Ik durf dit soort dingen soms niet eens te delen omdat ik bang ben dat ik erachter kom dat heel veel mensen die ik mag, opeens een bigot blijkt te zijn.
Misschien moet ik het juist daarom wel doen maar soms verlies je gewoon je hoop in de mensheid.
Er mag nooit meer gezegd worden dat Nederland tolerant is, gadverdame
Ik snap hoe Anna dit bedoelt maar ik denk dat dit niet de meest handige reactie is onder Nikkie haar post op instagram.
Haha jeetje ja, ik snap wat jij zegt dat ze het lief bedoelt maar dat zou ik zelf ook anders typen
Tolerantie is sowieso een soort van elitaire houding:
“bereid om andere mensen afwijkend te laten denken en handelen”
Oh kijk ons geweldig zijn dat WIJ jou toestaan zo te zijn/denken. Echt een woord uit de jaren 50 (?) en hoe sneu dat we hier trots op zijn.
Haha ik heb echt een hekel aan dit woord. Dit is echt geen passend streven in de huidige maatschappij.
Verder niet op jou gericht trouwens, ik snap je.
Ja, zo mee eens! Echt een misplaatst woord.
Dit is wel een beetje overdreven hoor
Zo zou je het enerzijds kunnen zeggen maar om de een of andere reden hoor ik Anna het ook gewoon zeggen, in een ver verleden keek ik die vlogs weleens dus ik geloof dat An dat gewoon vaak zegt
Die persoon die erop reageert moet zich schamen
Nou ja het is dat je van Anna denkt te weten dat ze het gewoon ok bedoelt maar als een random fan ‘Ah man Nik’ had geschreven dan zou ik er vanuit gegaan zijn dat het een haatcomment was.
Tolerantie is iets heel anders dan acceptatie, ja eerder het tegenovergestelde, een slim middel tot onderdrukking. Iemand die je als gelijke aanneemt, omarm je onvoorwaardelijk, voor eens en voor altijd. Maar door iemand te laten weten dat je hem verdraagt, suggereer je in dezelfde adem dat hij eigenlijk een last is, als een zeurende pijn of een onaangename stank, waar je desnoods voor een keer wel even overheen wilt stappen. Onder tolerantie schuilt dreiging: de stemming kan ieder moment omslaan zodra je gedrag tekortschiet bij de verwachting of die overschrijdt.
-Arthur Japin
Bram Krikke samen met Tom naar Q! Had ik niet verwacht, wel leuk die zender luister ik het meest.
Beetje Spelderig artikel
Hahaha die had ik ook al gepost! Hilarisch
Stel je voor je moet betalen, kan toch niet.
“Nou Rieutje ik wil ook best aan ruilhandel doen. Jij geeft mij je oude stradivarius en je krijgt zo een bakkie koffie met vlaai van mij.”
Willeke Alberti ook! Wat een leuke vrouw is dat.
Toevallig ook bij dezelfde keten gewerkt en dichtbij schouwburg dus geregeld BN’ers in het hotel.
Wat een zeikerd. Hoeveel dagen per jaar staat hij daar een concert te geven? Die paar dagen profiteert de horeca in Maastricht ervan ja, maar om dan gratis koffie te verwachten vind ik heel raar. Hij doet net alsof die horecagelegenheden alleen maar kunnen bestaan omdat hij daar een paar dagen per jaar staat met zijn viool. Verder heeft hij geld zat, dan kan die koffie er wel van af toch?
Heb zelf ook in de horeca gewerkt en daar steeg de omzet ook als er een evenement in de buurt was. Maar als die desbetreffende zanger dan binnenstapte moest hij ook betalen hoor, dan werd er ook niet gezegd ‘ha x, bedankt voor je concert en de omzet, hier heb je gratis eten/drinken’
Een schitterend gebrek Een heel erg mooi boek!
Lijkt een beetje op het stereotype influencer: stuur jij me spullen en ik betaal terug in exposure xxx
Haha maar hoe komt het ook in je op met zoveel geld te verwachten dat je koffie krijgt?
Monique en Andre wouden toch een tijd terug kleine Andre niet meer herkenbaar in beeld brengen? Hebben ze toen echt 1 dag volgehouden.