Dank, klinkt heel interessant.
Serena inderdaad!
Ik vind haar altijd een beetje het engste personage. Ze doet niet de ergste dingen van allemaal maar dat je als vrouw zo kunt denken vind ik gewoon eng.
Tegelijkertijd, benadrukt ze, āis er niets mis met het erkennen van de biologische verschillen tussen mannen en vrouwen en het feit dat deze verschillen verschillende levenskeuzes opleveren.
One more time for the people in the back:
Biologische āverschillenā tussen mannen en vrouwen leveren geen verschillende levenskeuzes op.
Laat niemand je vertellen dat vrouwen biologisch gezien beter kunnen zorgen en mannen beter zijn in jagen (ofzo er wordt natuurlijk weinig meer gejaagd) want dat IS GEEN biologisch feit.
Daarnaast snap ik echt niet waarom deze vrouwen zich graag weg willen laten zetten als tweederangs burger en ik snap het van mannen ook niet. Het lijkt me namelijk best wel klote als je in je eentje eindverantwoordelijkheid draagt voor alle beslissingen. Het is toch veel fijner om dat samen te bepalen. Of zoeken deze manchilds een huishoudster die als ze willen met de benen wijd gaat maar ook alle vervelende volwassen kwesties regelt zodat zij een beetje bier kunnen drinken en opscheppen hoe goed ze het voor elkaar hebben als āechte manā. Hallo you canāt have your cake and eat it.
Deze āgoedgekeurdā gaat door merg en been
Sorry dubbel maar ik las laatst in de krant dat er 1 verschil is, vroeger waren vrouwen pure maagden die beschermd moesten worden en tegenwoordig worden vrouwen gezien als feminazi die op hun plek gezet moeten worden.
Ok driedubbel maar ik word echt zo geĆÆrriteerd dat alles op ālinksā wordt gegooid. Alsof je niet rechts kan zijn en feminist of tegen zwarte piet. Alsof rechts alleen alt right is.
En liberaal gedachtegoed is niet alleen voor mannen.
Ja eigenlijk vinden dezelfde types die anti ~identiteitspolitiek~ zijn het mega moeilijk om nu alles uit elkaar te houden Die eeuwige valse redenering ook weer dat feministen geen kritiek op vrouwen zouden mogen hebben. Als die blonde meiden zich glunderend als een soort Arische voorvechters willen profileren mogen mensen ze best extreemrechts en dom noemen. Toe nou.
Oja edit: en laten we niet doen alsof het feit dat ze conventioneel hot zijn niks uitmaakt. In alle opzichten worden ze gebruikt als de anti-feminist, dus ook: kijk deze scheren wĆ©l hun oksels en zijn neukbaar! Ze worden niet op dezelfde manier neergezet als bijv een Nanninga, die misschien wel braaf racistisch is maar waar helaas de Tjerrieās geen stijve van krijgen.
Interessant zeg, klinkt wel aannemelijk wat je zegt ja. Doe je werk/onderzoek in dit gebied of was dit gewoon je eigen onderzoekje?
Ik ga die docu ook een keer kijken!
Ik heb iets gedaan wat ik niet zo snel zou doen, maar ik heb die Nederlandse vrouw uit dat artikel een berichtje gestuurd. Ik heb haar gevraagd hoe ze feminisme verkeerd kan vinden wanneer er vrouwen verkracht en in brand worden gestoken.
Ik vind dit soort discussies altijd erg dubbel. Enerzijds ājaā dit speelt, dit gebeurt en is gelinkt aan cultuur. Anderzijds kent Nederland ook culturen/geloven waarin de positie van vrouw en man niet gelijk zijn. Ik vind dat je die verschijnselen niet los van elkaar kan zien en dat ze daardoor ook los staan van afkomst en migratie. Nederland is wat dat betreft gewoon hypocriet: we nemen er minder aanstoot aan als we het zelf doen.
Ik woon ook in een islamitische wijk en wordt wel eens gecatcalled (valt overigens relatief mee. Toen ik er een huis kocht kreeg ik echt de naarste terror waarschuwingen) maar het is voor mij echt niet anders als die jongen van mn studentenvereniging (wit) die ongevraagd in mijn kont knijpt of dat dispuut dat een lijstje bij houdt van wijven die ze wel willen neuken maar verder niet willen. Net als dat ik de positie van de vrouw in de islamitische geloof vergelijkbaar vind met die van de vrouw in het zeer christelijke milieu. Zolang we in Nederland scholen hebben waarvan directeuren openlijk zeggen dat je wel homo mag zijn maar niet mag doen. Scholen waar meisjes rokken moeten dragen en modest moeten kleden kunnen we echt niet klagen over anderen die niet goed genoeg integreren. Feit is gewoon: zolang het tot de joods christelijke hollandse traditie behoort vinden we soortgelijke patronen minder erg. Sterker nog: partijen die hier momenteel de mond vol hebben flirten tegelijkertijd openlijk met het zeer christelijke milieu.
Ik ken meer dan genoeg respectvolle islamitische personen en genoeg rotte appels. En ik denk dat zij daarin niet verschillen van Nederlanders, behalve dat ze momenteel zo makkelijk eruit te pikken zijn en in een lastigere positie verkeren (andere sociaal economische positie) waardoor wangedrag veel meer opvalt.
Ja precies ook dat laatste, het stuit me tegen de borst dat er maar twee opties zijn: alle migranten welkom en over problemen lullen we niet vs alle moslims en mensen die niet dezelfde kleur hebben het land uit. Waardoor er valide problemen en argumenten dus niks gedaan wordt want de ene kant ākijkt wegā en de andere kant gaat meteen in de weer met rare leuzen en dubieuze ideeĆ«n over ārasā.
@grace ja love je edit. Vooral omdat ik as we speak me niet kan herinneren wanneer ik voor het laatst mijn oksels geschoren heb. Nu ben ik pas echt zoān doorgeslagen feminist.
Allereerst zijn de mensen waarover je praat geen ārasā he. Ik denk dus zelf dat het wel belangrijk is om dat gedrag toch los te koppelen van kleur en cultuur. Zij zijn niet wezenlijk anders dan wij zijn. Juist omdat de oplossing anders is dat zij maar weg moeten, zij zich niet aanpassen en zij een rotcultuur hebben. Dat is veel te simplistisch en doet geen recht aan het werkelijke probleem. Feit is, ook als jij dat zelf niet ervaart, dat in andere groeperingen soortgelijke problemen spelen. En ik besef: jouw persoonlijke ervaringen zijn daarmee niet opgelost.
In mijn eigen wijk Kanaleneiland (waar je nog geen 10 jaar geleden echt niet wilde zijn), zijn zeer recent best grote veranderingen doorgevoerd (actief schuiven met bewoners om een mix van koop, sociale huur en vrije sector te krijgen. Flinke betrokkenheid van politie, stimuleren van sociale controle, renoveren van huizen die al 40 jaar niet onderhouden zijn) waardoor die wijk in superkorte tijd veel aantrekkelijker en veiliger is geworden om te wonen. Ik denk dat geen enkele plek gebaat is bij een hoge concentratie van mensen met bepaalde problematiek neem armoede, recente migratie, gebrek aan integratie, te kleine woningen (waardoor jongeren al snel de straat op gaan), gebrek aan toezicht en dat die gevoelens van onveiligheid erg valide zijn als daar in een wijk niks aan gedaan wordt. Maar ik denk ook dat het wij/zij frame in relatie met afkomst tekort doet aan het werkelijke probleem.
Nou mijn collega vond het gelukkig ook bizar achteraf, alleen ja ik voelde me toch een beetje āzwakā , omdat ik dan toch koffie heb staan zetten met mijn domme hoofd haha. Maar het was idd precies wat jij zegt. Ik wou niet over komen als een of andere overgevoelige dramaqueen, dus deed ik het maar. Mijn moeder zei dat ze dat nooooit gedaan had en dat ze waarschijnlijk had gezegd dat ie anders zijn spullen maar weer mee terug naar kantoor mocht meenemen haha
@Merel Nou ik ga er denk ik wel wat van zeggen wanneer ik hem weer zie de volgende keer. Sowieso snap ik zijn gedrag niet, want dit is ook echt de eerste keer dat we weer wat bij ze bestellen in jaaaaren. Je zou toch denken dat ie niet zoiets lomps zou zeggen hahaā¦ Maar volgens mij is hij ook nieuw ofzo, want het kwam ook niet echt over alsof hij dit heel lang deed haha. Ik snapte op het eerste gezicht nog wel dat hij met mijn collega praatte, omdat zij telkens telefonisch contact hebben gehad, maar aan de andere kant maak ik ook een groot onderdeel uit van die orders, en snap ik gewoon zijn reactie niet toen ik hem verzocht of ik het ook mocht zien. Nou ja, lang verhaal kort. Ik ga er zeker wat van zeggen de volgende keer dat ik hem zie en ik ga ook zeker geen koffie meer voor hem zetten onder zulke rare omstandigheden haha.
Bedoelde hij niet gewoon dat hij meestal koffie krijgt aangeboden van de baas (m/v) als hij op gesprek komt? En omdat hij dat van jou nooit heeft gekregen dus er vanuit ging dat jij niets met zijn komst te maken heeft? Of denk ik dan gewoon te simpel vanuit het positieve? Ik zie hier niets seksistisch in ofzo
Misschien, maar ik denk het niet, want hij heeft mij al een keer eerder ontmoet en gesproken en hij zei het nadat ik zei dat ik eigenlijk een beetje de baas ben dus dan blijft het gewoon echt een rare opmerking haha. Sowieso snap ik niet waarom koffie krijgen zo belangrijk is als je even wat komt afleveren maar ja . Sowieso was het meer dat hele āmij onder druk zettenā om koffie te zetten wat me echt zoān naar gevoel gaf.
Ja de situatie zal idd anders in het echt zijn geweest dan hoe het in tekst over komt. Als hij jou al kende dan is het raar dat hij niet weet dat jij de baas bent. Of het toontje waarop hij brutaal om koffie vraagt.
Andere discussie; ik vind het niet gek om vertegenwoordigers van bedrijven waar jij inkopen doet koffie aan te bieden als ze langs komen
Nee dat niet natuurlijk haha, maar de vorige keer had mijn collega koffie voor hem gezet, puur omdat ik toen met iets anders bezig was. Verder vind ik het gewoon vreemd om er zoān ding van te maken bij een klant die van jou koopt haha. Daarmee wil ik niet zeggen dat het gek is om een vertegenwoordiger koffie te geven, maar wel om er op zon manier om te vragen. Als hij nou wat van ons ging kopen was zoān opmerking gewoon logischer geweest dan nu. Want nu gaf hij mij eigenlijk alleen maar het gevoel dat hij me niet serieus neemt eigenlijk, en dat ik de gegevens van onze eigen inkoop niet mag inzien omdat ik voorheen geen koffie voor hem heb gezet, en tenzij ik nu wel koffie voor hem ga zetten? Que!? Dat blijft toch gewoon een beetje weird (en ook best wel seksistisch of niet?) Haha Ik denk iig niet dat ik dit had gehad als ik een man was geweest.
Het is toch sowieso ook gewoon heel onbeleefd om koffie te eisen als je ergens op bezoek bent. Ik snap je wel hoor!
voor wie zichzelf kwaad wil maken
Er zit 1 gast bij die kwaad is dat hij geen seks of vriendin ākrijgtā en dat afreageert op vrouwen(rechten). Incel noemt hij zichzelf. Blijkbaar is dat echt een hele community. (Ik had er nog maar heel af en toe van gehoord en enkel op dit forum.)