FF Boulevard #5

In België zit geloof ik de oudste zoon op speciaal onderwijs?

1 like

ik denk zeker ook dat ze het goed bedoelt, maar zo staat het er niet vind ik. ik vind het lief dat je uitgaat van goede intenties, maar dat maakt het allemaal wel ingewikkeld als je het over geschreven tekst op een forum hebt (en uberhaupt in wereld, ik denk dat de wereld gebaseerd op intenties een chille plek zou zijn)

2 likes

Dat zag je in de docuserie Klassen toch gewoon heel goed? In sommige wijken/sociale klassen is het de norm om voor een zo hoog mogelijk niveau te gaan, de kinderen op de basisschool zijn zowat alleen daar mee bezig en krijgen alle hulp door de hogere inkomens van hun ouders. Dat zal voor de prinsessen ook zo gelden, op een goede school gezet en alle hulp gekregen die nodig was, en opgevoed met het doel om hoog te scoren. Dan is het echt moeilijk om op het vmbo te belanden behalve als je het qua IQ gewoon niet in je hebt.

6 likes

Vergeet niet dat kinderen in koninklijke families sowieso van jongs af aan een hele andere opvoeding krijgen dan welk ander kind dan ook. Natuurlijk moet er wel aanleg in zitten om naar het vwo te gaan, maar ze krijgen veel meer mee van actualiteiten en culturele zaken dan Pietje van om de hoek. En ze hebben meer mogelijkheden om zichzelf te ontwikkelen natuurlijk.

5 likes

Ik vind juist dat het er de wereld makkelijker van maakt :slight_smile: om soms gewoon van het goede uit te gaan en om niet over elk woordje te vallen.

53 likes

Ja daarom door het weer extra te benoemen krijgt het extra aandacht…

ik vind het niet over iets ‘vallen’, want er worden gewoon vragen gesteld waarbij mensen hun mening onderbouwen en niet dingen vaststellen zonder argumentatie. lijkt me heel normaal op een forum.

ik begrijp dat niet alles interessant is voor iedereen en als je iets niet belangrijk vindt zaken gauw teveel op detail gaan maar het kan toch niet voor iedereen altijd én leuk én relevant én kloppend zijn? dat is toch niet overeen te komen? is toch gek om het er maar niet over te hebben omdat jij het nu toevallig logisch vindt?

Het is een comment in een Boulevardtopic, geen wetsartikel. Ik vind dit soort discussies over de interpretatie van woorden muggenziften. Zoals hierboven al gezegd: als je iets op meerdere manieren kan interpreteren, kan je ook uitgaan van het goede. Niet alles hoeft te worden overgeanalyseerd

49 likes

Naar mijn idee vragen een aantal mensen (waaronder ik) hoe het bedoeld werd. Dan kan je het wel of niet met het antwoord eens zijn. Prima toch? Naast dat ik het vreemd vind is het toch ook onmogelijk om te zeggen ‘laten we niet over alles vallen’ want dat is toch super subjectief? Sommige mensen valt iets op, zijn geraakt of gekwetst maar omdat iemand anders dat niet is mag het niet benoemd worden? Hoe weet je dan waar je wel en niets iets over kan (‘mag’) zeggen?

En naast dit vind ik bij het bovenstaande voorbeeld vervelend dat er staat ‘maar is goed bedoeld’, omdat dat vaak wordt gebruikt in discussies waarbij mensen zich aangevallen voelen terwijl ze iemand anders kwetsen. Als jij op mijn voet staat zonder kwade intenties kan dat alsnog pijn doen, ook al waren je intenties niet slecht en mag ik nog steeds klagen over mijn pijn.

Dus ik vind het niet fijn als ik me ergens door aangesproken of gekwetst voel te moeten horen dat ik moet uitgaan van het goede en dat ik overanalyseer, dat kan een ander toch niet voor je bepalen.

4 likes

Je hoeft niet iedereen op het rechte pad te brengen, zou zeggen let it go. Hele verhandelingen over de interpretatie en juistheid haalt de vaart er uit en het gaat hier toch veelal over roddels. Als het echt niet kan ok, maar nu leg je naar mijn idee regelmatig semi onschuldige comments helemaal onder de loep.

49 likes

Nou @Oprah wat zei ik je!

32 likes

Net 5 is lekker bezig! Eerst Britney en nu dit. Nu nog stoppen met seizoen 1800 van Grey’s Anatomy en dan wordt het misschien nog eens wat.

11 likes

Ja alleen ik moet dan wel 2 dagen internet vermijden wanf dat interview gaat maandag natuurlijk overal al besproken worden en wil geen spoilers :joy:

Ik gok zomaar dat dit interview een paar uur daarna volledig op YouTube staat, al dan niet geript door iemand.

3 likes

Hé hallo greys is heel tof ja zeker dit
seizoen :wink::stuck_out_tongue_winking_eye:
Dus dat alsjeblieft niet :wink:

4 likes

I hope so

De jongste! Maar klopt, hij zat op een school voor kinderen met leerstoornissen (tot zijn 14 geloof ik). Ondertussen zit hij wel op een gewone middelbare school, dat was ook altijd de bedoeling van die andere school.

1 like

Oh dat is top! Dat moet wel lukken want ben maandag overdag toch aan het werk.

1 like

Ik zit al voor de tv!

3 likes

Topp ik ga voor de tv zitten!!

1 like