Ik had vanuit de tv shows waarin ik haar wel eens zie het idee dat ze stevig was. Dus vond het geweldig dat ze op de cover zou staan. Wat ik nu zie is heel anders dan wat ik in de tvshows zag. Geeft mij het idee dat ze eerst flink is afgevallen en gaan sporten om strakker te worden en toen pas op de cover is gaan staan.
Ja ik snap op zich wel wat je zegt. Maar tijdschriften worden natuurlijk gemaakt om inspiratie op te doen, en om jou misschien van iets te laten dromen wat je (nog) niet hebt. Dus zelf vind ik het altijd leuk om naar die dure dingen te kijken. Over die teksten heb ik niet echt een menig, die lees ik denk ik nauwelijks.
En ja, ik geloof inderdaad dat het een heel bewuste strategie is om Linda zo reletable mogelijk te laten zijn maar haar eeuwige geĂ«mmer over haar gewicht om dan toch weer tot de conclusie te komen: âMaar ik hou gewoon zo veel van pasta en wijn!â Vind ik ook irritant, maargoed dat werkt blijkbaar wel.
Los van dat ik denk dat je daar gelijk in hebt, dat ze eerst nog even twee maanden een personal trainer in de hand heeft genomen omdat ze wist dat deze cover eraan kwam (en ik dat dus echt hypocriet vind) kleed ze zich volgens mij ook wel vaak onflatteus. (Maar ik kijk al 10 jaar nauwelijks televisie dus misschien is dit inmiddels veranderd.)
Ze zeggen toch ook dat tv je breder/voller maakt dan je daadwerkelijk bent? Dus dat kan opzich wel kloppen. Ik zag MĂĄxima een keer in het echt en toen was ik ook verbaasd hoe dun ze was.
Dit was ook heel erg mijn gevoel, wat ik opzich best begrijp (ik zou dat zelf immers ook doen), maar dan moet je het niet verkopen als bodypositivity.
Ook heeft ze duidelijk een spray tan gehad en is er hoogstwaarschijnlijk lichaams make-up bij komen kijken. Als je het dan hebt over bodypositivity, ga dan all the way. Ik vind dat dat niet zoveel met kiloâs te maken heeft, dus of je nou maatje 36 of maatje 46 hebt, maar met het accepteren van je lijf. Als je daar (nog) niet 100% bent (als in: je hebt nog zoveel extraâs nodig om je comfortabel te voelen), moet je het gewoon niet op deze manier met zoân boodschap doen (denk ik).
Overigens zat ik te googlen en volgens mij heeft ze al eens eerder op soortgelijke wijze op de cover gestaan, zoân 2(?) jaar geleden:
Oh daâs wat langer dan 2 jaar geleden excuus. Bij het artikel stond 2018, vandaar dat ik ervan uitging.
Lol
Dit is toch die cover waar ze in geplakt is?
Dit zijn allemaal slanke vrouwen die je ook gewoon op het strand ziet, ik snap niet wat hier body positivity aan is want veel vrouwen streven naar dit lichaamstype.
Misschien dat dit eindelijk een keer een eerlijke weergave is van hoe de ââgemiddeldeââ nederlandse vrouw eruit ziet. Ik denk dat sommigen denken dat als je heel veel overgewicht hebt en daar een foto van post dat dat body positivity is.
Ik vind dit niet gemiddeld? Als ik kijk in mijn omgeving naar 40+ vrouwen is het gros echt niet zo slank
Dit is 13 jaar geleden he, toen was dit blijkbaar al vooruitstrevend. Dus eigenlijk alleen maar mooi toch, dat we in die tijd zover zijn gekomen dat we dit niet meer als gemiddeld en normaal zien.
Ik weet niet in welke kringen jij verkeert, maar wat ik op de foto zie is zeker niet wat ik ervaar als âhet gemiddeldeâ. Zeker niet voor 40+. Body positivity gaat niet alleen om gewicht maar ook het afbeelden van lichaamsverhoudingen, âafwijkingenâ aan de huid, huidskleuren enz die normaal niet getoond worden door de media en afwijken van het heersende schoonheidsideaal. De op de foto afgebeelde vrouwen voldoen allemaal aan de norm.
Je ziet inderdaad niet veel diversiteit maar ik word altijd moe van de discussie dat het weer niet genoeg is als je al iets meer gemiddelde vrouwen fotografeert. Waarschijnlijk is het bij zo een redactie zo dat ze veel bekende mensen vragen en deze vrouwen zeggen dan ja. Maar ik vind dit zo een onderwerp waar je weinig goeds over kan zeggen.
Wat is er gemiddeld aan witte slanke vrouwen dan
Nah ben ik t niet mee eens. Ik vind een applaus voor de âbare minimumâ doen juist onterecht. Het is niet moeilijk namelijk.
Maar goed het is wel 13 jaar geleden.
Ik vind dat geluid van al die cameraâs echt verschrikkelijk klinken. Hoe moet dat voor kinderen wel zijn? Ik ben echt blij dat ik geen royal ben.
Nouja, opzich, twee keer per jaar op een vast moment (skivakantie en in de zomer) moet toch nog wel vol te houden zijn? Als je de rest van het jaar gewoon met rust gelaten wordt
Hahaha nou dit zou echt mijn nachtmerrie zijn in mijn pubertijd. Dan wil je ĂŒberhaupt niet met je ouders gezien worden, laat staan op de foto voor heel het land.
Ze zien er wel prachtig uit!
Alexia is weer lekker aan het poseren haha. Dat momentje ook dat je ziet dat Amalia echt iets zegt van âpap, stoppppâ. Het zijn net mensen