FF Boulevard #6

Wat is dit voor engs? Offencive ook?

1 like

Ik lees nu ook dat hij de schrijver is van die mind gym boeken. Nooit de link tussen die schrijver en Milan uit goede tijden gelegd!

2 likes

Ik ben echt benieuwd of Sunnery James gevaccineerd is of dat hij zich laat testen voor al zijn shows en nu bij Jinek

9 likes
Samenvatting

“StArT lOvInG sOmE MoRe”

image

Het zijn echt altijd de mensen met hun mond vol over liefde en liefhebben, naastenliefde. En dat hele frame over ‘het gesprek aangaan’. Ze klinkt als de andere wappies die lullen over ‘dingen zien die anderen niet zien’ en in haar stories heeft ze het ook over de MSM. Ik heb nog geen niet-wappies die term zien gebruiken als ze het hebben over de media.

15 likes

Ik zei ook al tegen mn man dat ik daar benieuwd naar ben. Volgens mij zitten ze ook bij Jinek om te praten over dat er weer steeds meer mag qua evenementen enzo. Dus ik riep gelijk dat we dat iig niet aan zijn zijn vrouw te danken hebben.
Wij zijn tot de conclusie gekomen dat ie wrs wel gevaccineerd is voor als ie optredens in t buitenland gaat doen. Als ie die niet doet, dan gok ik op testen en geen vaccinatie.

2 likes

Ik snap ook gewoon niet dat Josje net doet alsof iedere transpersoon hetzelfde is. Want omdat er transpersonen zijn die hun transitie weer terug willen draaien, betekent dat dat alle transpersonen dat diep van binnen willen/moeten? Of erger: dat je er nooit aan moet beginnen? :face_with_raised_eyebrow: ze heeft de plank echt heeel goed misgeslagen. Je ziet wel vaker deze homo/transfobe gedachten bij complotdenkers toch? Kan me van Isa daar ook iets van herinneren. (Ik weet dus niet of Josje ook zo is, maar dat ze het heeft over ‘ik zie het grote plaatje’ oid is wel een red flag)

Edit: het lijkt me trouwens heel heftig als je een transitie hebt doorgemaakt en er later achterkomt dat dit niet de juiste keuze was en je dan weer ‘terug’ moet :pensive: Heb wat posts gelezen op die feed waar ze naar linkte en dat gaat wel echt gepaard met vreselijke verhalen en ervaringen van misbruik enzo. Maargoed dat staat gewoon los van mensen die eenmalig een transitie hebben doorgemaakt of dat zouden willen en daar heel gelukkig mee zijn.

5 likes

Over transfobie gesproken. Misschien maar eens Netflix opzeggen

Kan me herinneren dat Josje uit een vrije strenge Christelijke omgeving komt. Maar dr jaren in de showbizz hebben niet echt geholpen om meer educated te zijn helaas.

3 likes

Maar wel ballroom culture in d’r videoclip gebruiken voor een enorm bagger nummer.

9 likes

Dit is denk ik meer de wappie kant van Josje. Ze liket ook altijd isa kriens en die deelt ook vaak dit soort hele rare ‘er zijn maar twee geslachten’ soort berichten.

Ik snap niet waarom ze de hele tijd liefde roepen en dan transfobisch zijn, misschien voelen ze zich bedreigd als ‘oermoeder/vrouw’ net als Josje nu borstvoeding aanhaalt. Want ze hebben het altijd over vrouwelijke en mannelijke energie enzo, dus misschien ‘past’ dit niet in hun wereldje?

Valt me al langer op en vind het heel vreemd

6 likes

In het VK waren er van de 3,800 mensen <1% die aangaven spijt te hebben of in detransitie te willen gaan. Het is een probleem, maar wel heel zeldzaam.

8 likes

Eigenlijk verbaast het mij niks dat Josje transfoob is. Op een of andere manier kwam ze altijd naar en gemaakt over.

(Ik weet dat het een beste-stuurlui-staan-aan-wal opmerking is, maar wou het even melden)

Ik had eerlijk gezegd voordat ik dit las er ook nog nooit van gehoord, die <1% is gelukkig maar een heel klein deel. Maar het bestaat dus. Jammer dat het ’munitie’ is voor transfoben.

2 likes

Ik zit nog steeds met Josje in mijn maag. :persevere: Hoe kan ze zoiets nou zeggen? Als cis vrouw notabene. Echt het ontbreekt hier zo aan empatisch vermogen en compassie. Überhaupt verstand? Ik word er echt verdrietig van.

Het beste vriendje van zoon gaat al 3 jaar als jongen door het leven; ik moet er niet aan denken dat ze zoiets tegen hem zeggen. Dat zou echt mijn hart breken voor hem. Zijn klas en schoolgenoten reageren er zó goed op. Hij voetbalt ook met de jongens in een klasse hoger - hij is echt zo’n talent en iedereen is weg van hem. Komt fucking Josje van K3 aan met haar bevindingen :sob::sob::sob: kan iemand (helemaal een jong kind) kapot maken. Nee hoor, alleen maar liefde!!!

‘Ik ben verdrietig’
‘Nee hoor dat ben je niet’

:fu:t3: You Josje

36 likes

Ik vind dat Josje het wel heel makkelijk omschrijft, alsof iedereen zomaar binnen no time zo’n traject in kan. Voor zover ik weet is dat behoorlijk zwaar met heel veel psychologische onderzoeken en duurt het echt wel even voor je een transitie doormaakt (ik heb het nu wel even specifiek over Nederland). Dus haar aanname slaat echt nergens op

14 likes

Volgens mij is dat een bewuste tactiek van TERFs/transfoben, doen alsof een kind bij het minste of geringste gedrag dat afwijkt van de gendernorm puberteitsremmers krijgt. Is echt niet waar

19 likes

Ik weet niet of zij zich ooit verdiept heeft in de transzorg in Nederland maar juist als je mentaal ‘ongezond’ bent mag je vaak je transitie niet starten. (Dit is overigens juist een groot probleem want voor veel mensen een vicieuze cirkel die niet doorbroken wordt.)

6 likes

Ik heb iemand in m’n omgeving die momenteel in dit traject zit en die bevestigt dat inderdaad vaak. Het is een ontzettend zwaar traject wat echt niet zomaar in gang wordt gezet.

Walgelijke vrouw die Josje :face_vomiting::face_vomiting:

6 likes

En Josje werpt zich nu op als een soort van redder van het minieme deel dat later spijt krijgt. Een beetje hetzelfde als je tegen een dik iemand zegt dat ie meer moet sporten “want ik maak me zorgen om je”. Nee je bent gewoon een judgemental kutwijf :angry: Je maakt je helemaal geen zorgen om die <1% die spijt krijgt.

20 likes

Misschien beetje mosterd na de maaltijd maar deze foto van Marieke Elsinga en die jurk, echt prachtig vind ik t

25 likes