FF Boulevard #6

Ik ook, en wat hebben zij nou eigenlijk aan die Televizier ring?

12 likes

Nou ja, zij niks, maar het is de eerste keer dat een docu de ring wint. Een mooie prestatie voor de documentaire maakster.

Ik heb toevallig gister deze podcast geluisterd, mocht iemand zich vervelen:

Er wordt onder andere gesproken over het belang van de docu. Dat het belangrijk is om dit soort verhalen te vertellen; er zijn meer schrijdende gevallen van mensen die niks durven te zeggen.

Ik ben blij met dit soort dingen op TV. Beter dan VI Oranje of Chateau Meiland die een ring winnen.

29 likes

@Beutyschooldropout ik kreeg er ook een raar gevoel bij, maar weet niet goed waarom. Kreeg wel heel erg de indruk dat ze heel graag wilden en ik gun het ze daarom wel, maar MM had 'm ook wel mogen winnen. Vind het vreemd dat fictie en non-fictie in Ă©Ă©n categorie worden gegooid hier.

2 likes

Ja voor Jessica snap ik het en de aandacht is ook goed maar ja voelt toch een beetje gek of zo kan het niet helemaal onder woorden brengen

2 likes

Het voelt vooral vreemd voor mij omdat het winnen van de televizier ring meestal een erkenning is voor het mooie en creatieve werk dat de makers hebben geleverd. De inhoud van het vertelde verhaal in de docu was natuurlijk alles behalve mooi en creatief maar de docu zelf ontroerde mij heel erg. Vond het erg sterk in elkaar gezet en zo knap dat zij zo open hun verhaal deden. Toch voelt het een beetje alsof het leed van die kinderen in de schijnwerpers staat. Ze werden met glitters en confetti op het podium onthaald en dat voelde een beetje gek want de aanleiding voor deze docu verdiend geen confetti. Je hoopt eigenlijk dat zulke docu’s nooit gemaakt hoeven te worden, maar hopelijk draagt het bij aan een bepaald taboe rondom onveilige thuissituatie.

Wat mij betreft mogen ze wel een aparte categorie voor docu’s maken want ik vind het wel een goede ontwikkeling. Sowieso de docu’s van Jessica zijn :orange_heart:. Dus eigenlijk gewoon een terechte winnaar.

32 likes

Over het algemeen vind ik dat Jessica ook goede documentaires maakt. Maar ondanks dat dit onderwerp natuurlijk super interessant is, vond ik deze documentaire niet sterk in elkaar gezet. Ik vond ‘m niet “sluitend”, er werden dingen getoond en benoemd waar niet meer op teruggekomen werd en zat erna nog met best wat vragen.

17 likes

Ik denk dat het verhaal veel mensen heeft aangegrepen en er om die reden veel gestemd is. En voor de kinderen is het denk ik vooral erkenning en een teken dat ze nu echt gehoord zijn. Vind het wel verdiend

9 likes

Ja dat had ik ook zo. De boodschappen en verhalen van de kinderen waren ontzettend interessant en maakten de documentaire. De manier waarop de documentaire in elkaar was gezet en de vraagstelling vond ik gewoon slecht. Ik vond de maakster eigenlijk bijna niets toevoegen

Verder weet ik wel dat de kinderen hier helemaal in staan, maar weet ik niet of zo in de spotlights staan wel juist is voor slachtoffers. Iedereen weet hun traumas en zal elke keer als ze hen zien zullen mensen hen gaan ondervragen over die dingen of gewoon comments gaan maken. Het lijkt me niet fijn om bekend te staan als je trauma

6 likes

Vind je het gek. Zolang Jane Fonda niet meedoet, heb ik geen interesse

Referentie:

2 likes

Hahahah genieten. “Een tragedie”, zo dramatisch :joy:

Ik keek ook echt met verbazing gisteravond. Ga het zo ff opzetten om te kijken hoe de sfeer is :stuck_out_tongue:
O en ik vind het ook echt treurig door Jan Versteegh, wat een kutcarriere

9 likes

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind het vergelijkbaar met Over Mijn Lijk van vorig jaar. Daar was ook een deelnemer met zijn vrouw bij. Ik snap het wel, zonder deze mensen had deze documentaire niet eens kunnen worden gemaakt.

het is meer de grote reclame marathon

oh shit rene leblanc komt nu optreden

1 like

“Dansmarathon”
Als je dat dansen noemt


1 like

Lekker wandelen op de maat :+1:t2::joy:

3 likes

Ja echt hoor :joy:

1 like

Ik vind dit walgelijk eigenlijk. Dit kan toch niet? Ze worden op de rode loper gezet omdat ze extreem veel leed hebben meegemaakt? Dit nee, ik ga dit niet begrijpen.

2 likes

Wiens moeder hier was ook al weer lid van de petje af pagina van Yvonne?

Naja, deze mensen zijn hier zelf bij. Ze zijn niet ‘op de rode loper gezet’. Blijkbaar voelen ze zich hier goed bij, om welke reden dan ook. Ik denk niet dat wij in de positie zijn om dit walgelijk te vinden of wat dan ook, we hebben geen idee hoe deze mensen hierin staan.

Net als wat jij zegt @Reflect, of het wel ‘juist is voor slachtoffers’. Tsja, dat moeten die natuurlijk zelf bepalen. Als een producer zou zeggen: Nee jullie zijn slachtoffers en het is niet goed voor jullie om zo in de belangstelling te staan, dat zou pas erg zijn.

Dus ik snap het wrange gevoel wel, maar uiteindelijk staan hier een paar volwassen mensen die dit belangrijk vinden blijkbaar. Laten we dat toejuichen, want blijkbaar is dit wat zij willen.

60 likes

Ik ga dit gewoon niet begrijpen. En dat hoeft ook niet.

2 likes

Ik vind het eerder raar (en nogal denigrerend) dat hier wordt gedaan alsof ze geen eigen wil of mening hebben. De vierde is er ook niet, en na de documentaire gezien te hebben, snap ik dat dat voor hem te veel is. Maar die vrijheid is er dus echt wel. Ik heb het verder niet gezien, maar op de rode loper leek het alsof ze het echt wel naar hun zin hadden. Misschien gewoon niet voor deze mensen invullen wat ze wel of niet aankunnen.

84 likes