Feminisme

Oh, vanavond is het tijd om mezelf kwaad te maken.

Incels, de hele community zijn allemaal zo nasty. Ik zit in veel discord servers die te maken hebben met lgbtq+ rights, intersectionaal feminisme en dat soort dingen, en hoe vaak er incels binnenvallen om te trollen is ongelooflijk. Die hele community is echt een ongelooflijke beerput vol met vrouwenhaat, rechts-extremisme en agressie.

7 likes

Ik ben ook dit filmpje van hem tegengekomen en hoewel ik zijn ideeën echt walgelijk vind, denk ik dat hij uit eindelijk ook slachtoffer is van een bepaald systeem en dat feminisme hem zelfs zou kunnen helpen. Ik heb nog maar weinig tijd besteed aan deze groep maar ik denk dat het heel duidelijk is dat veel van hen echt hulp nodig hebben/eenzaam zijn. Hij geeft bijv. ook als tip om iemand van je werk of klas die eenzaam is eens vaker gedag te zeggen, etc. Dat vind ik echt wel een schrijnend stukje. Toch vind ik het wel lastig om empathie op te brengen voor een groep die mijn rechten niet respecteert.

3 likes

Doet me aan dit verhaal denken

8 likes

Wow, wat een indrukwekkend verhaal

2 likes

De originele Invcels waren niet zo. De Incels van nu kunnen soms best extreem zijn.
Er is een podcastaflevering over van Reply All en dan merk je dat het als een normale community begon.

2 likes

deze podcast is best wel interessant

wilde ik even delen

6 likes

Ja, hier heb ik met plezier naar geluisterd.

Ja @Chuckie zei dat ook al en ik vind dat wel echt een goeie, al den ik wel dat mensen dat opvatten als super anti-man en dat is weer niet handig.

1 like

Ah joh een vrouwenquotum wordt ook opgevat als anti-man dus denk niet dat dat heel veel uit maakt eerlijk gezegd?

3 likes

Ah bedoelde het meer om haar bij het gesprek te betrekken hoor. :smiley:

1 like

Nou ik had gewoon een tweet van iemand gekopieerd en geplakt hoor dus credits voor mij lijkt me ongepast haha. Maar had het op m’n universiteit ook al wel door mensen een mannenquotum horen noemen! (of je kan er een genderquotum van maken als je eis is minstens 30% mannen en minstens 30% vrouwen ofzo).

2 likes

Dankje voor het aanraden! Geluisterd tijdens het koken.
@Monstertruck hier noemden ze mannenmax idd ook.
Ik hoop dat ze verder gaan op politieke kieslijsten aanleveren diverser maken (dus man vrouw om en om, of in de top 20 40% vrouw ofzo).
Wist helemaal niet dat vvd dus tegen was btw, flapdrollen.

Als ik heel eerlijk ben zou ik ook niet zo goed weten wat ik moest zeggen als iemand zou zeggen dat ze “eigenlijk een beetje de baas is”. Dat betekent voor mij niks in een professionele context. Zou dat een beetje raar vinden en misschien dan zelf ook zo’n opmerking terug maken. Een andere zin om je positie aan te duiden zou daar naar mijn mening een stuk krachtiger overkomen, wat naar dienstverleners soms wel prettig en handig is.

Edit: los van die opmerking over die koffie en het feit dat je klant bent, want zijn manier waarop is niet echt handig haha.

Hmmm nou ja misschien was het een ongelukkige verwoording, maar ik wist op dat moment ook niet zo goed hoe ik het anders moest brengen. Ik zei het trouwens wel op een vriendelijke manier hoor, ik lachte er ook bij toen ik het zei, dus het was niet zo dat ik het bitchy zei tegen hem haha.

Volgende keer met zelfvertrouwen (met je wit met zwarte pet op - kanjertraining) zeggen dat jij hier de beslissingen maakt.

ComposedBlaringAnole-size_restricted

9 likes

Hahaha dat is wel een idee ja :joy: Ik heb wel echt van iedereen commentaar gehad over hoe ik met die situatie ben omgegaan. Mijn vriend, zus en moeder vonden allemaal dat ik veel te slap was en ze vonden ook dat ik nooooit die koffie had moeten zetten. Nou ja, les voor de volgende keer.

2 likes

Nouja dat moet je jezelf niet kwalijk nemen hoor, ik kom bijna dagelijks in situaties terecht waarvan ik achteraf denkt: excuse me, what now!? Volgende keer houd je dit in je achterhoofd en reageer je anders. Of niet, want zulke dingen gaan vaak snel en een beetje langs je heen. Plus dat je niet altijd meteen de bitch wil zijn door wel te reageren en daarmee de boel op scherp zet terwijl je nog moet beginnen aan een gesprek.

6 likes

Hahaha ja doe maar wat @Banananana zegt!

1 like

Idd! Ik wou niet gelijk kwaad bloed zetten, naar voelde me daardoor echt zo ‘verslagen’ ofzo? Haha. :sweat_smile: Nou ja ik moet gewoon wat assertiever worden, maar ja dat is echt een skill die ik moet leren, want dat zit eigenlijk niet zo in mij.

@anon18050057 hahaha I will!

Moet toch weer even ranten over eva vlaardingerbroek.

Vorige week dus de zogenaamde karaktermoord in de volkskrant. Waarin vooral werd gesproken over uiterlijk. Vervolgens doet de meid mee aan de Telegraaf, met twee grote foto’s (https://www.telegraaf.nl/nieuws/1985305764/dienstmaagd-van-radicaal-rechts-toont-ware-gezicht) en de promotietekst op twitter: “blond, jong, knap en afgestudeerd jurist”. GIRL STOP IT. Vind het niet oké als iemand over je uiterlijk praat, niet enkel als kranten die je niet ophemelen dat doen of maak er geen ding van.

En ik hekel het zo dat zij nu de ruimte krijgt om te spreken over een situatie waarin je als vrouw of als universitair student niet “rechts” mag zijn. Alsof “rechts” zijn uit de mode is. Het ding is die meid en haar partij zijn niet rechts. Ze hebben geen liberale ideeën, zijn niet per se conservatief, pleiten ook niet voor duidelijk leiderschap, hebben een partijprogramma dat van de hak op de tak springt maar iniedergeval duidelijk opkomt voor minderbedeelden zodat racistische mensen zich kunnen verschuilen achter hun standpunten. Er is niets specifiek rechts aan Thierry’s en Eva’s: ze zijn racistisch, spelen openlijk met rassenleer en zijn enkel conservatief als het om populistische standpunten gaat. Door dat rechts te noemen sterkt men hen alleen in hun eigen frame van “de wereld is zo links en rechts uit de gratie” en dat maakt ze alleen maar groter. Er is geen universitair professor die je gaat dwingen om links progressief te zijn.

Want let’s face is: half Nederland stemt traditioneel rechtse partijen of partijen die zichzelf rechts noemen. Ik heb nog nooit een linkse regering meegemaakt, hooguit paars waarbij de linkse groep in de minderheid was. Rechts zijn is niet onpopulair. Links zijn, dat is pas uit de gratie.

21 likes