorden buiten de onderwereld. Zowel qua doelwitten als locaties, overdag etc. Echt Jezus gadver man wat een teringlijers zijn het. Kan ook niet bevatten dat hij echt dood is?? Zo bizar.

3 likes

Ook moorden binnen de onderwereld moeten we niet normaal gaan vinden imo. Wat moet je in vredesnaam gedaan hebben dat het ‘gerechtvaardigd’ is dat je afgehaakte hoofd op straat word neergezet of dat je middenin een woonwijk met automatische wapens achter elkaar aan gaat? Ook als ze alleen elkaar afschieten moet dit echt stevig aangepakt worden.

2 likes

Dat wordt het ook, de gemiddelde Nederlander weet/ziet natuurlijk niet wat voor (grootschalige) intensieve onderzoeken dit zijn.
Die wereld is overigens ook groter dan dat het lijkt.

5 likes

Nee, die link had ik nog niet gelegd. Maar bedankt voor deze belerende uitleg :+1:t3:

5 likes

En ook in onderwereld geweld houden “ze” weinig rekening met de bovenwereld.

Er zijn meerdere liquidaties geweest waarbij kinderen aanwezig waren.
Nog onlangs, toen drugscrimineel Martin v/d Pol in het bijzijn van z’n dochtertje werd vermoordt. Op klaarlichte dag, enkele honderden meters van een basisschool.
Dat hele “laat ze elkaar maar afmaken in die onderwereld” schiet bij mij vaak verkeerd, want er is nagenoeg altijd nevenschade.

8 likes

Er heerst onder een deel van NL wel een soort ‘laat ze elkaar maar lekker afschieten’ mentaliteit. Maar dat @Frenky ook zegt is dat ook helemaal niet zo prima.

2 likes

Ik reageerde op je laatste zin

Die mentaliteit herken ik overigens niet maar dat zal best bij mensen zijn ja

wow dit :cry:

11 likes

Wow ja inderdaad. Deed mij denken aan dat interview van zijn vriendin.

1 like

De liquidatie van Lucas Boom weet ik ook nog heel goed. Dat was bij mij om de hoek. Ik weet nog dat heel veel kinderen niet meer naar school durfde. Dan zit je op de basisschool en moet je zoiets traumatisch meemaken.

1 like

Wat een man hè… en zo bizar! En weer, als ik dit zie denk ik: Peter R de Vries, dood? Nee joh.

Van een ander kaliber, maar zo kwam ik er afgelopen week pas achter dat Jan des Bouvrie is overleden. Anders, want niet vermoord etc, maar dat is mij dus volledig ontgaan/vergeten, maar dit blijft zo onwerkelijk.

7 likes

Ah zo. Ik weet dat er veel aan gedaan word, dat is wel gebleken uit alleen al de enorme processen die gevoerd zijn/gevoerd worden. Ik denk alleen dat we het niet alleen erg moeten gaan vinden omdat Peter R vermoord is. Dat is natuurlijk heel erg, net als bij Derk Wiersum of de broer van de kroongetuige, die er echt gewoon geen fluit mee te maken hebben of gewoon hun werk doen. En los van dat is Peter natuurlijk een behoorlijk legendarische journalist. Don’t get me wrong. Maar dat criminelen elkaar zo meedogenloos afslachten is an sich is ook al iets om heel verontwaardigd over te zijn.

1 like