FF Boulevard #5

De eerste keer dat ik baal dat ik geen tv abonnement heb, hopelijk kan ik het snel ergens terugkijken. Ik kan niet wachten:)

2 likes

Ik denk dat het heel menselijk is om jouw kant van het verhaal te willen laten horen. Zelfs als je weet dat het misschien niet ‘slim’ is, maar dat ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat ze willen vertellen. Ben heel benieuwd wat ze te vertellen hebben en ben echt mega Team Harry haha.

14 likes

Vind ik wel een beetje omgekeerde wereld. Ze willen volgens mij helemaal niet uit de publiciteit, maar dat er paal en perk wordt gesteld aan wat voor troep de (Britse) media mogen verspreiden. Door te zeggen dat zij dan maar zich af moeten zonderen, zeg je eigenlijk dat media gewoon hun gang moeten kunnen gaan. En vrije media is een groot goed hoor, roddelpers zal er ook altijd zijn, maar hoe het er in de UK aan toegaat is wel next level hoor.

10 likes

Ik snap deze pr-move van H&M ook niet zo goed. De Britse pers is echt onverbiddelijk, zie Diana, maar ook wat er over Fergie en Kate Middleton is geschreven in hun beginjaren. Lijkt me zinvoller om dan paal en perk te stellen via de rechtbank, zoals ze ook hebben gedaan met Meghan’s brief aan haar vader die de Mail on Sunday publiceerde, dan 2 uur lang een interview geven aan Oprah. Echt olie op het vuur van de tabbloits, waardoor het in stand blijft. Nog los van of die berichtgeving dan terecht is of niet.

2 likes

Maar dan geven ze toch hun kant van het verhaal en behouden ze de controle? De pers gaat er altijd zijn maar ja dan heb je in ieder geval dit.

12 likes

Haha misschien bekijk ik het te cynisch hoor, maar ik denk juist dat je de controle niet hebt/verliest. Alles wat zij zeggen, is weer voedingsbodem voor nieuwe roddel en achterklap. En de minste of geringste kritiek zal worden beschouwd als ‘aanval’ op the Queen. Nou, daar weten de tabbloids wel raad mee.
Vandaar dat het me gewoon niet zinvol lijkt, hoe oneerlijk ook.

2 likes

Ik denk ook niet dat zij verwachten dat ze de roddelpers kunnen stoppen, maar het kan wel een overweging zijn om in ieder geval zelf nieuws naar buiten te brengen dat wél waar is om het publiek ook een ander geluid te bieden.

Vond die laatste quote van Meghan wel heftig trouwens, dat er al een heleboel ‘lost’ was.

2 likes

Dus iemand die onwijs getreiterd wordt, dag in dag uit en jaar in jaar uit, mag niet voor zichzelf opkomen voor het geval ze daardoor nog meer getreiterd wordt? :roll_eyes: Omgekeerde wereld dit. En vanuit Harry is het ook meer dan logisch. Hij heeft nota bene z’n moeder als kind moeten begraven dankzij diezelfde roddelpers. Desondanks gedragen zij zich weer net zo achterlijk als destijds en ziet hij hetzelfde nu bij z’n vrouw gebeuren. Vind het echt verschrikkelijk hoe dat er daar aan toe gaat.

46 likes

Het alternatief wat je geeft is toch wat ze al gedaan hebben? Vertrokken uit de royal family en in Californië gaan wonen? Maar dat heeft dus niet geholpen, dan zou ik ook alles uit de kast trekken om ze eens goed de waarheid te vertellen.

1 like

Waarschijnlijk heel simpel geredeneerd hoor maar ze kunnen toch ook gewoon niet de roddelblaadjes lezen? Wat kan kun het schelen wat die blaadjes schrijven?

Vraag me af hoe makkelijk dat te realiseren is. Als je hier nu.nl leest wordt het ook klakkeloos overgenomen, en lijkt me niet een prettig gevoel als je voor van alles en wat uitgemaakt wordt. Dan moet dat aangepakt worden toch, en niet maar zeggen dat zij het niet mag lezen?

Ik denk juist dat je je hier wel redelijk van af kan sluiten met een paar aanpassingen. Gewoon zo min mogelijk info over jezelf opzoeken en je personeel vragen of ze je het nieuws willen censureren. Maar waarschijnlijk schat ik dit helemaal verkeerd in omdat ik zelf wel redelijk kan negeren.

Tuurlijk mogen zij voor zichzelf opkomen. Via de rechtbank deden ze dat ook al, terecht. Ik schrijf alleen dat ik niet verwacht dat hun interview gaat helpen om andere bejegening af te dwingen. Maar misschien is dat hun doel niet, geen idee.
En ja, je hebt gelijk dat het wel de omgekeerde wereld is hoor. Ik bekijk het vanuit een wat cynische bril zoals gezegd. Maar the royal family hanteert niet voor niets al decenia het principe: never complain, never explain

1 like

Ik denk dat je dit verkeerd inschat omdat je waarschijnlijk nog nooit hebt meegemaakt hebt hoe het is om op grote schaal gevolgd te worden door de media. Gevolgd en gehaat.
Je noemt het ook roddelblaadjes maar die bladen woorden door duizenden mensen gelezen. Ik denk echt niet dat dat zo simpel is om te negeren.

22 likes

Nouja ze worden tot aan hun voordeur lastig gevallen door roddelpers, juist door wat er in die blaadjes staat. Het is helaas niet zo simpel als “gewoon niet lezen wat er staat.”

6 likes

Precies. Weinig mensen die zich kunnen voorstellen hoe t moet zijn. Juist goed dat ze daarom wel hun verhaal gaan vertellen.
Britney’s verhaal werd door velen ook wat weggewuifd zo van “Ach, dan had ze er maar niet voor moeten kiezen” tot die docu uitkwam.

9 likes

Ik probeer me juist voor te stellen hoe dat moet zijn als al die narigheid over je wordt gezegd.
Achtervolgd worden door de pers lijkt me echt verschrikkelijk, zeker als ze voor je huis liggen.

Dit. Plus de kranten en social media staan er vol mee, op tv gaat het er non-stop over, etc. Het is niet alleen gericht op mensen die blaadjes als een story of privé lezen.

Daarbij is het zo gericht op hun, terwijl prins Andrew die hoogstwaarschijnlijk daadwerkelijk erge dingen op z’n geweten heeft, er nauwelijks voorbij komt. Niet dat ik vind dat hij met de grond gelijk moet worden gemaakt zolang hij nog een verdachte is, maar het is wel erg opvallend. Mja dat is geen vrouw natuurlijk he :slight_smile: Ook dat het nu erover gaat dat dat interview stress kan veroorzaken bij prins Philip die ziek is. HALLO, hij heeft een zoon die er hoogstwaarschijnlijk pedofiele praktijken op nagehouden heeft, maar je ziet niemand schrijven dat Philip vermoedelijk daardoor ziek is nu. Zeg zelf ook absoluut niet dat dat zo is natuurlijk, maar het is wel typisch dat de schuld altijd bij Meghan (en Harry) ligt volgens de pers. Wat ze ook doen, het is nooit goed.

32 likes

Maar ben jij lid van een koningshuis dan?

15 likes

Ik vind het sowieso te idioot voor woorden dat Buckingham Palace opeens het ‘pestgedrag’ vanuit Meghan gaat onderzoeken, terwijl zij al jaren gepest wordt en ze daar niks aan hebben gedaan.

30 likes