Bij ons op werk mogen mannen geen korte broek aan. Vrouwen mogen wel een rok aan (korte broek is onduidelijk).
Het ging er net over in een algemeen overleg dus ik vroeg waarom dat niet mag. âJa, dat is de afspraakâ. Maar waarom dan? âSja, een vrouwenbeen is betamelijker, vrouwen verzorgen hun benen beterâ. Ik vond dat geen argumenten, want wat is er nu anders aan een mannen- dan aan een vrouwenbeen? Bovendien mogen vrouwen hele korte rokjes dragen, dus wat is er dan mis met een nette bermuda?
Maar er werd echt heel lacherig gedaan en uiteindelijk werd gezegd dat ik er best een punt van kan maken, maar dat het dan best zo uit kan pakken dat vrouwen ook geen blote benen meer mogenâŠ
Vorig jaar was er die hittegolf waarbij het hier wekenlang boven de 30 graden was. Bovendien is op kantoor geen airco, dus het was binnen ook tegen de 30 graden. De enige maatregel die er toen genomen werd, was dat we al om 6 uur mochten beginnen. Ik snap gewoon niet dat je in zulke gevallen of bij ĂŒberhaupt echt hoge temperaturen niet flexibel kunt zijn. En al helemaal niet op basis van geen enkele argumentatie.