Ik ben bang dat het toch het laatste is, want volgens mij gaan mensen bij dr. en ing. er ook vaak vanuit dat het een man is. Dit is iets dat ik ook bij mezelf soms nog wel eens merk, terwijl ik wel veel vrouwen ken die dr en ing zijn
Ik heb mw. mr. nog nooit gezien. Mân moeder en zus zijn ook gewoon mr. naar mijn weten. Lastig wel want mân vader is ook mr. maar ja niks aan te doen.
Ik zie het best vaak op visitekaartjes, onder e-mails, op websites, etc. Niet alleen bij ons kantoor maar bij veel kantoren eigenlijk. Grotere bedrijven zijn wel consistenter door dan ook dhr. mr. te doen. Dan lijkt het me prima.
Soms zie je het ook volluit: mevrouw mr. Pietje. Op zich is er niets mis mee, als het maar voor mannen en vrouwen het zelfde is.
Ja ik zie dat op mijn werk ook altijd voorbij komen of dat ze vragen naar mr. ⊠en er dan standard vanuit gaan dat het een hij is.
Ja dan ook Dhr mr. Ook wel tof eigenlijk
Bij DWDD ging het net over vrouwen aan de top en er zaten twee jonge meiden aan tafel die heel goed bezig zijn samen met de zakenvrouw van het jaar. Die zakenvrouw van het jaar zei dat als je de top wilde bereiken dat je niet alles moet willen. (Goed zijn in je werk, yoga, goed koken, een goede dochter zijn, etc.)
Uiteraard kon Matthijs het niet laten om aan een 20 jarig meisje te vragen of ze ook dingen zal laten voor haar droom en of ze dan wel kinderen wilâŠ
Interessant artikel over waarom nederlandse vrouwen nog steeds massaal parttime werken.
Wow monopoly is dus blijkbaar bedacht door een vrouw als kritiek op het kapitalisme. Daarna heeft een man uiteraard dâr idee gejat en is daarmee miljonair geworden.
#notevensurprised
Ik vond dit echt een fijne, begrijpende reactie! Had ik gister echt even nodig. Had ruzie met een vriend gehad (over iets kwetsbaars/vervelends) en ik was âdramatischâ en âging ik nu even normaal doen?â. En dat geeft me dan het gevoel van schaamte dat ik met emotie reageer, dat dit niet âhoortâ en dat het beter is om geen emotie te hebben. Nu ik er een dagje overheen heb laten gaan vind ik het eigenlijk een vervelende reactie âeven normaal doenâ, ik reageer niet buitenproportioneel of agressief of neerbuigend, maar wel gekwetst en ik geef mijn grenzen aan. Met een vriendin was dit geen probleem geweest, waarom met vrienden dan wel?
En ook wat betreft je advies over dating: dank voor die nuchtere benadering. Soms raak ik verstrikt in de zelfkritiek en kan ik het zelf niet meer zo zien.
Vond het wel matig hoe ze nog even moest afgeven op vrouwen die andere keuzes maken dan zij (volgens mijn interpretatie dan). Het is niet zo dat als je ervoor kiest parttime te werken je een soort halfbakken leven leidt. Ieder zijn eigen ambities en dromen. Maar wat ze zegt over niet overal goed in moeten willen zijn is helemaal waar, en vind het verder een goed initiatief.
(Ik vond het ook grappig dat Matthijs verbaasd vroeg âhoe kwam je erbij om minister-president te willen worden?â aan iemand van 20. Hoe hij het zei klonk het alsof die droom zomaar uit de lucht was komen vallen, in plaats van een logische verklaring; dat ze geĂŻnteresseerd is in politiek en daarin verder wil en op deze manier een verschil hoopt te maken.)
Sorry als mijn meningen een beetje ongegrond zijn, dit is wat is blijven hangen en ik ga het fragment nu niet terugkijken
Ik vind het altijd zooo irritant als een man zegt âik huil nooitâ. NOU GEFELICITEERD?? Probeer het eens joh, is fijn soms.
(Snap wel dat dat zo is omdat ze dat van jongs af aan is geleerd. Maar het is niet iets om trots op te zijn ofzo.)
Ik vond het jammer dat ze zoân toontje had alsof het slecht is als je voor iets anders kiest, maar ik denk wel dat ze gelijk heeft dat als je de top wil halen dat je niet al die ballen omhoog moet willen houden. Ik ken verschillende mannen die aan âeen topâ staan (sorry als dit raar klinkt) en die maken zich nooit druk of ze wel goed koken en of ze een leuke zoon zijn. Je kunt niet in alles goed zijn en als je wel heel veel verschillende dingen wil dan is daar ook niks mis mee, maar dan denk ik niet dat je in Ă©Ă©n van die dingen de top zult bereiken.
Ik denk inderdaad dat je hier een goed punt hebt
Zomaar twee dingen waar ik me vandaag aan ergerde:
Ik snap die focus op verschillen tussen mannen en vrouwen echt niet. Ik geloof eigenlijk dat bijna alles wat wij als mannelijk of vrouwelijk bestempelen uit nurture voort komt en niet uit nature. Dan voelen uitspraken als dat âde industrialisering mannelijke leiderschapskwaliteiten nodig hadâ echt heel belachelijk.
Nina P* is echt typisch zoân vrouw die overal wordt gevraagd om interviews te geven over vrouwen aan de top/ondernemende vrouwen maar die zelf echt zoân seksistisch wereldbeeld heeft. Ik vind dat echt irritant want zij wordt daarmee een soort wapen om sekskisme goed te praten. Een beetje als wanneer iemand met een donkere huidskleur in een interview gaat zeggen dat het prima is om iemand aan te spreken met het n-woord en dat anderen dan zeggen: âZie je wel, hij/zij is zelf een vrouw/heeft een donkere huidskleur/etc. en hij/zij doet er WEL normaal over.â
âNormaalâ
Pfff deze video is echt vreselijk. âWomen flaunting their sexual power over men and then shaming those who take a look that they donât like - the less attractive, the old, the ugly, the unwanted men.â. Ze noemt vrouwen die hun lichaam flaunten âunfeeling bitchesâ en er wordt een vergelijking getrokken tussen iemand die met zijn dikke auto een vluchtelingenkamp inrijdt en vrouwen die te veel van hun lichaam laten zien. Hoe kunnen mensen zo denken
De hoge seksdrive van mannen is volgens iemand die ze aanhaalt te danken aan eeuwigdurende staat van bereidheid van mannen om seks te hebben in combinatie met het gegeven dat ze daarin zelden een âgelijkeâ in ontmoet. Krijg er echt âje moet altijd klaar zijn voor je mannetje om zijn zaad te lozen anders is hij zieligâ-vibes van.
Ik vond haar ook helemaal niet leuk bij Tims tent maar dan in een bungalow.
En dat sla is niet te vreten.
@Dr.Watson ik geloof dat ook. Vind het ook ergerlijk als mensen dingen zeggen als âja meisjesbabies krijsen altijd harderâ of zulke dingen en dan is het het verschil tussen hun eigen baby en de baby van de buurvrouw ofzo
Vanmiddag toen ik iets googelde kwam ik bij toeval op deze blog terecht en ik vond het meteen al best merkwaardig wat er allemaal stond, dus ik keek even verder en dit artikel is zoân beetje het toppunt, dat wilde ik jullie niet onthouden:
Ik had maar het idee dat we in 2019 leven, maar dat lijkt hier nog niet helemaal doorgedrongen te zijn.