FF Boulevard #6

En de trend wordt opgepakt hoor

5 likes

Ja, maar wat moet die jongen dan đŸ„Čstraks wordt hij gecanceld omdat de moeder van een vriendin van hem een uitspraak heeft gedaan. Dat gaat toch nergens over? Die uitspraken van Erica zijn natuurlijk volstrekt belachelijk en buiten alle grenzen, maar hij heeft hier toch geen flikker mee te maken.

Stel je voor dat je geassocieerd met uitspraken van de moeder van je vrienden
wiliknie: die doen gekke uitspraken op Facebook. đŸ„Č

21 likes

Dat zeg je wel, maar je wil toch ook niet geassocieerd worden met iemand die er zulk gedachtegoed op nahoudt? Tenzij je er zelf achterstaat. Als iemand in mijn omgeving dat zou zeggen, zou ik het niet accepteren.

Eerder is overigens ook als argument aangehaald dat het hier niet eens zozeer gaat om een persoon, maar om een merk. Familie Meiland is een merk. Als hij zich inlaat met dat merk, is het ook wel te verwachten dat hem naar zijn mening wordt gevraagd.

Samenwerken is stilzwijgend instemmen met het gedachtegoed. Je kunt het immers niet van elkaar loskoppelen. Wat dat betreft snap ik ook niet dat merken aan de tekentafel zo snel denken ‘Ohhhh, weet je wie we kunnen vragen
’ zonder uit te zoeken waar zo iemand dan voor staat. :woman_shrugging:

14 likes

Stel je eens voor dat je elke dag veroordeeld wordt vanwege je religie of afkomst en je daar niet vanaf kunt komen met een kort statement.

19 likes

Daarbij komt het ook nog eens over alsof Maxime de mening van haar moeder deelt. Dat zegt ze niet letterlijk, maar het is elke keer dat ze recht heeft op haar mening en er zijn ook vroegere Facebookberichten van Maxime die racistisch zijn. Uit 2016 ofzo, dus nou ook weer niet zo lang geleden dat je kunt denken ach toen wisten we niet beter.

Dus ja, je wil sowieso niet met die moeder geassocieerd worden, maar je wil toch ook niet met zo’n persoon zelf (Maxime) in de media verschijnen.

Ik ben helemaal klaar om voorgoed afscheid te nemen van het tijdperk Meilandjes :+1:

13 likes

Ja, dat, ik zeg ook dat al Erika / de meiland uitspraken alle grenzen te buiten gaat maar ik snap ook dat Robert even met zijn bek vol tanden stond tijdens dat interview.

en @Twijfelaar het zal mij echt een worst wezen wat moeders en vaders van vriendinnen voor uitspraken doen. Ik heb daar niks mee te maken, maar ik heb ook makkelijk praten als normaal mens. Het wordt inderdaad een ander verhaal als mijn vriendinnen die mening zouden delen.

Maar goed, als het inderdaad zo is dat Maxime deze mening deelt (zoals hierboven staat) heb ik niks gezegd. Ik heb heel deze Meiland gate ĂŒberhaupt gemist want ik was niet in Nederland afgelopen week.

1 like

Ergens snap ik Maxime wel, of ze de mening van Erica wel of niet deelt, ik zou nooit en te nimmer mijn moeder publiekelijk afvallen. Dan maar geen samenwerkingen meer.

2 likes

racistische uitingen afvallen is nog wel iets anders dan je moeder afvallen.

21 likes

In zulk soort gevallen vind ik niet expliciet afstand doen een teken dat je de uitspraken blijkbaar niet verwerpelijk genoeg acht om je er actief over uit te spreken. Nu gaat het over moslims, maar als Erica iets had gezegd over de holocaust en Maxime zou daar ‘neutraal’ over zijn zouden we dat collectief ook maar raar vinden denk ik.

5 likes

Zij deelt die mening. Dat heeft ze allang aangegeven. Overigens heeft ze zelf in het verleden vaak genoeg rare dingen gepost op facebook bijvoorbeeld waaruit hun racisme blijkt. Dus heel fijn dat Robbert zich hiervan distantieert.

En wel fijn als het je niks kan boeien wat ouders van vriendinnen denken. Als ik weet dat de ouders van vrienden racisten zijn, moet ik nagaan wat die vriendin dan denkt, of ik daar nog wel kan komen etc. Kan dat niet zomaar naast me neer leggen, zelfs als ik dat zou willen.

12 likes

En nog even reactie hierop, want volgens mij denken sws veel mensen dat ze alleen haar moeder wilt steunen ofzo. Er zijn meerdere berichten op internet te vinden waaruit blijkt dat ze niet alleen haar moeder steunt, maar de mening herhaalt, aangeeft dit ook te vinden en er zelf ook nog een eigen verwoording aangeeft hoe vrouwen de dupe worden van de hoofdoek bijvoorbeeld.

3 likes

Maar dan is het toch feit dat ze nergens reactie op geeft toch ook een reactie lijkt me?

Eerlijk, ik heb zelf ook mijn bedenkingen over het geloof. Maar over ieder geloof wat er bestaat. Ik denk namelijk dat mensen geen geloof nodig hebben, een geloof heeft mensen nodig.

2 likes

Maar bepaal jij dan ook voor volledige geloofsgroepen dat ze onderdrukt worden of beschrijf je ze met denigrerende termen als ‘puinguins’?.

14 likes

Die Angela de jong zegt bij boulevard ff tussen neus en lippen door dat ze het met erica eens is

6 likes

Wajo die kerel bij boulevard. ‘Kopdoeken’ que?

2 likes

Oh dat hoorde ik niet. Zei die aran bade dat?

2 likes

Nee die Lex en Bridget zei er wel wat van, maar daarna kwam die Arun ermee dat Erika vindt dat ze niks meer mag zeggen tegenwoordig en toen riep die Lex weer ‘haha nee inderdaad ik mag niet eens kopdoek zeggen’ :exploding_head::face_vomiting:

2 likes

Ik vond hem 1000 jaar geleden zo’n kneus bij Expeditie Robinson. En nu bevestigt hij dat weer.

7 likes

O zeker niet. Dat mensen ergens in willen geloven is aan de mens an sich. Dat is voor mij hetzelfde als iemand besluit geen vlees meer te eten. Zolang mensen niet voor mij gaan bepalen wat ik moet geloven of moet eten vind ik het helemaal prima. Het wordt voor mij pas een probleem wanneer mensen een geloof/eetstijl aan me op gaan dringen.

1 like

Wtf
Ik vond wat die aran/arun zei ook op het randje

3 likes