FF Boulevard #6

Ah tragisch voor die jongen idd

7 likes

Pff ja jeetje zeg, echt walgelijk om te zien.

Ik weet sowieso niet zo goed wat ik vind van deze hele cancel cultuur. Totaal terecht dat Erica wordt veroordeeld op haar racistische opmerkingen

Maar al die merken die opééns een statement maken (hallo Reinders) en zoveel mensen die oproepen de meilandjes te boycotten die het doel totaal voorbij schieten.

Tegelijk lees ik vandaag echt blatant racistische opmerkingen lees op nu.nl in (reactie op boek marketingvrouw), waar geen haan naar kraait. Want geen sensatie.

19 likes

Oh als ie niet meer weet wat ie ermee moet doen heb ik altijd nog wel een plekje over op mijn bankrekening of kan een wishlist doorsturen. Arme, arme jongen.

3 likes

Huh diezelfde Reinders van die vlechten toen?

Ja.
Zij zijn echt de laatste die een statement tegen racistische uitspraken zouden moeten maken.

11 likes

Die Reinders kan je toch totaal niet serieus nemen nu. Die reactie die ze gaven op het culturele toe-eigenen van de vlechten
 En dan nu zo’n statement. Ze willen alleen maar scoren.

6 likes

Ik vind de timing dat al die merken ineens allemaal de samenwerking opzeggen met Maxime wel opmerkelijk tbh. Dat boek van Erica is eind oktober gelanceerd, dus haar uitspraken zijn al ruim vier weken publiek.
Hoezo nu ineens? Dat Ă©Ă©n merk tot inzicht komt a la, maar dat er volgens een hele rits achteraan komt die samenwerking opzegt is m.i. vooral opportunistisch dan dat het gebeurt vanuit maatschappelijk engagement.

30 likes

Ja maar dat is de tijd waarin we leven, fake wokeness. Pas als mensen/bedrijven denken dat ze er aan onderdoor gaan komen ze opeens met een statement. Die bedrijven blijven liever wel dan niet met dergelijke BN’ers samenwerken, maar zodra ze merken dat de de algemene pressure teveel wordt komen ze opeens met allemaal goeie bedoelingen.

23 likes

Ja ik heb ook een beetje gemengde gevoelens bij al die bedrijven die ineens afstand nemen van de Meilandjes. Doordat het nu zo’n golf is heb ik het idee dat veel bedrijven het niet doen omdat ze tegen hun racistische uitlatingen zijn maar om hun eigen imago op te vijzelen. Je moet tegenwoordig wel woke zijn natuurlijk en dan kan je niet met racistische personen worden geassocieerd. Aan de andere kant vraag ik mezelf weer af of het dan erg is dat bedrijven afstand nemen ten behoeve van hun eigen imago in plaats vanuit intrinsieke waarden; zolang men afstand neemt van racistische uitlatingen wordt er meer bewustzijn gecreĂ«erd.

16 likes

Ik krijg sowieso een heel naar gevoel bij alles wat de het laatste jaar echt ineens lijkt te zijn geëxplodeert:

  • Je mag iets vinden, zeggen wat je echt vind, “echt” zijn word gepromoot (#nofilter, bodyshaming, je uit durven spreken over bepaalde dingen waar nog een taboe over heerst) > TOP ontwikkeling

  • mensen/bedrijven nemen het klakkeloos over zonder zich erover te verdiepen, en betrekken het direct op zichzelf om zich er beter (#we are all equal) door te voelen of te profileren naar de buitenwereld (kijk: ik ben Ă©cht wel bewust wat we in de wereld gebeurd!)

Ik vind het aan de ene kant een mooie ontwikkeling dat er voor (gelukkig ook veel) mensen meer bewustwording ontstaat, maar vaak slaat het zĂł door?

Ik heb dit met veel dingen, de zwartepieten discussie, de “corona wappies”, dat mensen misschien nog heel erg moeten wennen aan de hele meer “genderneutrale” ontwikkelingen.

En echt don’t get me wrong: ik vind het super dat de discussie word aangegaan en je aan het denken wordt gezet. Ik dacht echt 2 jaar geleden: djeez, mensen te zeiken over zwarte piet.
Daarna gaan inlezen en nu schaamde ik me over die hele gedachte ansich al.

Over sommige meningen / bewustwording vind ik echt goed dat we een beetje worden “opgevoed” met dat het anders kan, en open moeten staan voor verandering, maar het lijkt soms ineens in snelvaarttempo te moeten gebeuren, het slaat soms echt door.

Dit is puur mijn mening, hoop niet dat ik iemand hiermee tegen het hoofd stoot. Ik sta open voor alle meningen, nieuwe informatie, daarvan leren en ontwikkelen, maar je ziet zó vaak dat mensen gewoonweg te “eigenwijs” zijn / meelullen met de massa dat het het tegenovergestelde effect bereikt. Vind Nederlanders daarin echt the real MVP in geworden, erger me mateloos aan het (veelal) onwijze tekort empathisch vermogen.

Kinderen / nieuwe generaties moeten Ă©cht worden opgevoed. Respect voor een ander, taalgebruik, open staan voor andere meningen en vooral: laat elkaar the fuck in hun waarde.

#einderant

5 likes

Het doet mij heel erg denken, nadat George floyd was vermoord, iedereen een zwart vierkant op insta pleurde. Het idee daarachter (we houden even onze muil ) was goed, maar het kwam meer over (tenminste voor mij) als een trend volgen. Daarnaast was het ook spam, waardoor heel veel inzichtelijke argumenten/redenaties/verhalen niet te zien waren. Alleen dat zwarte vierkantje

Ook zie ik tegenwoordig bijna geen enkele bedrijf meer praten over Black Live Matters.

5 likes

Als het echt impact heeft (zoals bedrijven die een racistisch merk/persoon boycotten) denk ik alsnog dat fake wokeness is beter dan helemaal geen wokeness.
Erica heeft ook genoeg kansen gehad om naar anderen te luisteren en haar mening bij te stellen. Dat kun je niet vergelijken met Wilma de buurvrouw die een zwart vierkant plaatst (weinig impact) of oom Piet die in eerste instantie niet snapt dat iemand hen genoemd wil worden (nog niet de tijd gehad om zichzelf te onderwijzen).
Als jij een bekend persoon bent en je hebt een mening dan heeft dat gevolgen. Het gaat hier ook niet om iets dat ze er 1x heeft uitgefloept en waar ze nu totaal niet meer achter staat hĂš. Het gaat om iets wat ze meerdere malen heeft herhaald en waar ze nog steeds achter staat, ondanks dat verschillende mensen de moeite hebben genomen haar uit te leggen waarom het niet klopt wat ze zegt. Wat mij betreft is dit precies wanneer het goed is om iemand wel te cancellen.

11 likes

Het is ook logisch dat dit nu doorslaat; de situatie (racisme, sekseongelijkheid) is ook extreem. Uiteindelijk zal er een balans komen.

2 likes

Ik moet vooral zo lachen om al die mensen op Instagram en Twitter die dan als een malle gaan roepen dat ze nu nooit meer XYZ gaan kopen. En dit komt van mensen die tegen racisme zijn Ă©n een andere groep met pvv’ers. Dus beide groepen gaan er nu extreem op aan.

Ik vind het op zich een mooie gedachtegang om uit principe bepaalde merken uit te sluiten, maar ik vind er wel een verschil in zitten of er wat met het betreffende product mis (bijv. dierenleed of laatst die inclusieve lijnen van Nikkie Plessen) is dan met de keuze/ inzet van influencers.

4 likes

67 likes

Nou ja wat betreft corona ben ik het wel met je eens. Ik kan me voorstellen dat het voor heel veel mensen te snel gaat. Maar heel veel minderheden strijden al tientallen jaren voor betere rechten en erkenning. Dat is helemaal niet iets van nu. Ik denk dat het verschil is dat er nu een heleboel witte mensen zijn die een klein beetje bewust zijn geworden.

21 likes

Ik vond dat Samya Hafsaoui er goede stories over had geplaatst. Hoe ongelofelijk belachelijk het ook is dat dat blijkbaar nog nodig is.

8 likes

Kijkt hier iemand nog regelmatig rtl boulevard?

1 like

:raising_hand_woman:t3:
Gisteren trouwens niet :joy:

7 likes

Waarom dacht ik dat dit 1 persoon was?


55 likes