Festivaltopic

Ik ben nu in de roze tent! Hopelijk ga je goed @LastYoungRenegade

Die roze tent is altijd zo warm. En NBT is zo tof. Ik heb ze in 2016 ook gezien maar vond ze nu veel leuker

1 like

heeee niemand naar landjuweel?

Vind het echt tof van je dat je gewoon gaat, want lijkt me met onbekenden ook maar heftig.
Ik kijk nu de livestream, hoop dat je er nog van hebt kunnen genieten :blush:

1 like

Ja is het ook echt wel. Ga nu ook (veel) eerder naar huis, mede door mijn gemolde tent

Wat? Welke camping stond je? Da’s wel echt heel jammer.

Gaan er nog mensen van hier ook naar concert at sea? :smiley:

Op B, maar de volgende keer heb ik toch liever C.

Ik zit nu trouwens in de trein met een kapotte trolley en een kapotte tenttas. En mijn avondeten is een geplette zak chips. Top dus :rofl:

Ik ga voor het eerst naar een festival camping. Is er ergens een ik-ben-nog-nooit-naar-een-weekend-festival-geweest-checklist? Ik weet niet waar te beginnen. Partytent hebben we, minitentjes (2 pers) ook.

Ga naar Solar trouwens, mocht dat iets uitmaken voor de checklist haha!

Neem kant en klare washandjes voor als hje niet kunt douchen of bv alleen op vieze dixi’s kan

1 like

Zo leuk daar op de camping!
Neem sowieso genoeg warme kleding mee voor ‘s nachts. Vooral als je die camping over moet om naar de wc te gaan. Babydoekjes vond ik ook chill. Gewoon om mezelf op te frissen maar ook om m’n schoenen enigszins schoon te krijgen haha. Wat al gezegd was geloof ik, maar vuilniszakken idd. Echt overal goed voor. Multifunctioneel die dingen!

1 like

@Blush vuilniszakken inderdaad, en een rol ducttape!

1 like

Ik stond ook altijd op B, vond die wel prima, maar dat is meer omdat ik C te ver lopen vond :sweat_smile:

Kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar op C in elk geval wel iets beter geslapen haha.

1 like

Het is niet zo lastig! Je kan gewoon een matje en slaapzak meenemen, genoeg kleren en toiletspullen en wat eten en drinken. Natuurlijk zijn er mensen die van die survivaldingen meenemen maar dat is echt niet nodig naar mijn mening.

Ik dacht wellicht is het handig om een FF-festivalpaklijst te maken? Volgens mij heeft iedereen wel z’n eigen handige dingen.

Heb een opzetje gemaakt. Als je iets wilt toevoegen, tag me dan!

Kamperen/slapen

• Tent (haringen zijn ook handig :rolleyes:)
  • Matje
  • Slaapzak
  • Kussentje of kussensloop (Kussensloop kan je vullen met kleding en zo gebruiken als kussen)
  • (zak)lampje
  • oordopjes voor het slapen
  • slaapmasker (in een tent is het altijd snel licht)
  • zakmes
  • ducttape
  • Bij kou: zo’n zilverenmatje voor onder je gewone slaapmatje
  • Bij kou: Een lakenzak voor in je slaapzak
  • Bij regen: Plastic zeiltje voor onder/voor je tent

Eten

• Brood
  • Fruit (bananen of appels)
  • Broodbeleg (pindakaas is natuurlijk het beste)
  • Beker
  • Limonadesiroop (je hebt van die super geconcentreerde bij o.a. de Action, zijn van die hele kleine flesjes)
  • Alcohol
  • Fles water (handig om altijd bij je tent te hebben)
  • Chips (pringles is handig met vervoeren)
  • Kauwgom
  • Bord
  • Bestek
  • Beker
  • Stoeltje of krukje

Toiletspullen

• (Droog)shampoo
  • Tandenborstel + tandpasta
  • Haarborstel + elasastiekjes
  • Zeep of douchegel
  • Dagcreme
  • Bril/lenzen
  • Make-up
  • Make-upremover
  • Haarproducten
  • Anticonceptie
  • Aspirine
  • Pleisters
  • Vitaminepil
  • Vitamine C-bruistabletten
  • Wegwerpwashandjes
  • Handdoek
  • WC-rol
  • tampons/maandverband
  • deo
  • scheerspullen
  • Listerine (Lekker gorgelen volgens @doei)
  • Mini pakje vochtig wc papier

Kleding

• Broek/korte broek/ rok
  • T-shirts/topje
  • Warme trui of jasje
  • Bikini
  • Sjaal (multifunctioneel; als je het koud hebt, of als kussen of extra dekentje)
  • Schoenen
  • Tops
  • Hemd
  • slippers (ook voor douchen eventueel)
  • Sokken (altijd extra sokken, voor als het koud is of regen)
  • Ondergoed ( ook altijd iets extra’s, je weet maar nooit)
  • slaapkleding
  • Bij regen: extra poncho of een regenjas
  • Bij regen: Laarzen of schoenen die wel iets kunnen hebben, Dr. Martens bijvoorbeeld.
  • bij kou: Een panty of legging voor onder je kleding
  • bij kou: Kleding waar je laagjes van kan aantrekken

Elektronica

• Powerbank
  • Oplader

Overig

• Een goed humeur hahaha
  • Wegwerpcamera
  • Entertainment (spelletje, tijdschrift ofzo)
  • Poncho
  • Vuilniszak
  • Plastic tas (handig als je gaat douchen, alles wordt nat in zo’n onhandig hokje. Zo blijft het een beetje droog)
  • Een horloge ( zo hoef je niet steeds je telefoon te pakken)
  • pen
  • Als het lekker weer is: waterpistool of plantenspuit
  • Andere leuke dingen (aka de Action leegkopen; glowsticks e.d.)
  • dopjes voor op flesjes
  • Vuilniszakken!

In je tasje mee het terrein op

• Oordopjes om je gehoor te beschermen
  • kleine tube zonnebrand
  • zakdoekjes
  • telefoon
  • programmaboekje
  • lippenbalsem
  • zonnebril
  • Handdesinfectiespul
  • powerbank
  • wat verzorging evt (borsteltje, makeup oid.)
  • dopjes voor flesjes
  • poncho bij slechte weersvoorspelling

voordat je naar het festival vertrekt en andere tips

• tickets printen
  • portemonnee uitzoeken (alles wat je niet gaat gebruiken, kan je thuislaten)
  • Pinnen (een beetje cash is handig)
  • Weerbericht nog eens goed bekijken en kijken of dat een beetje klopt met je bagage
  • controleer goed wat je mee mag op de camping of het festivalterrein!
  • Zorg dat je niet met 100 kilo sleept. Pak handig, in een backpack of karretje. Je moet vaak wachten op de pendelbus.
  • douche ergens in de middag, bijna geen rij!
  • denk ECHT aan de plantenspuit bij warm weer, het is de beste verkoeling. en anders een leuke manier van shotjes nemen hahahaha
  • zorg dat de sjaal die je meeneemt echt een grote warme dikke sjaal is, eentje in het formaat deken!
  • heuptasje is het allerfijnste festival tasje, plastic poncho past er ook nog eens in
  • als er niet veel regen voorspeld wordt zou ik lekker niet een regenjas meenemen, sommigen nemen veel ruimte in. gewoon voor de plastic ponchos gaan en lekker veel in festivaltenten je weer droogdansen
  • Panties!. 'snachts houden ze je lekker warm als het koud is. overdag kan je ze makkelijk uit doen als het te warm is en ze nemen weinig ruimte in in je tas op het festivalterrein. denk dus vooral aan panty outfits bij het pakken van je tas!
8 likes

Oh dankje!! Volgend weekend voor het eerst naar DTRH en ik vind het nogal spannend :’)

Aaah, wat leuk! Ik ga ook :smile:

In plaats van bijvoorbeeld regenlaarzen kun je ook kiezen voor schoenen die tegen een stootje kunnen zoals bv Dr. Martens.

En check of je zonnebrand mee mag nemen het terrein op, net als van die glowsticks enzo.

1 like

Ik neem met warm weer ook altijd een kleine roller deo mee het terrein op! Eventueel in het kluisje. Hetzelfde als mijn powerbank, oplaadkabeltje en persoonlijk ook wat make-up in het kluisje. Ook een borsteltje gaat mee in het kluisje. Ik neem ook altijd wat doppen mee voor op flesjes water te doen, omdat je vaak een open flesje water krijgt.

Edit: ik zie hier boven over zonnebrand, ook die heb ik in mini stik vorm! Mag altijd mee.

1 like