Linda probeert een soort oermoeder van ‘de gezellig iets te dikke ik-drink-gewoon-dat-extra-wijntje-vrouwen’ te zijn terwijl ze voor de normale Nederlandse vrouw echt niet relatable is. Ik kan me echter wel voorstellen dat zij zich in Hillywood wel ‘een dikkere vrouw’ voelt.
Nou ze wordt wel degelijk met grote regelmaat aangevallen en bekritiseerd om haar lichaam hoor, dat ze een dikke koe is met d’r botoxkop. Je hoeft maar een commentsectie te openen bij een artikel over haar en t grootste deel zijn dat soort opmerkingen. Ik vind dat wel degelijk shaming.
Mijn moeder vindt het vaak juist verfrissend om haar te zien, omdat ze een beetje dezelfde bouw heeft en ik denk echt wel dat er meer zijn die dat vinden. Ze is alleen niet echt relatable vanwege haar “sociale status”.
Ik ben het met je post eens, maar wat onderstaande betreft vind ik LINDA. wel anders dan de meeste andere tijdschriften omdat ze vaak ook minder mainstream verhalen publiceren (afwijkende lichaamsvormen, bijzondere hobby’s, controversiële keuzes, crimineel verleden oid). Dit soort dingen maken niet dat het blad ineens bijzonder progressief is (want waarom moeten die zaken uitgelicht worden zijnde bijzonder of afwijkend) maar ik vind het in bladenland wel anders dan de Flair, Viva, Cosmopolitan (ergste) of dat domme blad van Chantal Janzen.
Ik vind dit hele gedoe een goed uitgedachte pr-strategie. Linda de Mols doelgroep krijgt niks mee van de body positivity beweging want te oud voor Instagram etc, maar ondertussen vinden ze het wel heel fijn als zo iemand tegen ze zegt dat wat kilootjes extra best ok is. Heel relatable voor de 50+ moekes en het gaat sowieso veel kijkcijfers en verkoop genereren. Slimme move dus, maar de uitvoering is wel echt ruk, als ik die quote die @kali post zo lees moet het er vooral alsnog soort van gelikt uitzien.
Ja, het wisselt een beetje. Ik zag gisteren bij DAMN, HONEY hoeveel voorbeelden zij gaven waarin het blad toch iets minder vooruitstrevend was dan ze zelf dachten en dat het er zo ingesleten zit om mooi, slank, maar ook blij(!) en zorgeloos te zijn.
Het probleem met Linda en Linda Meiden is dat er bijna geen communicatie tussen de bladen lijkt te zijn. Is Linda Meiden enorm bezig met Body Positivity en uitkijken voor de zon, dan gaat Linda daar keihard tegenin en komen ze met die stomme handleiding over lichaamsmake-up en over “poepiebruin” zijn
Ik dacht dat dat artikel over lichaamsmake-up geschreven was door Linda Meiden, maar dat kan ik mij ook verkeerd herinneren.
Pfff zou echt dom van ze zijn
Ja dat sowieso! Ik twijfel wel hoor, maar kan het nergens meer terugvinden
Edit: gevonden op de insta van damn honey. Wel door Linda geschreven! Ik had het verkeerd
Sowieso is er ook niet echt één lijn in de LINDA haha. Ik heb voor m’n thesis een stuk of 40 linda’s over heel wat jaren tijd geanalyseerd (niet over body positivity maar ander onderwerp) en de conclusie was praktisch dat ze heel tegenstrijdige dingen schrijven haha. Kreeg niet het gevoel dat er echt één strategie in zit of dat ze dat uberhaupt proberen
ja ik ben het zo met je eens!!! Vooral gewoon lekker voorbij gaan aan de achtergrond en dan zelf die hashtag ‘introduceren’, hoe ignorant kan je zijn.
Ik heb sowieso een hekel aan Linda de Mol sinds ze werd geïnterviewd tijdens de quarantaine in haar miljoenenhuis en vertelde dat ze een heleboel freelancers heeft moeten laten gaan ivm ‘financiële zorgen’ en het daarna letterlijk ging over hoe haar huis als een kasteel aanvoelt.
Hahahaha dat ze zelf moest stofzuigen
the horror!
Dat artikel “dan maak je maar zin” is niet door Linda zelf geschreven maar alleen verschenen in de Linda, en later ook teruggetrokken door de schrijfster die na reflectie ook inzag dat het een ouderwets en stom denkbeeld was om zin om te moeten maken voor je man
Als je een ander artikel bedoelt dat onlangs is verschenen: ik lees de Linda niet zo regelmatig dus dan heb ik niks gezegd!
In de Linda staan ook altijd van die achterlijk dure onzin producten / kleding en dan een tekst erbij als: het kost misschien een paar centen, maar deze pennenset van €300 / kandelaar van € 150 / antirimpecreme van € 80 / little black dress van € 500 heeft iedere vrouw nodig in haar leven! Doe eens gek en trakteer jezelf!!
Vind dat altijd zo priviledged over komen, niet iedereen kan (of wil!) honderden euro’s uitgeven aan een lamp in de vorm van een flamingo.
Ik heb daar nooit zo’n moeite mee. Als ik het me goed herinner wordt er ook vaak wel een mix gemaakt tussen relatief goedkope en dure producten. En die pagina’s met producten zijn toch ter inspiratie? Dus daar hoeft van mij ook niet per se een hema mascara te staan want die ken ik wel.
Gaat me meer om de tekst die er altijd bij staat. Als er gewoon staat wat voor product het is en waarom het zo mooi of bijzonder is prima. Maar het is vaak zo’n verhaal van ja Linda zweert hierbij en ze vindt het wel heeeeel duur maar dat is het helemaal waard. En dan denk ik echt van meit je vindt het helemaal niet duur, je hebt miljoenen op je rekening en verstrekt hypotheken aan vriendinnen, maar je wilt gewoon even reletable zijn.
Toch bijzonder met drie verschillende vaders