FF Boulevard #6

Omdat het insinueert dat je het krijgen van Corona of het ernstige verloop ervan kan voorkomen door gezond(er) (whatever that may mean) te leven en dat is gewoon niet waar. Er zijn zat jonge, gezonde mensen die geweest die op de IC hebben gelegen en zat mensen die dik zijn, suikerziekte hebben en een normaal verloop hebben gehad. Door nu massaal te gaan sporten krijgen we Corona de wereld niet uit, wel als we eens de basisregels fatsoenlijk gaan naleven. Mensen begeleiding in afvallen lijkt me dan ook een heel vaag concept om mee te beginnen tijdens een pandemie, zou dan eerder begeleiding aanbieden in het naleven van regels die een stuk relevanter zijn zoals 1,5 afstand houden en je mondkapje dragen zoals het hoort.

12 likes

Ook dit heb ik niet gezegd. Ik vind het prima om hier een gesprek over te voeren, maar dan wel graag op dingen die ik gezegd heb.

Nouja zeg, heb je deze briljante campagne gemist?

11 likes

Maar dat gebeurt toch door bepaald eten duurder te maken (snoep/chips dacht ik) dat alcohol niet meer in aanbieding mag (nieuwe alcoholwet).
Dingen om je bewust te maken van wat wel/niet gezond is

En gezien de meningen over “gezond” heel verdeeld zijn, is het voor veel mensen heel lastig.

4 likes

Omdat ik pislink word van mensen die overgewicht aan met corona op de ic liggen koppelen

20 likes

Again heb ik niet gezegd: dit heb ik gezegd.

Edit: en dat bedoel ik naast vaccinaties. Ik geloof niet dat alleen sporten en gezond eten er voor zorgt dat je veilig bent tegen Corona.

Mijt je bent gewoon fatphobic comments aan het maken en je wil jezelf verschuilen achter ‘dit heb ik niet gezegd’ maar je bias is uit elke opmerking te lezen.

38 likes

Ohja ik eet trouwens zo gezond mogelijk (en ja ook wel eens ongezond uiteraard) en ik sport. Maar ben wel dik. Denk niet dat tante coroon denkt nou meisje wat goed dat je vandaag bent wezen sporten en die kruidnoten die je hebt liggen niet in je mik hebt gedouwd, jou sla ik over!

24 likes

Je doet alsof een campagne over levensstijl bij gaat dragen aan die 5% gewichtsreductie. Dat toont aan dat je eigenlijk heel weinig snapt over dit onderwerp. Er wordt al jaren geïnvesteerd in levensstijlverbeteringen en die effecten zijn zeer beperkt.

Citaat uit interview met Liesbeth van Rossum:
" Wat leert u dan?

‘Ik behandel veel patiënten bij wie het overgewicht een onderliggende medische oorzaak heeft. Ik krijg soms mensen tegenover me die gezonder leven dan ik, terwijl het ze toch niet lukt om af te vallen. Ik zie ook patiënten wiens verzadigingsgevoel stuk is door een genetische afwijking. Dat is echt afschuwelijk voor ze, die hebben dag en nacht onstilbare honger, eten moeiteloos drie pizza’s achter elkaar.

‘Ze worden vaak niet geloofd, het is bewonderenswaardig hoe ze met de tegenslag omgaan en hoe ze toch blijven proberen om af te vallen. Ik zie wat voor bizarre dingen ze zichzelf daarvoor aandoen, welke extreme diëten ze volgen."

15 likes

Ahaha hier moest ik wel even om lachen: span je bilspieren aan op de bank​:rofl::rofl: ok dat gaat me zeker helpen om af te vallen.

1 like

@Flowermarket Vind echt dat je hier te simpel over denkt. Ik ernstig overgewicht ben ondanks mn angst voor corona niet magisch afgevallen deze ruim anderhalf jaar. Daarnaast zijn er volgens mij deze golf nog geen geluiden geweest dat het de dikke mensen zijn die op de ic liggen maar eerder de ongevaccineerden en gevaccineerden met onderliggend lijden en ouderen waarbij de werking minder is.

Feit is dat de helft van de opnames ongevaccineerden zijn terwijl zij maar 12% vd bevolking boven de 18 zijn. Dus ja de oplossing is wel vaccineren.

Oh en eenmaal op de IC hebben de dikkerds evenveel kans, vond ik persoonlijk wel fijn.

15 likes

Maar dat is toch niet iets wat ik zelf verzin:

3 likes

Nee ik denk er niet simpel over. dat is de reden dat ik vind dat de overheid mensen moeten ondersteunen. Als ik dacht dat het zo makkelijk was geweest dan was ondersteuning van de overheid toch ook niet nodig geweest.

:sparkles:De kans op overlijden verschilt niet.:sparkles:

10 likes

Ja maar hoe wil je dan dat de overheid gaat ondersteunen? Afvallen en gezonder worden is zo iets ingewikkelds, moeilijk en persoonlijk dat een overheidscampagne daar echt 0 verschil in gaat maken.

10 likes

Nooit geweten dat ‘parkeer je auto een straat verder’ me van mijn overgewicht gaat afhelpen, thanks overheid!!!

17 likes

ze mogen m’n ww abonnement en sportschool abonnement wel vergoeden? bij een bmi boven de 30 dikheidstoeslag?!?!

10 likes

Nee, gelukkig niet. Maar op een ernstig verloop helaas wel.

3 likes

En daarnaast zit er inmiddels een intensief levensstijlcoachingstraject in het basispakket sinds 2020. Er wordt al veel gedaan, lees je eerst even in.

8 likes

Ja gratis sportschoolabonnementje zie ik ook wel zitten eigenlijk!

8 likes