FF Boulevard #6

Ik denk dat ik in die situatie helemaal niet meer zou weten hoe mijn telefoon werkt, laat staan dat ik de camera zou weten te vinden. Daarbij is er iets goed mis met je als dat het eerste is wat je dan gaat doen, ik snap dat echt niet

4 likes

Ja dat soort slag mensen houdt er meestal een andere logica op na dan jij en ik. En ik denk dat de meeste mensen in het milieu een stuk meer moeite hebben met hem dan met betrokken advocaten of aanklagers. Hij is meer dan een verslaggever, stelt dingen aan de kaak, out een hoop lui, doet zelf (/met z’n team, vooral ten tijde van z’n programma) een hoop onderzoek, zorgt dat er onderzoeken komen vanuit politie/openbaar ministerie, heeft Astrid Holleeder geholpen met de afluisterapparatuur etc waardoor Holleeder opnieuw is gepakt en uiteindelijk nu met succes vervolgd en levenslang gekregen, steekt z’n mening allesbehalve onder stoelen en banken (op nationale tv) over criminelen en de onderwereld, is nu vertrouwenspersoon van de kroongetuige in het Marengo proces, etc etc etc. Ofwel, heel veel mensen zullen hem liever kwijt dan rijk zijn, en helaas zijn er een paar gekken die daar ook daadwerkelijk naar handelen. Wellicht de uitvoering ook door iemand die het doet na ingehuurd te zijn voor een paar duizend euro, gebeurt vaak in die wereld.

Overigens snapte ik zowel hier op het forum als in het algemeen de mensen nooit die zo anti-Peter waren. Ja hij is wellicht wat arrogant, maar hij is echt een kei in z’n werk en heeft zoveel goeds gedaan. En ik mag hem ook als persoon wel, heerlijk iemand die niet met alle winden mee praat en zich gewoon kritisch uit, ook als dat op z’n boulevard-collega’s is, en gewoon kennis van zaken heeft.

(Niet echt relevant verder voor nu, maar ik heb onlangs ook het boek ‘PS dit is vertrouwelijk’ gelezen. Een boek van briefcontact tussen hem en advocaat Spong, vond dat wel boeiend om te lezen hoe zij communiceren en sparren over de misdaad en de rechtbank etc. En ook onderwerpen als bedreigd worden kwamen aan bod. Evt een aanrader wel, al is dit een gek moment)

14 likes

Sommigen komen tot leven tijdens zulke situaties, adrenalinekick, “Oe ik kan iets spannends gaan posten
aandacht”
Het is ziek maar wel de wereld waar we nu in leven.

2 likes

Soms kan filmen ook handig zijn als bewijs he. Het zou ook niet in mij opkomen (ik ben den ik meer een freeze persoon) en al helemaaaal niet om het het internet op te slingeren of door te sturen, maar het is niet helemaal ondenkbaar dat je je telefoon pakt om te filmen.

1 like

Ik was even in slaap gedommeld en het eerste wat ik lees is dit. Wow ik schrik hier zo erg van, ben er echt even stil van zeg
 Laten we hopen dat ze snel iemand oppakken en dat het goed met Peter af zal lopen. Las dat hij net bij RTL Boulevard was geweest, krijg echt nare flashbacks naar Pim Fortuyn.

4 likes

Er gaan berichten rond dat een verdachte zou zijn aangehouden voor het neerschieten van De Vries. Op videobeelden is te zien hoe een auto staande is gehouden langs de A2 nabij Breukelen. De politie heeft de aanhouding nog niet bevestigd.

4 likes

Nee maar als dit filmpje op deze manier nu verspreid wordt kan ik me niet voorstellen dat je er dit soort goede intenties mee had

3 likes

Nee, maar dat is dus deze. Wie weet welke andere filmpjes er zijn van mensen die het direct bij de politie inleveren. Sensatiezoekers en lijkenpikkers heb je er helaas altijd bij.

1 like

Waarom zou dat in deze situatie dan helpend zijn? Als je nou nog op de filmpjes zag dat de dader weg rende maar dit is toch gewoon puur voor de sensatie?

2 likes

Ja, maar als dat het doel is hoeft het niet gepubliceerd te worden.

Dat is ook wat ik zeg toch.

2 likes

Met alleen het slachtoffer filmen schiet toch niemand iets op

Ik heb het filmpje (gelukkig) niet gezien, dus ik weet niet wat er te zien is. Ik zeg alleen dat het filmen niet altijd idioot of belachelijk is Ăłf met de intentie om sensatie te zoeken is. Ik heb ook al drie keer gezegd dat ik dan niet op dit specifieke filmpje doel, maar meer een algemeen antwoord op de mensen die zeggen dat ze niet snappen dat je in een noodsituatie gaat filmen.

Noo ik schrik hier echt van ook. Hoop echt dat hij het redt! Hoewel een schot door je hoofd
. :disappointed_relieved:
Hopelijk wordt de dader gepakt en gestraft!
Hou vol Peter!

1 like

Ik deel je verontwaardiging. Ik wil dit ook niet begrijpen. Dit is zo nietsontziend, alle grenzen voorbij. Net als de moord op Derk Wiersum, echt vreselijk.

3 likes

Ik besprak dit net ook met een vriendin en ik snap echt het gedeelte van ok snel filmen voor eventueel bewijs of zo. Ik was laatst getuige van een vechtpartij vanuit mijn huis dat heb ik ook gefilmd in paniek en uiteindelijk toen de politie er was die beelden aan hun laten zien.

Maar idd het verspreiden daar kan ik echt niet bij

1 like

De daders zijn gepakt zie ik bij Fawry maar weet niet of dat betrouwbaar is

Edit: oh was al gezegd zie ik

1 like

Het was meer mijn reactie op dit filmpje inderdaad, het was niet helpend. Ik was gewoon zo verontwaardigd. Ik mag hopen dat als er zoiets met mij gebeurt dat mensen dan eerst gaan bellen ipv filmen, dat bedoelde ik te zeggen. Maar je hebt zeker gelijk dat het in andere situaties helpend kan zijn.

Je zult ook maar getuige zijn hiervan of eerste hulp verleend hebben. Hoop dat die mensen ook de juiste hulp krijgen

8 likes

Ja heb je waarschijnlijk weer zo’n mannetje te pakken die via via opdracht heeft gekregen voor wat centen.

3 likes