Zelfde struggle. Zou een dikke trui snachts genoeg zijn of ook een jas?
Ja het is echt net een tussen temperatuur, lange broek is misschien te warm en kort is te koud.
Ik neem van alles wat mee denk ik, ben al blij dat het niet gaat regenen.
bij zulke weersomstandigheden ^ doe ik toch vaak een kort broekje maar met een langere bovenkant, dus een truitje of een trui of een shirt en daarna een hoodie ofzo eroverheen haha
Hoodies zijn echt top op festivals! Die trek ik 's avonds/'s nachts altijd aan. Of 's morgens als je nog bij je tent aan het chillen bent.
Ik ga ook naar DTRH! Donderdag ochtend al, zo veel zin in! Ik ga toch ook voor blote benen met eventueel voor later op de dag een shirt of trui met lange mouwen er op. Bij mij scheelt het altijd al veel als mijn bovenlichaam warm is, benen worden niet zo snel koud.
Wat zijn jullie ultieme camping essentials ook qua eten en drinken?
Qua eten neem ik buiten wat chips en andere zoetigheden etc. altijd crackers mee met paté. Van die kleine kuipjes. Dat is mega chill, mits ongeopend zijn ze gewoon houdbaar, en zo’n blikje is met een paar crackers wel leeg. Ik heb vaak meteen honger als ik op sta en het scheelt wel geld dus ik vind het ideaal
Ik zou zeker voor 's nachts een hoodie/trui meenemen.
Zelf neem ik als pyjama altijd een joggingbroek en hoodie mee bv. Ik ben absoluut geen koukleum, maar met kamperen heb ik het altijd zo bizar koud. Dit jaar had ik zelfs een dekbed mee, 3 lagen aan als pyjama, in een slaapzak en nog koud Hier heb ik trouwens liever een warm onderlijf, want dan wordt mijn bovenlijf vanzelf wel weer warm.
Heeft iemand toevallig een merk voor een niet hele dure thermo slaapzak? Ik zie ze alleen vanaf 150 euro en dat vind ik iets te gortig voor die paar festivals per jaar. Of van die mummydingen, maar die vind ik ook niets Maar ben dat koukleumen na 4 jaar zat, haha.
Had je toevallig nog kleding aan die je overdag aan had? Want dat maakt je ook kouder. Je kunt het beste met zo min mogelijk kleding slapen. Ik weet het, klinkt tegenstrijdig maar het werkt echt. Ikzelf doe vaak alleen een mannenshirt en onderboek aan. En voor als ik het koud heb nog fluffy sokken. Overdag leg ik m’n slaapspullen dan in m’n slaapzak zodat het ‘s avonds ook niet zo koud is om aan te trekken.
En waar lig je op? Een matje of luchtbed? Dat maakt ook verschil. Ikzelf heb een zelfopblaasbaar matje waar een goede isolatielaag in zit. Daardoor heb het ik niet of minder snel koud (ligt natuurlijk aan verschillende factoren of ik het koud ga krijgen). Mocht je een luchtbed hebben dan kun je daaronder ook zo’n matje onder leggen met zilverfolie eraan. Lijkt een beetje op een yogamat. En een wollen deken eronder kan ook helpen.
Voor je slaapzak: ik heb een slaapzak van Obelink waar ik het echt niet koud in krijg. Het is wel een gigantisch ding, maar voor comfort moet je wat overhebben haha. Hij heet ‘black down’ en heeft een voering van flanel. Weet niet of ie nog te koop is. Er bestaan ook fleeceliners. Dat is een fleecedeken in de vorm van een slaapzak. Die kun je dan in je slaapzak doen en geeft ook extra warmte.
Mocht je nog meer kampeertips willen, geef maar een gil Ik kampeer nu zo’n 17 jaar meerdere keren per jaar en heb onderhand wel genoeg trucjes geleerd, haha. Ik ben ook een koukleum namelijk.
Edit: oja! Dit klinkt een beetje stom, maar als ik koude benen en voeten heb dan ‘trappel’ ik met m’n voeten in m’n slaapzak zodat er wrijving ontstaat. Meestal heb ik het daarna ook niet meer zo koud.
Ik heb een luchtbed en matje gehad, allebei geprobeerd, maar bij allebei vrij koud. Dit jaar had ik overigens een tent enzo gehuurd, dus had nu een luchtbed Ik trek altijd wel gewoon alles uit van die dag (ook omdat ik het vies vind, haha), maar wist dat serieus niet, dus goede tip. Normaal ben ik geen koukleum, maar 's nachts soms echt wel (en soms ook echt totaal niet, geen peil op te trekken helaas).
Goede tips trouwens! Ik ga ze opslaan voor volgend jaar, want dit jaar geen festivals meer.
Graag gedaan! Ik heb trouwens de slaapzak gevonden. Hij is nu in de aanbieding.
Een lakenzak! Een soort lakenslaapzak die je kan gebruiken als het te warm is voor een slaapzak, maar ook als je het juist koud hebt! Heb je een extra laag. Zijn rond de 20€ ongeveer.
Hahahaha yeeesss de festival-opa komt ook weer naar mijn festival over een paar weken. Ik had m vorig jaar ook al gespot
Haha ja ik zag het ook voorbijkomen! Ik zag vorig jaar ook een groepje van vier bejaarden over het terrein heen hobbelen en dansen aan de zijkant bij de solar tent. Was echt leuk om te zien
Ik had ook wat warmer weer verwacht met DTRH!
Ik ga maar 2 dagen, dus ik neem denk ik 1 lange broek en 1 korte broek mee + wat shirtjes en een jas of vest. Alleen de avonden weet ik niet. Buiten is het koud maar als je in een tent gaat dansen is een trui te warm.
Koffie, taksi blauw en kant en klaar pannenkoeken met stroop (en bananen). Dus een koekepannertje, perculator (alhoewel ik liever filterkoffie heb dus neem daar nu dingen voor mee) en steelpannetje ook mee!
Stoeltje is ook chill. En genoeg bier. En/of gin tonic.
Zo’n 3l rode wijn tapje vind ik super handig. Vorig jaar had ik ook tomatensap met wodka en limoen = bloody mary in zo’n plastic fles van de tomatensap gemengd. En french press mee. Giet je heet water in en hebt heel makkelijk lekkere koffie.
Oh en kaascrackers van de AH. Die zijn lekker vullend om eerste honger in de ochtend mee te stillen.
@Guacamole ik neem altijd gezouten nootjes mee (geeft energie + zout houdt vocht vast, ik ben altijd bang om uit te drogen haha). Ik neem ook altijd energierepen mee, omdat ik nogal eens flauw kan worden. Verder neem ik meestal zachte broodjes mee voor de eerste twee dagen en smeerkaas. Maar wil eigenlijk iets anders als beleg maar weet niet wat.
Ik neem een sixpack bier mee voor de eerste dag (in koeltas) en een liter wodka voor het hele weekend. Weet alleen nog niet waar ik het mee wil mixen, normaal doe ik fanta lemon of appelsap maar wil mss een keer iets nieuws.
Hahaha dit zijn letterlijk altijd mijn festival essentials qua eten en drinken!
Ik heb voor wodka altijd ice tea green of spa rood met een smaakje, ik vind zelf die perzik echt superlekker erbij
Ik vind wodka met iets als crystal clear ook heel lekker! Zonder prik vind ik het ook niet erg als het niet zo super koud is. Verder hadden we vorig jaar pindakaas als broodbeleg mee, dat was verschrikkelijk haha. Als ik heb gedronken krijg ik al een droge mond, dus dan is pindakaas een slecht plan. Maar we hadden ook knakworsten mee en zo’n klein gasflesje om ze te verwarmen en dat was super!
Ja wodka crystal clear is m’n holy grail op festivals, vooral omdat t daarmee niet echt uitmaakt als het warm wordt EN cc is nog wel lekker als je wakker wordt met een droge bek haha. Kers of perzik zijn mn favos @monkeyslut