Ik heb dit bij best veel chick flicks, vooral als je de wat ouderre kijkt.
Ik vond het vooral schokkend omdat het een vrij nieuwe film is. Meestal proberen die nieuwere netflix films juist te scoren met âwokenessâ.
Is toch ook door een 15 jarige geschreven?
Of dat niet vaccineren vaak iets is van volwassenen voor hun kinderen beslissen? Heeft op meer mensen invloed dan op jezelf. Ook doe je niet meer mee aan herd immunity en kun je zo andere mensen besmetten.
Een kind moeten baren is niet gevaarlijk voor de volksgezondheid maar wel een risico voor jezelf. Ook beslissen hiervoor mensen niet voor elkaar maar alleen de zwangere vrouw.
Ja ik dacht gewoon wat hardop met je mee. Ik snap heel goed je punten.
Ik denk dat lichamelijke integriteit super belangrijk is, maar dat het gewoon niet 100% van de tijd opgaat. In het geval van vaccineren zou je kunnen zeggen dat het lichamelijke âongemakâ mee valt en de collectieve gezondheidswinst groot is ten opzichte van niet-vaccineren. Voor een zwangerschap geldt dat in mindere mate (indien je een foetus niet als kind ziet). Nu zet je jezelf voor een onmogelijke keuze terwijl er volgens mij best nuance te zien is in iets als lichamelijke integriteit. Alsnog denk ik zelf dat verplicht vaccineren misschien een averechts effect gaat hebben en dat er nog meer opties te proberen zijn dan deze.
Even los van de keuze voor vaccineren, ik vond het onderstaande een mooi stukje over het samengaan van abortus met het aangeven van een ongeboren kind/foetus. Het geeft goed aan dat deze dingen heel goed samen kunnen gaan. En geschreven door iemand zonder baarmoeder die dus wel zinnige dingen erover kan zeggen, om even op je laatste stukje terug te komen.
Vriendin is vrachtwagen chauffeur en stuurde vandaag weer deze foto.
Ze is gaan klagen bij het bedrijf en ze gaven aan meer klachten te hebben gekregen en dat ze al een nieuwe besteld hebben.
Ergste is dat dit niet de eerste x is dat ze me een foto met deze tekst stuurt
Gatverdamme, goed dat ze is gaan klagen
Ik ken hem van Maschaâs kanaal geloof ik.
Jazeker.
Ik vind dit zoân stuk waarvan ik het met de kern natuurlijk eens ben (vaderschap moet veel serieuzer genomen worden), maar zijn toon en uitwerking vind ik dan weer minder. Een beetje gezeur over dat hij niet serieus genoeg genomen werd tijdens de zwangerschap en dat informatie over zwangerschap âvoor mannen veel wetenschappelijker gepresenteerd moet worden want zo werkt het voor mannen nou eenmaalâ. Bovendien ken ik best wel wat jonge vaders van onze leeftijd die wĂ©l helemaal meedoen met alles, en die hebben geen speciale behandeling gehad van de verloskundige ofzo. De vrouw leert veel informatie toch ook gewoon door erover te lezen en zelf dingen uit te zoeken, wat moet er speciaal voor mannen gedaan worden dan? Wat natuurlijk wel echt moet is beter ouderschapsverlof, maar verder vraag ik me een beetje af of deze man niet zelf wat beter zijn best gedaan had kunnen hebben ipv dat bij anderen te leggen.
In Nederland gaf voormalig KNAW-voorzitter Hans Clevers onlangs toe dat de genderbalans in de wetenschap een probleem is: âMaar het ligt aan de vrouwen. We hebben veel jonge vrouwen met potentie, maar als puntje bij paaltje komt, haken ze af. Daar kunnen wij [mannen] niets aan doen. Nederlandse vrouwen willen niet beulen.â (NOS, 2018)
What. The. Fuck.
Jezus hoe krijg je het je bek uit???
Uit welk artikel komt dit?
Dat waar de tweet die @Jauregui quotete naar verwijst.
https://esb.nu/esb/20046594/vrouwen-in-de-economie-een-levenslange-ontmoediging
Is beetje leeswerk maar wel de moeite waard!
Oh sorry de link tussen die twee had ik nog niet gezien, thanks!!
Nog op dit thema: gisteren zag ik op het nieuws dat aankomende vaders niet snel ouderschapsverlof nemen omdat âze bang zijn wat hun collegaâs denkenâ en âhet toch moeilijk vinden omdat het niet de norm isâ. Sorry maar wat een stelletje pussyâs. Je vrouw douwt een kind uit haar kut en jij durft het verlof WAAR JE RECHT OP HEBT niet aan te vragen omdat de broâs dan misschien denken dat je een sukkel bent? Grow a pair. Dat kind is ook van jou hoor.
Euhm⊠persoonlijk vind ik dit een beetje hard, want ik denk dat het gewoon niet zo makkelijk is om het aan te vragen en dat er echt moeilijk over gedaan wordt als je langer wegblijft dan dat anderen van je wensen dat je wegblijft. Heel veel mensen (man en vrouw) melden zich bijvoorbeeld ook vaak niet ziek wanneer ze dat zijn, omdat ze bang zijn dat anderen boos worden, omdat hun werk dan door iemand gedaan moet worden.
Ja, ik vind ook dat mannen gewoon dat verlof moeten aanvragen, maar ik kan me dondersgoed voorstellen dat er tegenwoordig nog moeilijk over wordt gedaan. Misschien is het over een paar jaar een minder grote stap om het aan te vragen en is dit dus geen punt meer. Het is niet alleen de schuld van de mannen, maar ook van de maatschappij op zich die zich nog te veel focust op het feit dat mannen het meeste geld moeten binnenharken.