Ik denk dat je onderschat hoe duur beveiliging is, en als je veel uitgeeft (wat ze denk ik beiden doen als ze met privejets blijven vliegen) dan wordt dat potje echt snel minder. Ik ben zo benieuwd welke regeling uit de gesprekken met de koningin gaan komen. En ik heb zoveel respect voor de koningin dat ze op haar leeftijd nog werkt en vind het zielig dat ze op haar leeftijd dit nog mee moet maken. Had even gewacht tot ze was overleden om dan een beslissing te nemen. Na haar overlijden zal er toch van alles veranderen. Misschien is Charles wel veel moderner en mogen Meghan en Harry dan wel meer over politiek praten of dat ze mag acteren.
Even wachten op Elizabeth haar doodâŠ
Sowieso gaan wachten op verandering, want wat als Charles liever de traditionele kant op gaat? Dan maar weer wachten tot die taainagel ook de pijp uit gaat en hopen dat William een modernere koning wordt? Als ze wat wilen zullen ze er zelf het verschil voor moeten maken.
Plus op het moment dat de Queen doodgaat en Charles de bende moet overnemen zit je ook weer een hele tijd in een hectische situatie, als H&M dan zeggen âwij gaan naar Canada, hoiiiiâ krijg je ook weer die complete pers over je heen.
Daarnaast zou ik al matriach veel meer balen van mn aan kindermisbruik gelinkte zoon⊠maar dat is uiteraard een schot voor open doelâŠ
Nooit bedacht dat hun voorletters samen H&M zijn, zat echt heel lang naar die regel te kijken
En voorlopig zal Canada die beveiliging nog dokken dus dat scheelt ook wel een miljoen per jaar .
Ik vraag me af of dit ook niet gewoon bedoeld is om de aandacht van Andrew af te leiden? Misschien is het wel iets te veel conspiracy denken.
Ik heb echt absoluut niet het gevoel dat Meghan en Harry iets verkeerds doen. Vind het alleen maar dapper dat ze zich durven los te maken van een instituut dat onderdrukking promoot in een vorm die niet herkenbaar is als onderdrukking. Er gebeurt van alles maar je wordt geacht te glimlachen en te zwaaien en vooral geen woord erover te spreken. En daarnaast: Wat gaan ze dan exact nĂet meer doen waardoor ze geen beveiliging verdienen vanuit de UK? OkĂ©, ze zijn geen senioren meer maar gaan wel nieuwe fondsen steunen en opzetten etc. Ze blijven goed werk verzetten. En natuurlijk willen ze beveiliging. Hoewel de situatie complexer lag, creeĂ«rde het feit dat Dianaâs beveiliging opeens weg was nadat ze was gescheiden, hele gevaarlijke situaties. En dat kon de royals helemaal niets schelen, ondanks dat zij de moeder was van de prinsen. Heb ook het idee dat men denkt dat dit een vooropgezet plan is dat tot in de puntjes maandenlang is uitgekiend, terwijl het volgens mij gewoon zo gelopen is. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Misschien was het wel dit of er mentaal aan onderdoor gaan dat de pesterijen niet ophouden en er ook nul back-up vanuit Will & Kate etc. komt. Dat interview met Meghan waarin die gast vroeg hoe het met haar ging: ze kon nauwelijks iets zeggen. Ik vond dat zo erg. Goed dat ze gaan. Hopelijk verdienen ze geld genoeg om zich ooit helemaal los te maken. Maar zolang ze ook werk verrichten voor het koningshuis, hebben ze gewoon recht op die beveiliging. Ook als ze zich helemaal los zouden maken, zou de backlash enorm zijn.
Ik vind het wel echt ver gaan om het als âdapperâ te omschrijven hoor, want wat doen ze nu helemaal? Ze spreken zich niet kritisch uit tegenover de dingen waar jij het over hebt. Ik vind het typisch: wel de lusten, niet de lasten.
Daarbij zal Harry gewoon nooit âzelfstandigâ een leven opbouwen. Daar kan hij zelf ook niks aan doen maar hij heeft zijn naam en die naam alleen al zorgt voor privileges die anderen niet hebben. Hij zal nooit de bijstand in moeten of zo hoor. (Kijk naar mensen van het Nederlandse koningshuis die geen geld van de overheid krijgen maar wel allerlei topfuncties bekleden. Dat is echt niet alleen op eigen kracht.)
Als zij dit willen moeten ze dit vooral doen en het lijkt me ook een moeilijke beslissing, maar veel mensen doen nu alsof ze een soort helden zijn terwijl Harry gewoon mega geprivilegieerd is en zich al zijn hele leven afzet tegen het instituut dat hem geprivilegieerd maakt, maar wel zichtbaar alle middelen (geld, etc.) geniet die daarbij komen kijken. Dat vind ik niet Ă©cht afzetten.
Ik denk dat dit wel iets is wat Harry al zijn hele leven wil, maar hij heeft ook zijn hele leven (tot onlangs nog) zichtbaar genoten van al het geld. Het had hem denk ik wel sympathieker gemaakt als hij zich daarmee een beetje inhield (in ieder geval zichtbaar) zoals een aantal andere royals ook doen. Want hij heeft i.m.o. heel zichtbaar een luxe leven geleid terwijl je andere royals vaak niet eens ziet buiten de officiële gelegenheden.
Oh en ik denk wel dat het echt is maar ik denk ook dat het nu naar buiten komt omdat het een goede afleiding is van Andrew.
Welke lasten heb je het over?
Ik vind het gebaar al Ă©Ă©n groot protest. Daarnaast zullen ze om de tafel moeten blijven gaan met hun familie. Ik denk dat het makkelijk gezegd is: doe dan dit, doe dan dat. Maar de royals kennende, als we uit moeten gaan van Dianaâs verhaal, wil je die niet tegen je hebben. Dat doen ze nu wel, maar je gaat in Ă©Ă©n dag dat systeem niet veranderen.
Ik zie jouw punt, maar ik vind er het mijne van.
En daarbij: het is en blijft familie. Je kan niet moddergooien naar familie, hoe rot zij je ook behandelen (behalve voor zeer ernstige misdrijven). Voor gewone mensen is het al wat om naar buiten te treden als je familie je als shit behandelt, laat staan voor hen. Ik heb in no way een relatable leven maar ik heb wel te dealen met een grote familie waar je niet tegenop kan. Als jij iets verkeerds doet of de familie âvoor schutâ zet, haat iedereen je. Je kan protesteren tot op zeker hoogte maar als zij niet inzien dat ze je als stront behandelen en je wil ook niet âalleenâ achterblijven, neem je gewoon genoegen met de kruimels en tolereer je elkaar voor eventuele kleinkinderen en andere uitbreiding dat er komt. Dat is ook een deel van het probleem: wat het koningshuis precies verkeerd doet, is niet zo aan te wijzen dat mensen de ernst ervan beseffen en dat het veel met je kan doen mentaal, op lange termijn. Ik kan niet goed uitleggen wat ik bedoel, maar ik vind het dus wel dapper vanuit mijn visie.
De lasten als in: het werken voor de royal family.
@Chesirecat
Het is niet dat ik vind dat ze het fout doen, maar ik vind ze gewoon niet zo heldhaftig als hier nu wordt gezegd. Als zij zich zo prettiger voelen moeten ze dit doen maar ik vind het gewoon niet bewonderenswaardig of iets om ze om te prijzen.
https://www.google.com/amp/s/www.vox.com/platform/amp/the-goods/2020/1/10/21059951/7-questions-harry-meghan-royal-departure uit dit artikel begrijp ik dat ze niet eens mogen werken. Dus, ze moesten naar jouw mening gewoon alles droppen en gaan? Ze zeggen dat ze gaan werken, om uiteindelijk onafhankelijk te worden. Ja, lose voor het Koningshuis, maar realistischer wordt het niet.
Het gaat er niet om âwat ze dan wel moeten doen volgens mijâ want ik weet ook dat ze niet heel veel opties hebben, maar ik vind het gewoon niet knap of bewonderenswaardig.
Ik vind het altijd zo verbazingwekkend dat wij, âhet plebsâ, medelijden gaan hebben met de meest geprivilegieerde mensen op deze aarde. En natuurlijk komen er ook een hele hoop beperkingen bij kijken, maar het blijft gewoon de meest geprivilegieerde groep mensen die er bestaat.
Ze moeten doen wat ze willen doen, maar het is in mijn ogen gewoon niet knap, heldhaftig of bewonderenswaardig wat ze nu doen. Ik snap gewoon niet hoe je deze mensen als helden kunt bestempelen wanneer gewoon een levenskeuze maken die voor hen goed uitkomt.
Misschien is het verschil tussen jou en mij dat ik in de eerste plaats niet zo kijk naar hun geprivilegieerde positie maar gewoon naar hen als mensen die controle over hun eigen leven willen terugnemen. Ze zijn geen levensreddende helden of levensverbeterende helden (behalve hun eigen levens) en zoveel beweer ik ook niet door te zeggen dat ik het âdapperâ vind. Het daadwerkelijke gevoel dat ik erbij heb komt ook meer in de buurt van: well done, good for you * schouderklopje *. Dat medelijden komt meer voort uit wat ik mij probeer voor te stellen hoe het moet zijn om daar mentaal mee om te gaan. Dan kan je elke cent op de wereld op je rekening staan, maar dat trek je er niet mee recht. Ben gewoon heel blij voor hen. Misschien is het ook meer inspirerend dan bewonderenswaardig maar goed. Heb het idee dat er veel zwaarder getild wordt aan mijn woorden dan hoe ik het bedoel. Letâs agree to disagree.
Denk het niet eerlijk gezegd. Ik denk dat de Queen vele malen traditioneler is, al is ze in de afgelopen jaren ook wel milder geworden volgens mij.
Ik denk het ook niet, maar als het mijn keuze was zou ik er niet op gokken
Zou nu zo graag willen weten wat Kate denkt
Ik zag net max.im hartman in de sportschool met een jonge meid en ik vond hem echt een chagerijn
Als je hem kent is hij heel aardig
Ja, dit vind ik ook nog steeds heel verbazingwekkend.
Ik denk dat ze hier al heel lang mee bezig zijn, dit filmpje is nu opgedoken dat Harry een voice-over baan voor zijn vrouw regelt, en een paar maanden later is dit gewoon gelukt. En ook beyonce die toen helemaal weg was van Meghan, eerst was het een gewone actrice uit Suits waar Beyonce waarschijnlijk nooit van had gehoord en nu had ze zoveel bewondering voor haar alleen maar omdat ze met een prins is getrouwd.
Die knuffel tussen Meghan en Jay-Z op 0:25 - knuffel dan niet als het zo gaat mensen