Feminisme

Maar is het niet een drempel voor een leerling om daarom te vragen aan de (mannelijke) docent of ervaart hij dat niet zo?

Toen ik plotseling ongesteld werd op school dacht ik er niet echt aan om om een tampon te vragen aan de docent (zeker niet aan een man).

1 like

Supergoed van hem!

1 like

Dit is zo cute :heart:

1 like

Liever dat het er wel is maar niet gevraagd wordt dan dat het wel gevraagd wordt en het er niet is denk ik maar zo.

Edit: en ik vind het goed van hem dat hij probeert de drempel weg te nemen tussen mannelijke leerkrachten en leerlingen.

3 likes

Ik weet nog dat we in mijn middelbare schooltijd een keer bij een meisjestijdschrift oid een ‘pen’ cadeau kregen maar PLOT TWIST dat was geen pen, dat was een kokertje om je tampons in te verstoppen!!! Zodat niemand zou kunnen vermoeden dat je ongesteld was en een tampon nodig had!!! Zag er ook totaal niet uit als een normale pen trouwens, niks ~discreets~ aan.

NB: hahahah tering ik probeerde er een plaatje van te googelen en in plaats daarvan vond ik dit stappenplan om stiekem op school je tampon of maandverband te verwisselen: https://nl.wikihow.com/Op-school-tampons-of-maandverband-mee-naar-de-wc-smokkelen

‘Als je bang bent dat iemand het hoort dat je een pakje maandverband openmaakt, spoel de wc dan door en maak het pakje dan snel open. Als iemand vraagt waarom je de wc twee keer doorspoelde, vertel haar dan dat de persoon voor je de wc niet doorgespoeld had.’

2 likes

O nee SOS ik zit in een Google spiraal

6 likes

Nouja beetje flauw. We willen natuurlijk allemaal dat er geen taboe meer bestaat op menstruatie en dat alle personen over de hele wereld die hiermee te maken krijgen er vrij over kunnen spreken en zich niet hoeven te schamen als ze een tampon of maandverband of cup gaan verwisselen.

MAAR zo zit het niet. Ik denk dat er nog steeds mensen zijn die hier wat aan hebben.

1 like

Wat een debiele tip :joy:

8 likes

Ja mijn punt was ook niet dat je in de klas je tampon eruit moet trekken, maar veel meer info dan stop een tampon in je zak/hand en loop naar de WC lijkt me ook niet nodig. Hoop verder dat alle onderdrukte vrouwen op de wereld iets hebben aan dit 24-stappenplan met illustraties :joy:

3 likes

Dat zit toch helemaal niet lekker :cry:

Deze is ook handig, zodat je je tampons niet beschadigt: ‘Doe maandverband of tampons in een zachte, pluizige sok en stop de sok in je kluisje of neem hem met je mee.’

2 likes

uh maar dit is om je booze te smugglen.

Ik heb slaapproblemen en mag tijdelijk niet lezen/puzzelen voordat ik ga slapen. Ik moet meer ontspannende activiteiten ondernemen. De tips die ik tot nu toe heb gekregen, o.a. van de slaapcoach;

• breien
  • haken
  • mandala’s kleuren
  • strijken

Wat niet in je opkomt om aan een man te adviseren hoef je ook niet aan mij te adviseren, thank you very much

31 likes

Ik zie reclameposters van de Basic Fit met daarop een vrij gespierde vrouw, met als tagline ‘Hoezo te gespierd? Dat bepaal ik zelf wel!’
Kan ik wel waarderen!

20 likes

Maar wie zegt dat hij/zij dit niet ook aan mannen aanraadt? Het is toch ook niet zo heel feministisch om er vanuit te gaan dat dit alleen maar vrouwen-activiteiten zouden zijn?

Maar bij @bill wordt verwacht dat ze hier serieus op ingaat terwijl ik denk dat een man z’n coach niet serieus zou nemen als het advies breien of haken zou zijn.

Ja I guess dat ik het probleem niet zo zie, zulke rare activiteiten zijn het lijkt me niet om ontspannen te raken. Ja het zou heel gaar zijn als die man aparte rijtjes aan verschillende geslachten zou geven, maar zolang je dat niet weet ben je toch zelf aan het stereotyperen door dit ‘vrouwenactiviteiten’ te vinden.

Wees gewaarschuwd hoor jongens! Pas op jezelf. Zorg dat je te allen tijden vergezeld wordt door een mannelijke chaperonne als je onderweg bent naar de top, want je weet niet welk gevaar je tegen zult komen onderweg. Bij voorkeur in de vorm van een baas, die weet het beste hoe hij je moet beschermen. Of nee blijf bij nader inzien maar helemaal thuis, in de keuken kan je niks gebeuren. Laat het grote boze bedrijfsleven maar aan ons mannen over.

10 likes

Daarnaast moeten vrouwen thuis goede afspraken kunnen maken zodat ze voldoende ruimte hebben voor een uitdagende baan

Mannen niet dan? :face_with_raised_eyebrow:

4 likes

Ja volgens mij had ik er ook een gezien met ‘te dik? Dat bepaal ik zelf wel’

4 likes

Ik had toen ik 10/11 was zo’n knuffeltje van OB om mijn tampons in te doen. Dat knuffeltje kon je aan je sleutelbos doen. Ik zou me nu niet meer echt schamen om een tampon te pakken maar op de basisschool was ik toch wel blij met die vermomming.

4 likes