Feminisme

Nee ja het gesprek gaat over over communicatie waarschijnlijk. Ik ben niet van plan hem weer uit te leggen waarom ik een probleem heb met wat hij zei. Tokkies gonna tok

Hoe ging het?

Zo ergerlijk dat nu zo benadrukt moet worden dat deze vrouw niet in haar eentje een belangrijke ontdekking heeft gedaan. Dat zie ik echt nooit bij mannelijke wetenschappers gebeuren.

20 likes

Wat een kut stuk

3 likes

Het is ook zoooooo doorzichtig. Aan alle wetenschappelijke ontdekkingen werkt natuurlijk meer dan een iemand, maar er wordt nou eenmaal vaak een naam of een persoon aan verbonden. Maar nu dat dus een jonge vrouw is moeten we ineens ho ho ho even nuanceren hoe dat zo gekomen is.

7 likes

:nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face:

3 likes

Ik ben er gister achter gekomen dat als ik bij onze gemeente inlog met mijn digi-d ik 0 gegevens over mijn woning kan zien, terwijl mijn man ze wel allemaal ziet met zijn digi-d.
We zijn samen eigenaar.

Dit vind ik zo bizar, ik ben ouder dan hij is en ik vul altijd eerst mijn naam in omdat ik de administratie doe, toch wordt alles op zijn naam gezet en kan ik dus zonder zijn toestemming niet bij deze gegevens.

Ga een klacht indienen hierover, ben benieuwd of er wat aan gedaan wordt.

10 likes

Duurt nooit lang he voor de ware aard boven komt

1 like

Goede response van Andrew!

7 likes

Laatst had ik een klacht ingediend bij de gemeente over een gevaarlijke verkeerssituatie in de buurt, best goed onderbouwd met mijn naam en geslacht. Belde de man van de gemeente een paar dagen later mijn 06 op met de vraag of dit het juiste nummer is voor de klacht die is binnengekomen, zeg ik “ja”. Zegt die: is “MENEER” memoire in de buurt om zijn klacht te onderbouwen?

Ik was echt met stomheid geslagen.

4 likes

Tggggg wat the fuck. Wat heb je gezegd??

Ugh ja ik zag het bij de Volkskrant ook, die hun stuk ook openden met dat ze “Jong, slim, knap en grappig” was.

edit: Vind het trouwens ook mega-irritant dat eerst De Media gaat doen alsof zij het allemaal in haar eentje gefixt heeft en het meesterbrein is, terwijl iedereen in STEM (en ongetwijfeld de rest van de wetenschap) weet dat dit soort dingen altijd een team effort zijn en dat wetenschap in je eentje gewoon niet kan eigenlijk, en vervolgens gaat De Media klagen dat ze teveel in de spotlight stond!? Zo raaaar.

edit edit: ugh dit is gewoon hetzelfde als met de opkomst van rechtspopulisme, zoals gevat in deze tweet: 49

13 likes

Hoe heet dat ene Amerikaanse boek ook alweer over vrouwen versieren en dat je ze dan heel slecht moet behandelen? Ik wil het als voorbeeld voor iets gebruiken.

Ja! Hier heb ik me ook echt dood aan zitten ergeren idd! Vond het ook zo jammer dat het ook veel vrouwen waren in dat stuk die haar rol omlaag haalden.

En dit wordt idd echt nooooit gedaan als er een of andere kerel voor een uitvinding naar voren wordt geschoven dat eigenlijk een team effort was, waar vrouwen wellicht ook geploert hebben in het team.

1 like

Heb je het over pick-up artists? The Game van Neil Strauss. Of Erik von Markovik (Mystery) (negging)? En inderdaad Julien Blanc, maar die heeft geen boek geschreven, als ik me niet vergis.

1 like

Ik ben gisteravond naar een bijeenkomst over feminisme in de islam geweest en ik heb er zo’n dubbel gevoel over. De avond werd voorgezeten voor Sylvana en die drukte op z’n zachtst gezegd nogal een stempel op de avond. Het ging meteen mis bij de eerste vragenronde waarin een witte oude man even moest benadrukken dat de koran vrouwonvriendelijk is (de meeste mensen die branden in de hel zijn vrouwen) en daar werd heftig op gereageerd, wat ik helemaal begrijp. Hij gebruikte zijn ‘info’ om die vrouwen de les te lezen ipv een gesprek aan te gaan. Maar hierna besloot Sylvana dat witte mensen en vooral mannen even geen vragen mochten stellen. Vond ik pijnlijk maar ok, niet mijn plaats om er iets van te zeggen. Maar daarna werd eigenlijk de mensen die een ‘standaard’ vraag stelde een beetje in de zeik genomen. Een meisje vroeg hoe zij mensen kon bereiken die niet naar zo’n avond kwamen, die buiten haar bubbel vielen. Toen werd er een beetje sarcastisch opgenoemd wat ze allemaal kon en werd er door het panel gezegd ‘dat ze dit en dit maar moest doen want zij gingen het niet doen’. En er was een jongen, zelf moslim, die vragen stelde over de mannen en die vroeg waarom het witte vrouwen wel was ‘gelukt’. Ja onhandige formulering, en foute info, maar hij werd compleet voor gek gezet en uitgelachen. Ik vond het zo flauw, hij zit daar toch en stelt vragen, doe gewoon een beetje aardig.

Aan de andere kant begrijp ik ook dat ze waarschijnlijk heel vaak dezelfde vragen krijgen, vooral Sylvana, en op een gegeven moment ben je daar klaar mee, we moeten door. Maar naar zo’n avond komen toch alleen mensen die het doel een warm hart toedragen, die geïnteresseerd zijn en die willen meedoen. Ik kreeg er echt een heel naar gevoel van. Rosalinda Wijks was er ook (hele leuke vrouw!) en die vertelde over Islamitisch feminisme en Moslim feminisme (ben ff vergeten welke wat was) en stelde dat het een niet zonder het ander kon bestaan (een is seculier, ander binnen de Islam). Ik wilde een vraag stellen over ongesteld zijn en bijvoorbeeld Ramadan of toegang krijgen tot de Moskee maar ik durfde gewoon niet. Ik kreeg het niet zo geformuleerd in mijn hoofd dat zij niet zouden denken: jezus heb je weer zo’n domme witte. Het kwam over alsof witte vrouwen wel feministen kunnen zijn maar dat dat het lang niet haalt bij de mega feministen die Moslim/zwarte/queer vrouwen zijn en dat wij eigenlijk niks weten. En dat begrijp ik dan ook wel weer, het gaat al eeuwen andersom: witte mensen weten alles en niet-witte mensen niks. Op een gegeven moment zei Arzu Aslan ook dat feminisme voor witte vrouwen slechts nog een paar euro loon erbij was en dat bijvoorbeeld Moslim vrouwen zonder de Nederlandse identiteit maar die wel hier wonen nog een veel langere weg te gaan hadden.

Ja ik weet eigenlijk niet wat ik hiermee wil zeggen maar ik vond het zo’n lastige en ongemakkelijke avond. En dat zal heel erg door mijn wit-zijn komen en het is ook heus wel eens terecht dat witte mensen nadeel ondervinden van hun kleur maar ik vond het weinig constructief.

8 likes

Nouja van die man snap ik echt wel. Hij had niks witters en mannelijkers kunnen zeggen. Hij gebruikt hun eigen geloof als een stok om mee te slaan en dat gebeurt eigenlijk altijd al. Ik snap dat ze geen zin hadden om daar nog op te reageren. Bovendien legde Rosalinda uit dat wat die meneer aanhaalde een hadith is, zoals er nog duizenden hadiths (? ik weet niet wat het meervoud is) bestaan, en de herkomst hiervan niet vaststaat en multi-interpretabel is. Maar dat uitgerekend deze hadith altijd wordt aangehaald om moslimvrouwen uit te dagen. Ze zaten daar niet om hun geloof te verdedigen.

Ja sorry klopt, er is inderdaad op gereageerd. Op een hele constructieve manier waar ik van heb opgestoken. Maar deze meneer nam geen genoegen met het antwoord en bleef doorgaan. En op een gegeven moment kapte Sylvana hem af omdat het geen gesprek was, meneer luisterde niet en toen piepte hij: dan doe ik niet meer mee! Toen zei Sylvana nog: we komen hier na de pauze op terug. Arzu bulderde: kunnen we hier niet gewoon over ophouden!?

En na de pauze deelde Sylvana dat zij de baas was en ze besloten had deze meneer geen aandacht meer te geven en geen witte mensen meer aan het woord ging laten.

:face_with_raised_eyebrow: Ja het was een rare avond.

4 likes

Ik was een tijd terug ook bij een queer avond met voorstellingen en op een gegeven moment gaven ze ook aan dat alle witte hetero’s de zaal moesten verlaten
Ik snap dat je dan een punt wil maken van hey ons gebeurt dit ook altijd, nu weten jullie hoe het voelt
Maar vond dit ook best wel ongemakkelijk

1 like

Je kan het hier terugkijken, mocht iemand geĂŻnteresseerd zijn (met gevaar dat ik het niet precies goed naverteld heb)

1 like