Het is ook gewoon schandelijk dat de programmamakers van oh oh cherso haar mee hebben laten doen aan dat programma en haar daarna keer op keer programma’s hebben gegeven. Ze hebben gewoon misbruik gemaakt van iemand die de gevolgen van haar handelen niet altijd zelf kan overzien voor “vermaak”. Het kan niet anders dan dat ze wisten dat zij dit niet aan zou kunnen, maar ze hebben haar gewoon willens en wetens een publiek figuur gemaakt en blijven haar keer op keer aandacht geven in media. Het is echt volledig te verklaren dat ze er nu zo slecht aan toe is. Het is echt walgelijk wat er gebeurd, ze zou gewoon echt in bescherming genomen moeten worden en media kan dit gewoon doen door te kappen met haar aandacht geven.
Precies. Dat ze de hulp maar niet krijgt is gewoon niet waar.
Kan alleen maar hopen dat ze op haar manier toch gelukkig kan zijn en dat de kinderen veilig zijn. Meer valt er niet over te zeggen.
Nou ik vond Barbie altijd wel sneu, en sluit mij aan bij alles wat hierboven is gezegd.
Maar sinds iemand 3 dagen geleden haar racistische tirade heeft gedeeld is er van mijn medelijden alweer een stuk minder over.
Deze vrouw moet gewoon tegen zichzelf in bescherming genomen worden… is heel triest. Ze kan niet de gevolgen van haar daden overzien. En moet uit de media gehaald worden maarja kon dat maar zo snel.
Maar Barbie zoekt zelf toch juist de media op?
Denk dat er meer speelt dan alleen: ik zoek de media op want ik ben mediageil.
in ander nieuws, trourt (kravis?) is gespot op date
Ik vind dit ook lastig. Vind het ontzettend sneu voor haar en voor de kinderen. Maar ze deelt zelf alles wel openbaar, ook met die Gerrit en nu weer met die nieuwe vriend en volgens mij is ze ook bevriend met zijn ex ofzo zag zoiets op haar story. Alles is gewoon openbaar te zien.
Zou niemand in haar omgeving haar daarop aanspreken of zou ze daar gewoon zelf niet naar luisteren. Idd hulpverlening zal heus wel betrokken zijn want kinderen uit huis plaatsen gebeurt niet zomaar natuurlijk.
Jammer wel dat het zo gaat.
Persoonlijk vind ik niet dat je kan zeggen dat ze hulp krijgt, omdat jeugdzorg daar over de vloer komt. Wil absoluut niet zeggen dat jeugdzorg slecht werk levert, maar je kan ook niet zeggen dat zij alle problemen van die vrouw kunnen oplossen of haar gericht kunnen helpen.
En ja ze zoekt misschien de media op, maar dat betekent niet dat we dat moeten voeden. Al weet ik dat het hypocriet is, omdat ik nu ook erop reageer
Zullen we niet vergeten dat Samantha/Barbie volgens de criteria zwakbegaafd is, ze kan dus de consequenties niet overzien en heeft het niet door wat er gebeurt. Deze vrouw had lang geleden al tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden en zou nu gewoon met rust gelaten moeten worden.
Ik ben ook echt niet vies van een fijne roddel, maar ik heb met Barbie vooral heel veel medelijden en hoop dat ze gewoon met rust gelaten kan worden door de media.
Dat misschien niet maar ze hebben toch een netwerk van hulpverlening wat ze kunnen inschakelen om gezinnen de hulp te geven die nodig is.
Klopt, maar je kan die hulpverlening ook mega makkelijk afwimpelen als ze je niet aanstaan. Wil niet zeggen dat dat gebeurt hoor, maar ik spreek uit ervaring (not me tho) dat dat heeeel makkelijk gaat en dat je dan alsnog niet de hulp krijgt die je nodig hebt.
Ik snap eigenlijk niet wat er zooo lastig aan is te begrijpen is. Niet iedereen heeft dezelfde capaciteiten als wij hier op dit forum. Wij kunnen allemaal prima goed de gevolgen van onze daden overzien en hele goede afwegingen maken in wat wel en niet verstandig of juist is. En als je dat niet kan dan is het soms best lastig om mee te komen in deze samenleving, zelfs met hulp. Want ook daarvan kan het moeilijk te begrijpen zijn waarom jij die nu juist nodig hebt. En als je dan ook nog gebruikt wordt als entertainment door de media, dan is dit het gevolg.
Dat denk ik ook maar ik denk dat ze ook niet meer zonder die aandacht kan en wil
Een laag IQ is niet te verhelpen met hulpverlening. En het lastige is, ze ziet er uit zoals jij en ik (okee misschien niet helemaal met al die fillers), maar ze heeft simpelweg de capaciteiten niet om in te zien dat het niet handig is om nog een kind te krijgen of te snappen dat je niet alles op social media zet. Je kan het proberen uit te leggen, maar de kans dat het begrepen wordt, is zeer klein.
En ik beschrijf het misschien nu nogal zwart-wit, maar zo krijg ik het ook uitgelegd van mijn moeder die met deze doelgroep werkt.
Dat begrijp ik heus wel hoor. Ging mij erom dat er werd gezegd dat hulpverlening niet per se aanwezig is omdat jeugdzorg over de vloer komt.
Oh en ik bedoelde dat ik niet begrijp dat niemand in haar omgeving daar wat van zegt, of misschien doen ze het wel maar luistert ze niet.
Als iemand de hulp afwimpelt of niet begrijpt waarom het nodig is of hulpverleners helaas vaak zien als de vijand dan is het idd lastig om iemand te helpen ja.
Enige wat ik bedoelde is dat het allemaal openbaar is en dat daarom de media er ook zo op zit denk ik want iedereen (de media bedoel ik, shownieuws enzo) houdt van dit soort ramptoerisme.
Oke dan begreep ik je verkeerd!
Hoezo weten wij eigenlijk zeker dat er geen hulpverleningsinstanties zijn betrokken naast jeugdzorg?
Ze heeft notabene meerdere malen in een kliniek gezeten waar ze na korte periodes zelf weer vertrok of er uit werd gezet na wangedrag.
Wordt er echt een beetje gek van dat er continue gezegd wordt dat ze maar geen hulp krijgt.
Maar niemand beweert toch dat ze geen hulp krijgt? Er wordt enkel gezegd dat sommigen zich afvragen of ze wel de juiste hulp krijgt.