FF Boulevard #6

Ik zou willen dat ik de keuze had om dichterbij te parkeren :crazy_face:.

2 likes

Hoef je nog niet te gaan fatshamen.

1 like

Hij schijnt heeeeel veel bij Monique te zijn!!!

9 likes

Ben oprecht benieuwd waar je vindt dat ik dat doe. Als ik zeg dat ik van mening ben dat de overheid meer moet doen om mensen te ondersteunen met gezonder leven? En dat op basis van het feit dat mensen met diabetes (type 2) en overgewicht een hogere kans hebben op een slechter beloop van Corona.

17 likes

Jawel, tijdje geleden. Toen deelden ze de mening dat kleding voor hondjes zielig is

Nou, over die theebar gesproken

5 likes

Hier staat dat 60% van de opgenomen patiënten overgewicht had

EU breed heeft 50% van de populatie overgewicht (2019). Sterker nog, in Nederland heeft 64% van de mannen tussen 50-64 jaar overgewicht (bron overheid).

Hieruit kan je afleiden dat mensen met overgewicht géén extra kans hebben om in het ziekenhuis te komen. Het is namelijk dezelfde verhouding als de populatie.

Edit; en als ik de odds ratio lees en de conclusies die zij eraan verbinden is het zelfs zo dat overgewicht mínder kans geeft om te sterven ondanks het de kleinere hogere kans op zuurstof nodig.

32 likes

:joy:

Op hoog catharijne zit ook zon bubble tea dingetje en daar staan altijd wel mensen… tenminste … op het moment dat ik er langs loop.

Snap sowieso de hype niet echt…

Was ooit in Londen en daar hadden ze een bubble waffle… moest je ook 45 min voor in de rij staan of jaren terug in new york voor de cronut…

2 likes

Dit zegt de Hartstichting erover. Ook zij komen tot de conclusie dat er een link is met overgewicht en grotere kans op een ernstig(er) beloop. En zo zijn er meer artikelen en onderzoeken. Zie jij dat anders of zijn er ook nog artikelen of onderzoeken die een andere visie hierop hebben?
Dit is geen verwijtende vraag overigens. Ben gewoon oprecht benieuwd. Je mag ook reageren in het Corona topic overigens want ik denk dat iedereen in dit topic wel klaar is met deze discussie

Nou ja hype, het is in Azië al een ding sinds de jaren 80/90 alleen is het Westen er gewoon laat mee en bouwen ze allerlei franchises met een matige versie.

Een goede boba, met taro of iets met lychee jelly vind ik echt heerlijk. Zou m alleen niet bij Rachel kopen.

7 likes
Corona gepraat

Nouja het eerste artikel wat jij noemde geeft andere cijfers dan dit. Ik heb er geen persoonlijke mening over, ik kijk naar de data. Op basis van je eerder genoemde artikel zou ik niet zeggen dat er extra risico is. Op basis van het tweede artikel wel, al is de leeftijdsverdeling onduidelijk. Als op de IC vooral 65+ mannen liggen, dan is hun populatie 62.5% overgewicht (bron overheid), dan is 78% inderdaad meer maar niet zó veel meer. Daarnaast is correlatie geen causatie.

Daarom is het juist belangrijk dat er meerdere onderzoeken gedaan worden want als de helft wel een correlatie vindt en de andere helft niet, kan een systematische review uiteindelijk beoordelen wat onderaan de streep het meest waarschijnlijk is.

Ik heb er zelf geen mening over maar de data is gewoon niet eenduidig tot nu toe

Het is ook niet gebleken dat gezond leven een beschermende factor is ofzo

8 likes

@Karl_Lagerfeld haha geen idee waarom me dat zo is bijgebleven maar uit je reactie leid ik af dat je het niet eens bent met de dames?!

1 like

Nee klopt :rage::rage: Ik ben groot fan van hondenkleren namelijk

1 like

Je komt hier voor lullige roddels maar je krijgt 20 monologen van iemand die dikkerds haat.

Maar hoe is t nou afgelopen met die insta post van Anouk? Is ze al bij Jinek geweest?

18 likes

Ja en ze is allergisch voor haarverf

6 likes

Ohja en als ze gaat trouwen met haar vriend mag hij bepalen hoe en wat op de bruiloft want zij is al vaker getrouwd. Maar door coroon hebben ze even geen geld om te trouwen want anouk’s buffer is op

10 likes

Hoe romantisch

3 likes

En dat doet de overheid ondertussen ook. Mijn ouder is driedubbel risico en doet ondertussen mee aan een leefstijlprogramma vanuit de huisarts met fysiotherapie, gesprekken en diëtist. Het is niet dat er verder niets gebeurd ofzo.

2 likes

Ik geniet echt van alle memes over Pete en Kim

3 likes

memes pete kim > coroon kom maar dooooor

3 likes