FF Boulevard #5

Lijkt me toch haar eigen idee?

Ik weet het niet, ik ken wel mensen die een college year wilden doen, maar het lijkt me niet dat een jong-volwassene die vriendengroep heeft in Nederland besluit om haar middelbare schooltijd niet met diezelfde groep af te maken. Dit lijkt geen tussenjaar. Misschien vind ze toch dat ze anders wordt behandeld in Nederland en dat ze daarom weg wilt.

Lol fijn dat jij dat voor iemand kunt bepalen. Jij misschien niet destijds, maar genoeg anderen wel.

Is het ook niet. Wat je ook zou kunnen doen is opzoeken wat het precies is. Hier heb je een link: https://www.nl.uwc.org/home

Vijftienjarige Pantalones wilde dit ook supergraag. Ik had me hier zelfs voor aangemeld maar kwam helaas niet door de selectie heen.

Tuurlijk, kan best zijn dat Alexia bepaalde redenen heeft waarom ze hiervoor kiest of misschien juist niet, maar laten we daar alsjeblieft niet over gaan speculeren.

47 likes

Zou mij ook super lijken als 17-jarige!. Ze zou nog niet van school afgaan toch? Ze zit pas in de 4e volgens mij.

Het was best wel uitgebreid in het nieuws Ć©n op rtl boulevard dat dr vader dit ook gedaan heeft en het een geweldige tijd vond. Dus ze zal het idee daar ook vast vandaan hebben.
Ze gaat haar vwo dus daar afmaken, dat is een internationaal diploma genaamd Internationaal Baccalaureaat.

Offtopic: Het leek mij als tiener ook geweldig een jaar high school in amerika maar mā€™n ouders konden en wilden het niet betalen.

8 likes

Wa moest daar naartoe ja, omdat ie niets deed op school :rofl:

In de comments op nu . nl staat dat ze wrs dr vwo niet haalt en nu onder het mom van 'nieuwe uitdagingā€™ze naar die school gaat. Maar lijkt me niet dat die school veel makkelijker isā€¦?

1 like

Waaaaarom blijven we onze prinsen en prinsessen dwingen om de hoogst mogelijke opleiding te doen. Je bent net zo waardevol als je havo doet, of een praktijkopleiding of whatever. En blijven zitten is geen optie! Dus dan hop naar het buitenland en kunnen we doen alsof ze niet is blijven zitten, maar dat ze gewoon ā€œiets andersā€ nodig had.

43 likes

Op zich met je eens hoor dat elk niveau prima is en pushen onnodig maar misschien moeten we de rioolcomments op nu ook niet klakkeloos aannemen als betrouwbare bron.

Misschien wil die meid gewoon even lekker 2 jaar voor zichzelf in de relatieve luwte, wie weet. Ik snap het wel, als iedereen de hele tijd maar wat van je vindt, lijkt me behoorlijk verstikkend.

57 likes

Maar hoe weet je dat ze hiervoor gedwongen is, misschien wil ze dit zelf wel gewoon? Ik ken genoeg 17-jarigen die dolgraag een jaar in het buitenland zouden studeren/naar school gaan. Ik had ook een aantal klasgenoten die na hun middelbare school diploma een jaar high school in de VS zijn gaan doen voor de ervaring.

5 likes

En @Lemongrab ja eens hoor! Misschien vind ze het zelf wel heerlijk, kan ik me helemaal voorstellen. Ik had het meer over dat standaard naar VWO sturen en in het kader daarvan voelt dit als een ā€œoplossingā€ in plaats van dat iemand gewoon zou blijven zitten.

En lol @ rioolcomments :joy:

Zou het niet heerlijk zijn als Alexia gewoon kapster zou worden. Of nagelstyliste.

No offense naar alle kappers en nagelstylisten

29 likes

Wowwwww dit lijkt me echt mega vet. Nu moet ik dit ff 14 jaar onthouden en hopen dat mn kind tzt ook enthousiast hierover is! :grinning::grinning::grinning:

4 likes

Onze kroonprinses in BelgiĆ«, Elisabeth heeft dit ook gedaan, oh een Spaanse prinses gaat er ook naartoe zie ik nu. Het is dus een ā€˜dingā€™ maar hoe dan ook lijkt het me een kans en ervaring!

5 likes

Ik snap het niet, waarom zet je dit erbij

1 like

Omdat ik niet de indruk wil wekken dat het een beroep is waar ik op neer kijk. Maar het naar mijn indruk wel een beroep is wat in die kringen sociaal minder geaccepteerd wordt.

Maar met je laatste zinnetje benadruk je dat juist

1 like

Naar mijn idee benadruk je dat nu juist, zo las ik het. @Quinn zegt dat ook zie ik

Volgens mij bedoelt @Llamacorn het gewoon goed, ook al komt het er misschien niet zo handig uit. Maar volgens mij mogen prinsessen dat niet eens worden? Althans, je hoort het echt noooooit. Jammer eigenlijk he, die meiden weten gewoon al vanaf hun geboorte zo ongeveer wat het gaat worden.

23 likes

Vraag me af he, als er ooit een prins of prinses zou komen met vmbo advies of ze die dan toch gewoon lekker naar het vwo sturen. Want ze doen heel toevallig allemaal vwo. Zou dat gek vinden, want als een willekeurige Annie bij de juf van groep 8 gaat klagen dat haar kleine Roderick toch echt naar het vwo moet dan mag het ook niet, al wil dat kind het nog zo graag. En je kan een kind wel megaveel bijles geven, maar als je 2 niveaus hoger doet heb je denk ik heel erg veel bijles nodig en kan me niet voorstellen dat je dat als kind zelf wil. Misschien dat ze moeten, maar dat zou echt achterlijk zijn