Feminisme

En dan mijn birckenstocks erbij. :joy: Want die mogen de mannen ook niet dragen.

1 like

Ik hoorde gisteren toevallig dat korte broeken bij ons ook niet mogen. Wist ik helemaal niet, en korte rokken mogen idd wel. Argumenten hadden ze eigenlijk niet, dat is nou eenmaal zo. Overigens niet alleen mannen, korte broeken mogen gewoon niet, rokken wel. Nu wil één van mijn mannelijke collega’s volgende week in een rok komen :grin:

36 likes

Oh ik ben het helemaal met je eens, wat een achterlijk item. Ik vind het zo stom van de NOS, zat gister nog helemaal tegen mijn vriend dat ik blij ben dat ze het constant over WK Voetbal hebben zonder vrouwen te benoemen. En dan komen ze met dit seksistische verhaal! Lullo’s.

1 like

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/onderwijs/in-rokje-naar-de-klas-om-korte-broek-te-eisen~aa497828/

:muscle:t2:

7 likes

Sorry, ben aan het bijlezen!
Maar ik heb geen Facebook en zou ook wel graag een keer naar zo’n borrel gaan of in ieder geval naar een (leer)avond met gelijkgestemde vrouwen.
Misschien beetje veel gevraagd haha, maar volgende keer dat er zo’n evenement is, zou je dat dan weer hier kunnen plaatsen! (Ik kom ook uit Rotterdam)

1 like

Je kunt je aanmelden voor de nieuwsbrief van de bovengrondse.

1 like

Ga ik doen, dankje!

Ik was gister aan het werk en voor de kassa stond een vrouw en daarachter schuin een man die echt heel uitgebreid naar haar bips stond te kijken, echt up and down. En ik zag dat en ik dacht: daar moet ik eigenlijk wat van zeggen. Helaas niet gedaan, ik weet eigenlijk niet waarom niet. Maar kort daarna stonden twee collega’s bij mij, waaronder een bedrijfsleider en ik vertelde aan hun wat ik had gezien en dat ik bijna wat gezegd had, onder het mom van ‘niet hier, vriend’. En ze reageerden allebei zo goed. Echt instemmend en de ene collega zei tegen de BL: nou Banana houdt de boel goed in de gaten hoor! En de BL knikte echt zo instemmend. En ik dacht: wat een fijne plek om te werken.

11 likes

Gelukkig ligt ze er niet voor jouw uitzicht DICK. Whats in a name, he?

33 likes

Waarom print een krant dit?

6 likes

Goede kans op reacties en dan hebben ze weer wat leuks.

Het is het AD. De krant die bedrijven jarenlang te kakken zette met hun tests. Maar ja, dat kunnen ze niet meer dus dan gaan ze maar dit onzin goedkeuren

Is dat zoals de oliebollentest? Wat deden ze voor tests en waarom kan het niet meer?

1 like

Haring, patat en koffie dacht ik (ja, we krijgen het AD van de buren). Oh en bij Jinek of Late Night was toen discussie met de hoge pief daar, want ze hadden een kraam helemaal afgemaakt met een kinderachtig stukje tekst

1 like

Oohja ik heb idd weleens een zielig stuk gelezen van iemand die laatste was in de oliebollentest!

Trouwens damn honey #20 gaat over woede en over dat vrouwen niet boos mogen zijn en hoe vrouwen afgespiegeld worden als hysterisch.
Ik vond het echt een goede aflevering!

5 likes

Fuck you, Dijk van Dick

1 like

Ja vond ik ook!! Ik was laatste tijd wat minder enthousiast over de podcast, maar vond deze aflevering heel goed inderdaad.

1 like

Eens. Kwam ook wel vooral omdat ik Meredith zo sterk vond!

1 like

Sjongejonge…

6 likes