FF Boulevard #2

De enige die ik geloof in Miley, die is echt veel bezig met advocacy, vrienden in het dagelijks leven met heel veel dragqueens die dan in haar video’s komen, maar ze kent ook alle lyrics van de liedjes van de dragqueens en spreekt zich altijd uit.

Bij Taylor is dat allemaal niet zo.

7 likes

En Miley is zelf ook bi, heeft een tijdje een relatie gehad met een andere bekende vrouw, weet alleen ffe niet meer wie

2 likes

Ohja! Dat VS model toch? Er waren toen best wel expliciet foto’s van hun op straat

Ja zoiets staat mij inderdaad ook bij!

1 like

Even verder over pride month, op LinkedIn hebben ook enkele grote bedrijven hun logo naar de pride kleuren veranderd. Ik vind het goed dat ze op die manier hun support laten zien. Ze moeten natuurlijk ook nog daadwerkelijk er iets mee doen in hun bedrijfsvoering maar ik vind het in ieder geval een goed initiatief.

2 likes

Ik vind het stiekem ook wel een beetje kijk ons eens goed zijn. Maar aan de andere kant wel goed dat er aandacht aan wordt besteed!

4 likes

Ik snap je punt en er zullen misschien ook bedrijven zijn die het vooral of mede daarom doen maar hopelijk is dat een klein gedeelte. Ben toch blij dat bedrijven zich ook een beetje uitspreken op deze manier.

1 like

Nou ja, zeker in Amerika, en in landen waar homoseksualiteit nog minder geaccepteerd of zelfs verboden/strafbaar is, kan dit je wel klanten kosten, dus er is denk ik echt wel over nagedacht of dit een goede zet is, en ze moeten er dan ook wel echt achter staan denk ik.

Maar van Taylor vind ik het ook meer leeg activisme, ik vind het ook jammer dat er vrij veel mensen die ik vrij hoog had zitten meedoen aan de clip. Maarja, exposure.

3 likes

Vind het wel goed dat Taylor zich nu zo uitspreekt, ook de brief die ze heeft geschreven aan die senator, en haar Support the Equality Act petitie.

4 likes

In de podcast van NPO radio 1 ‘De Dag’ gaathet ook over pinkwashing. Kende zelf de term eerder nog niet, maar krijg bij Taylor ook dat gevoel

3 likes

Ja zo heb je ook greenwashing (bedrijven die zeggen dat ze veel voor het milieu doen qua marketing maar eigenlijk niets er aan doen). Gebeurt denk ik best wel veel, helaas

1 like

Ik ben geen Taylor hater maar vond de link die ze lijkt te leggen tussen haar eigen online trolls en homofoben erg ongemakkelijk.

9 likes

Wow, ik las net een ander (heftig) artikel en had pas later door dat ik op een website van The Onion (een soort De Speld) zat. Ik denk dat anderen dat ook niet zo goed door hebben dus ik denk ik zeg het maar even. :sweat_smile:

3 likes

Oh hahaha sorry! Ja dit moet je dus lezen als de Speld. Dit is al een keer eerder misgegaan toen ik een artikel ervan naar mijn vorige baas stuurde :flushed:

10 likes

Yes deze bedoelde ik!

Geen klein gedeelte helaas.
Genoeg bedrijven die nu leuk lopen te doen met regenboogspullen maar bijv. transgenders discrimineren in hun sollicitatieprocedure.

11 likes

Sorry dubbelpost:
*driedubbel zelfs…

Ik vind het nieuwe nummer van Taylor Swift wel cool. Todrick Hall is coproducer. Hierdoor heb ik er meer vertrouwen in dat het oprecht is.
Plus alle anderen die er aan mee hebben gewerkt.

1 like

Ooooh ik vind Todrick Hall juist ook zo’n aanstellerige aandachtszoeker haha
Grappig hoe mensen zulke andere gevoelens kunnen opwekken

1 like

Dat is hij uiteraard ook maar hij betekent wel ontzettend veel/zet zich heel hard in voor de community. Kan me van een aantal mensen in die clip gewoon niet voorstellen dat ze zich zouden laten gebruiken voor een onoprechte poppenkast en hij is daar wel één van. Maar goed misschien is dat naïef hoor.

Oja, ik heb wel een andere mening over hem.
De enige waar ik echt over verbaasd was was Ellen! Oh en misschien Laverne Cox en Billy Porter.

1 like