FF Boulevard #3

@Wonderland deels eens, maar vind het ook een dooddoener. Het komt altijd een beetje over alsof mensen alleen maar slechte dingen mogen aankaarten als ze verder een vlekkeloos bestaan lijden. Ik ben het met je eens dat de vleesindustrie iets is waar veel mensen beter over na moeten denken, maar ik vind dat je ze niet moet bekritiseren omdat ze hier kritiek op hebben en wel vlees eten. Juich het toe dat ze in ieder geval een misstand begrijpen en onderkennen, iedere bewustwording is er een en stimuleer dan vervolgens dat ze steeds een stapje verder gaan in die bewustwording.

34 likes

Eens met jou en mooi gezegd!

1 like

Precies, een stuk vlees kan iedereen makkelijk betalen maar een bontjas niet. Dan is het makkelijker afwijzen en boos worden omdat je weet dat je toch nooit 2k aan een jas gaat uitgeven.

Ha onpopulaire mening maar als het echt koud is gaat er echt geen jas boven mijn bontjas :woman_shrugging:

3 likes

Zeg je nu dat mensen ertegen zijn omdat ze het zelf niet kunnen betalen? Really? En daarna zeg je dat je zelf een bontjas hebt?

Ik ruik een niet zo humble brag.

51 likes

In die cheap ass Cool Cat bontkraagjes zit soms ook gewoon echt bont verwerkt. Denk maar niet dat FL met expensive bontjassen komt met die doelgroep van haar.

5 likes

Nepbont uit China is vaker echt bont omdat het goedkoper is een konijn of een wasbeer te slachten dan om realistisch nepbont te maken. Een all-over nerts is misschien duur, maar kraagjes van wasbeer kosten geen drol.

3 likes

Inderdaad. Zelfs nepwimpers die je via Ali kunt bestellen voor nog geen €1 zijn vaak gemaakt van nerts.

Oh nee sorry die van mij valt van ellende uit elkaar en is van mn oma geweest.
Ik heb echt geen 2k om aan een jas uit te geven :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

@Duchess goed punt. Maar is dat nog steeds zo? Alle jassen met bontkraag in “normale” winkels die ik tegenkom zijn nep de laatste jaren.

Wel beter erven dan een bontjas kopen waar specifiek dieren voor zijn geslacht, maar ik vind het nog steeds walgelijk en in mijn ogen moet dit van het straatbeeld verdwijnen.

3 likes

Zelfs als op het etiket staat dat het nep is, is het dus soms toch echt bont, omdat dat goedkoper is.

Ja dat de etiketten vaak niet klopten/kloppen wist ik, maar ik vind het verschil tussen echt en nep vrij duidelijk.

Ik snap de relatie bont/vlees eten wel (ben zelf ook vega), maar alleen maar omdat vleeseten óók dierenleed veroorzaakt betekent niet dat het lees door bont niet verontwaardigend is.

Ik heb liever dat een vleeseter alsnog tegen bont is (hypocriet of niet) dan dat ze denk “aach ja ik dood toch al dieren voor m’n eten, dus bont kan er ook wel bij.” Vega(n) eten wordt ook steeds meer geaccepteerd en is mijn ogen de toekomst en dat gaat nu eenmaal stapsgewijs. Beter het positieve daarin toejuichen dan de dubbelzinnigheid benadrukken.

6 likes

Ik twijfel gewoon nog steeds welke kant dit op gaat… Lijkt me ook best kut om door zoveel mensen en media met de grond gelijk gemaakt te worden en dan te moeten afwachten tot morgen en dat je dan al door iedereen wordt verguisd.

Even een oprechte vraag: hoe denken jullie over leer? Op zich is het wel nog heel gangbaar om leren schoenen te dragen of een leren tas te hebben. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is? (Serieuze vraag, niet om passief agressief te doen)

Maar stel dat ze een docu maakt en haar eigen kleding gewoon cruelty free is, dan had ze toch kunnen zeggen dat de foto een preview is voor haar show waarin ze de slechte zaken in kledingindustrie laat zien. Dan kon ze daarna haar eigen lijn pluggen. Dan was ook bijna niemand erover gevallen.

1 like

Ja, daarom snap ik het ook niet, ben bijna bang dat het alsnog gewoon waar was.
Zij zingt toch ook trots over bontkragen en was in 2018 nog dom bontje. Weet niet wat ik ervan vind mocht zij nu ineens worden ingezet als een soort beschermheilige van de nertsen. Aan de andere kant heeft ze wel veel jonge volgers en is het misschien nog wel een goede zet.

1 like
13 likes

Dat had nog geen kwart van de publiciteit opgeleverd.
Nu lult iedereen er over, kranten schrijven stukken, ze was trending op Twitter.

Ik haat het, maar zo werkt het wel.

Vind het ook zo vreselijk dat hij blijkbaar dat meisje gedwongen heeft om een brief te schrijven naar zijn advocaat, waarin ze zegt dat het met wederzijdse goedkeuring gebeurde.

Het arme kind. Dat is een trauma op een trauma :frowning:

1 like

Ik ben even gaan kijken op die FB van Rumag. Maar zij doen heel vaak adds voor Videoland? Want zoals @Frenky al zei, morgen komt die serie uit op Videoland? Erg toevallig allemaal :face_with_monocle:

2 likes