FF Boulevard #5

Ik zie zeker wat je bedoelt wat betreft volwassenen die hun eigen keuzes maken.

Ik zie alleen echt geen ‘verzachtende omstandigheid’ voor partners die (zonder afspraken hierover) vreemdgaan als hun vrouw/vriendin zwanger is van hun kind, of hetzelfde een vrouw die (zonder afspraken hierover) vreemdgaat tijdens een medisch traject vanwege vruchtbaarheid van de man. In beide gevallen is dat gewoon heel erg vernederend en respectloos. Persoonlijk snap ik dan totaal niet dat je nog een relatie wil aangaan met die persoon als die je zo behandeld heeft, wie het ook is. In haar geval is ze toendertijd ook nog publiekelijk toch wel voor schut gezet door hem, wat daarbovenop ook nog eens heel respectloos en vernederend is.

Het is natuurlijk wel mijn persoonlijke mening en als zij toendertijd andere afspraken hadden gemaakt hierover dan you do you natuurlijk.

1 like

Precies, daarom heeft @Trivia volgens mij ook over het verschil tussen “zij wordt vernederd/het is vernederend” en “ik vind dat vernederend”. Jij brengt het alsof het een feit is, door dat eerste te gebruiken, terwijl je tegelijk zegt dat je het tweede bedoelt.

1 like

Ooooh ik had niet helemaal door dat het meer een taal nuance ding was. Nou in dat geval @Trivia bedoel ik inderdaad het tweede (dat ik die actie vernederend vind, tenzij ze andere afspraken gemaakt hadden).

4 likes

Nou ja, als een taalnuance tot een verschil in betekenis leidt kan dat toch een belangrijk gegeven zijn (mocht je bijv afspraken maken over vreemdgaan in je relatie) :sweat_smile:

2 likes

Was bezig met een reactie maar las toen hier boven iets over tekstuele interpretatie

Snapte zelf niet zo goed wat het vrouw-zijn ermee te maken had. Kan toch dat 2 vrouwen een ander begrip hebben van wat publieke vernedering inhoudt. Zolang je dat respectvol uit, hoeft dat niet meteen “af fakkelen” of vrouwonvriendelijk te zijn denk ik

Niet zozeer tekstuele interpretatie, maar het geven van een mening versus het stellen van een normatief oordeel. Als je zegt dat vrouwen door x situatie vernederd worden en geen eigenwaarde hebben door keuzes die ze maken dan is dat een normatief oordeel en geen mening, en is dat geen kwestie van tekstuele interpretatie. Mijn punt over vrouwen heeft betrekking op normatieve oordelen over relaties die altijd sterker en veroordelender hebben gegolden voor vrouwen. Wie zijn mensen dat zij gaan bepalen wat in een andere relatie vernederend is en of iemand eigenwaarde heeft?

Dit is geen aanval op degene die dat gezegd heeft, maar ik wil benadrukken dat dit geen verschil in tekstuele interpretatie is maar een betekenisverschil dat uitgedrukt wordt in een andere verwoording (waarvan het probleem was dat dit soms onachtzaam gebruikt wordt waardoor iets gezegd wordt wat niet bedoeld is).

6 likes

Dit topic is wel meer FF OP1 dan FF boulevard

72 likes

Ja ik snap het beter nu. Hoe dan ook, volgens mij heeft alleen Tristan zichzelf voor paal gezet (door de wijze waarop) en niet K maar fijn als ze een doorstart kunnen maken

1 like

Vs

26 likes

Ja, hier met Henk Krol is ze ook al tenenkrommend slecht: https://www.youtube.com/watch?v=gVREWN59hvM&ab_channel=DeVooravond

Hij vertelt over het homohuwelijk en zij heeft daar een gekke passief agressieve reactie op…

2 likes

Haha vind dat Henk Krol er relaxed bij zit, maar Emma Worteldoek is wel niveautje Jeugdjournaal zeg :joy:

1 like

Emma Worteldoek :joy:

9 likes

Ze reageert zo zuur als hij Worteldoek zegt :joy:

1:11

10 likes

Ellie Goulding is 30 weken zwanger.

Love her kijk op genderrevealparties:

As for the gender reveal obsession that doesn’t seem to be waning any time soon, Goulding isn’t interested in participating. “It’s not a focus for me,” she says. “We found out by default because we had a scan. [But,] it wasn’t a thing. We just wanted a healthy baby and there wasn’t much more to it. Instinctively, the whole gender reveal is not my thing.”

21 likes

ja man, ik word af en toe wel een beetje moe van die hele uiteenzettingen van allerlei interpretaties…

4 likes

@Hectometer credits voor Martien idd.

Deze is zo classic want zij reageert zo zuur en hij heeft het volgens mij echt niet door/expres :joy:

4 likes

Echt te toevallig maar ik zag vanmorgen een Volkskrant bericht over Emma voorbijkomen en daar stond “Emma Wortelboek” :joy: :joy: :joy:
Nu heb ik t opgezocht om n screenshot te maken maar ze hebben t helaas al aangepast haha.
EDIT: Ah, iemand in de commentsectie heeft een screenshot gemaakt.

14 likes

Vond dit wel een goed artikel. Zij kan het volgensmij in de ogen van ‘het grote publiek’ nooit echt goed doen, terwijl ik wel het idee heb dat zij gewoon zichzelf is op televisie.

27 likes

Vind ik ook hoor. Het is weer een klassiek voorbeeld hoe er naar vrouwen gekeken wordt.
Emma is niet mijn favoriete persoon, maar dat gaat mij om haar manier van doen/uitstraling. Als het een man was geweest werd ze als ‘edgy’ en ‘cool’ bestempeld en dat soort superlatieven.

17 likes

Kijk maar naar Bram Krikke :+1:

22 likes