FF Boulevard #4 (Deel 1)

Haha ik was al even in de war verloofd op je 17e. Ja ik vond Leslie ook het vervelendst.

Lol wtf ik gooi QMusic direct van mijn voorgeprogrammeerde zenders in de auto af.

3 likes

Ik ben het helemaal met hem eens. Vrouwen moeten nu niet gaan denken dat ze in de filespits ook nog je vooravond mogen verstieren met het maken van ongepaste grapjes die ten kosten gaan van iemand anders. Laat dat maar aan de mannen over zodat de vrouw des huizes kunnen schitteren achter het aanrecht.

20 likes

Ik vind het nog niet eens verschrikkelijk dat ie zegt ‘vrouwen en mannen moeten gelijk zijn en blablabla geen voorkeur blabla ’ maar de toon doet iets heel anders klinken namelijk; ja vrouwen zijn gewoon niet goed genoeg en kijk dat bleek wel weer

2 likes

Ja radiozenders zijn immers pure meritocratieĂ«n, daar heeft nog nooit een middelmatige man gewerkt! Die vrouwtjes hebben gewoon niet het fingerspitzengefĂŒhl om de enige acceptabele radio te maken: op het juiste moment de goede scheetgrap maken, op het knopje ‘gejuich’ drukken op het soundboard en dan bulderlachen. Dat is een kunst waarvoor het talent rechtstreeks gekoppeld is aan de aanwezigheid van een balzak.

48 likes

Heb dit bericht aan Dave gestuurd en hij stuurde: “bedankt voor de support! :heart:“

5 likes

Dit ja. Ik ben het tot op zekere hoogte wel eens met het feit dat een functie moet worden ingevuld door degene die er het beste voor is. Ongeacht het gender. Maar mannen worden automatisch als de beste optie gezien.

3 likes

Maar hoe moeten vrouwen “beter” worden (volgens maatstaven bedacht door mannen, zie de timing van de scheetgrap die @grace aanhaalde) in dingen waar ze jarenlang (edit: eeuwenlang lol) structureel van zijn uitgesloten? Nu worden ze opnieuw structureel uitgesloten met het excuus dat ze op eigen houtje, ondanks de uitsluiting, nog STEEDS niet “even goed” als mannen zijn geworden in de tussentijd, terwijl ze die kans IN THEORIE wel hebben.

10 likes

Zitten jullie ook klaar voor het diepte-interview tussen Diederik Jekel en Dave Roelvink, straks bij RTL Boulevard?

5 likes

:joy:

Haha ja vandaar het tot op zekere hoogte. We kunnen als vrouwen nooit hetzelfde “niveau” behalen als we nooit een kans krijgen.

1 like

Ontzettend diepzinnige man die Dave. Dat bleek maar weer.

Ben het ook eens met die gedachtengang. Je moet niet een functie/credit krijgen om je geslacht, kleur, of geaardheid maar om je kwaliteiten.

1 like

Voor geĂŻnteresseerden de nieuwste aflevering van de Damn Honey podcast gaat over vrouwen in de radio en muziek.

4 likes

Dit is meer voor het feminisme topic, maar het is wetenschappelijk bewezen dat er op ‘merit-based hiring’ een ontzettend bias rust richting vrouwen en minderheden, puur omdat mensen niet alleen objectief naar iemands kunde kunnen kijken, maar vooral een baan associeren met een type persoon (in dit geval: radio dj = witte man)

In de entertainment-industrie speelt nepotisme ook nog een grote rol, kijk bijvoorbeeld naar de kinderen van Hazes, Brandsteder en Monteiro: die hebben misschien talent en kunde, maar ze hebben ook tig meer kansen gekregen dan het ‘plebs’ zonder connecties.

Sorry einde rant haha, tl;dr ben het met je eens maar we zijn er nog ver van weg om zo mensen te beoordelen.

18 likes

https://www.villamedia.nl/artikel/sander-schimmelpenninck-met-de-dood-bedreigd

Tegenover RTL Boulevard erkende Schimmelpenninck dat zijn woordkeuze ’bij mensen in het verkeerde keelgat is geschoten’ en dat hij het anders had kunnen verwoorden.

Lekker makkelijk weer. En dat iemand anders hem dood wenst / pedofiel noemt is bij hem in het verkeerde keelgat geschoten zeker?

5 likes

https://www.hln.be/showbizz/josje-huisman-roept-antwerpenaren-op-om-zich-te-verzetten-tegen-coronamaatregelen~a62c8e67/

Josje kan geloof ik weinig goed doen in Belgie, maar dit is wel heel erg achterlijk

1 like

Ik dacht heel even wat zit Josje niet meer in K3 maar ik had haar verward met de nieuwe blonde dame

Ik dacht dat ze met ‘buren verklikken’ en ‘in duitsland weten ze welke kant dat opgaat’ iets heel anders bedoelde. :face_with_hand_over_mouth:

25 likes

Haha ja ik ook! Vond het al een heftige uitspraak.