FF Boulevard #2

Je buik is voornamelijk je baarmoeder, deze moet weer terugkrimpen. Deze wordt ook elke dag opgemeten door de kraamhulp.

Je houdt inderdaad ook vocht vast, wat in de weken na bevalling ook minder wordt. Bij mij zag je dat voornamelijk in mijn gezicht.

1 like

Vind je dat echt? Ik vind het echt enorm voor na een bevalling. Maar zoals gezegd, ik heb geen ervaring en geen vergelijkingsmateriaal

Nou ja, voor twee dagen na de bevalling is het echt niet groot. Heb zelf ook een foto van mezelf twee dagen na de bevalling en daar heb ik ook nog echt een buik.

Ik wil hem wel posten maar sta in mijn Mady onderbroek haha.

8 likes

Nu denk ik zeker niet dat Kate de standaard is hoor, eerder Meghan

1 like

Er is geen standaard. Het verschilt per vrouw.

74 likes

Wat ook nog meespeelt is het wijken van de rechte buikspieren door de groeiende buik. Het kan maanden duren voordat de buikspieren weer naar elkaar toe groeien (soms zelfs helemaal niet). Normaalgesproken houden je rechte buikspieren je buikinhoud tegen, maar dit valt dus weg tijdens/na zwangerschap.

5 likes

Heb je zelf door dat je soms een beetje ongecensureerd over kan komen? Dit is een oprechte vraag trouwens.

26 likes

Nou, het zijn gewoon oprechte vragen. Het zijn vragen die ik ook aan een vriendin had kunnen stellen in een gesprek tijdens een lunch. Waarom zou ik het dan hier in een zijden pakketje moeten verpakken?

1 like

op zich vind ik dit heel interessant en wil ik dit googlen, maar ik durf niet goed

1 like

Ja dat snap ik wel, ik zou dat ook gewoon aan vriendinnen vragen en hier mag je dat ook vragen natuurlijk. Maar met bewoordingen zoals “zo enorm dik” komt het gewoon een tikkeltje ongecensureerd op mij over. Was laatst in een ander topic ook dat dat mij opviel aan jou. Dus vroeg het me af.

14 likes

Nou ze is er niet lekker slank, of wel? Dat zal zeker ook zelf beamen aangezien ze nog nooit zo dik geweest is als nu.

1 like

Wtf.

71 likes

Kan iedereen eens ff kappen met dik en dun en alles wat daartussen zit?! Jezus zeg.

11 likes

Hahah oke dat was een inkoppertje, iedereen over de zeik op vrijdagmiddag

https://images.app.goo.gl/6zHh7XnPTfQh27Xv9

Een plaatje over buikspieren en het is geïllustreerd. Niks smerigs ofzo

7 likes

Ik vind je opmerkingen best wel heel erg kwetsend.

3 likes

Super meit

1 like

Gewoon geen aandacht aan schenken. Het mag duidelijk zijn dat het probleem bij haar ligt en dat niemand zich dit persoonlijk aan moet trekken.

58 likes

Of nooit eerder zoiets gezien hebben.

1 like

Denk je dat dat kind plus vruchtwater 15 kilo wogen? :grimacing:

1 like