Ja klopt, heb ook de indruk dat het daar veel erger is dan op andere plekken (maar dat is wel gebaseerd op wat ik in de media zie/hoor natuurlijk, dat kan ook al vertekend zijn). Ik vond dit op zich wel een interessant achtergrondartikel @Printemps
Ik zou willen zeggen dat dit me allemaal verbaast, maar helaas. Wtf zijn mannen ook echt voor een stelletje psychopaten soms als ik dit lees. Ze zien ons geloof ik gewoon niet als mensen omdat wij geen penis-brethren zijn. En natuurlijk zijn niet alle mannen zo maar Jezus Christus. Het feit dat ik statistisch gezien gewoon het meest te vrezen heb van de persoon waar ik mijn leven mee deel is zo in en in triest. Ik geef mijn vriend ook echt even een dikke side eye als ik dit soort artikelen lees, echt erg je wordt er gewoon soort van paranoĂŻde van.
Ik ben het soms ook zooooo zat om een bedrijf in een mannelijk industrie te moeten runnen als jonge vrouw. Sowieso krijg ik 0 respect omdat ik te zachtaardig ben, maar ja zo ben ik nou eenmaal? Dat verander je niet 1,2,3. De fucking seksistische bullshit waar ik mee te maken krijg soms. Zoals net, komt er een vertegenwoordiger waar wij producten bij besteld hebben, gaat die gast gewoon de bestelling/prijzen/korting met mijn mannelijke collega zitten bespreken terwijl hij zijn fokking rug naar me toekeert, waardoor ik uiteindelijk zeg:âmag ik het ook zien misschien? Ik ben eigenlijk een beetje de baas hierâ. En toen zei die vent:â Ahhh ja sorry, maar ik heb van jou nooit koffie gehad?!?!â.
En toen gingen al die gasten mij soort van onder druk zetten om koffie voor die vent te zetten en dat heb ik uiteindelijk nog gedaan ook?!?! Wtf bezielt die vent man. Wij betalen JOU niet andersom, I donât have to do shit. Wtf zo respectloos naar mij toe gewoon. Als ik een piemel had gehad was er nooit zo gedaan tegen me, echt niet.
Ik zou zo graag willen dat VI van tv afgaat. Mijn vader doet daar volgens mij al zijn vrouwonvriendelijke meningen, gedachten en opmerkingen op. Vanavond vertelde hij heel enthousiast dat er daar een grapje was gemaakt dat er nu een 30%vrouwenquotum zou komen en dan volgend jaar 20%homoseksuele mensen en 10%Marokkanen ofzo.
En hij heeft telkens van die nare opmerkingen over vrouwen die hij daar vandaan haalt.
Edit; het zou racistisch of discriminerend over kunnen komen zoals ik het opgeschreven heb naar zo bedoel ik het absoluut niet. Ik vond de grap vervelend omdat dat quotum een stap in de goede richting is imo en jammer dat er een grapje van gemaakt wordt en belachelijk (zo ging het)
Ja en Lize werd helemaal belachelijk gemaakt
Stom programma. Ik denk echt dat het meer invloed heeft dan mensen denken. Veel mannen die het kijken hoor ik zeggen âach is toch gewoon grappig ⊠ik ben het er ook niet mee eensâ⊠nee maar je laat je wel elke dag voeden met die bullshit.
Hier ook de digital versie, voor degenen die het interessant vinden (en Duits lezen geen probleem vinden). Superheftig stuk, bedankt voor het erop wijzen.
Ugh ja kutprogramma. mijn hele gezin is best wel progressief en zich bewust van discriminatie/racisme/homofobie/seksisme en mân vader werkt niet in een omgeving waar bijv. veel van dat soort grappen gemaakt worden, maar hij noemde zichzelf toch âhomoâ omdat ie niet was gaan sporten deze week. Ik zweer dit soort shit pikt ie oprecht op uit VI?? Was toevallig gisteren bij mân ouders en heb toen met een half oog meegekeken, wat een verschrikking
Wow vind dat echt heel heftig, logisch dat je daar boos om bent. En zo voor het blok gezet worden is ook kut want als je dan voet bij stuk houdt ben je weer een dramaqueen want het was maar een grapje
Kan je met zoân vertegenwoordiger in een kantoortje ofzo dat boekje bekijken? En je collega erop aanspreken evt? (weet niet of je dat fijn vindt en hoe de sfeer is)
Kun je niet het bedrijf bellen en zeggen dat je een andere vertegenwoordiger wil zien die wel met de baas wil praten ook al is dat een vrouw, en dat je anders naar de concurrent overstapt? Dat zoân vertegenwoordiger er nog uit een soort ouderwets idee van hoe de wereld in elkaar zit van uit gaat dat jouw collega de beslissingen neemt is tot daar aan toe, maar als je er dan op gewezen wordt ga je toch niet je eigen foute aanname nog even lekker doordrammen? Bizar.
Kwam dit net tegen in de Volkskrant maar ben niet zo goed ingevoerd in het (anti)feministische debat, kennen jullie deze vrouwen en deze beweging?
Ik ken het niet maar het doet me echt een beetje aan die vrouw van handmaids tale denken.
Welke, hoe bedoel je?
Ik zag deze reclame vandaag en ik kan mijn mening er nog niet echt goed over vormen. Zelf vond ik het best een goede reclame, maar op YouTube heeft hij meer dislikes dan likes. Zit ik er zo naast? Help! Wat vinden jullie ervan?
goed artikel, ik snap zelf niet zo goed wat de beweegredenen zijn van deze vrouwen,
âIn haar speech stelde Vlaardingerbroek dat het feministen niets kan schelen dat Europese steden nauwelijks meer Europees zijn. âDe westerse man is de aartsvijand, maar de massa-immigratie van honderdduizenden alleenstaande mannen uit zĂ©Ă©r patriarchale samenlevingen, dat is blijkbaar geen enkel probleem. En dat terwijl in het multiculturele paradijs Zweden inmiddels eenderde van de jonge vrouwen te maken krijgt met seksueel geweldâ â een toename die volgens Zweedse onderzoekers niet direct te verklaren is door de komst van migranten.â
Het klinkt voornamelijk als een soort dekmantel om xenofobische uitspraken te kunnen doen
Oooh ja!
Welke documentaire was dat?
All Against All. Komt later nog in de bioscopen