Favoriete recepten

Misschien staat hier wat tussen:

Pastitio en gemista (wij doen meestal aardappelen, tomaat, paprika en courgettes vullen) zijn hier favoriet. Ook die kip in de oven eten we vaak (vooral de aardappelen daarbij zijn lekker, met een flinke lepel tzaziki)

Deze soep is ook heeel lekker:

1 like

@Reflect Bedankt! Pastitsio ziet er heftig uit maar wel lekker!

@Santareria Oeh ziet er goed uit! Bedankt. Ik heb nooit zoveel vertrouwen in hun, heb ooit een boek van ze geleend maar was allemaal een beetje flauw / net niet, maar dit klinkt we lekker!

@Geo Dat klinkt allemaal heerlijk, ik ga hem even opslaan, bedankt!

1 like

Haha lekker makkelijk :grin: doe ik ook soms hoor. Ik ga eens op internet ff een recept opzoeken.

Wat wij thuis wel aten is bruine bonen met spekjes, sla en stroop.

Kwestie van de bruine bonen opwarmen. Spekjes knapperig bakken, je kan eventueel ui meebakken. En dan ijsbergsla in stukjes snijden/scheuren en dat mengen met azijn, water en bruine basterdsuiker.

Bruine bonen uitlekken en op je bord doen, spekjes erdoor mengen en dan stroop er over. Met de sla er naast.

(Maar goed misschien is dit meer iets voor vies lekker ;))

Weet iemand misschien een goed curry recept? Niet te duur en lekker pittig?

Lijkt mij wel lekker, alleen heb ik de helft van wat ik nodig heb niet in huis en heb geen zin om naar de winkel te gaan :smiley:

1 like

Ik hoef maar aan deze salade te denken en het water loopt me al in de mond (de afgelopen 3 uur dus al het geval)
Ik heb de dierlijke variant nooit op dus geen idee of het net zo smaakt, maar het is iig heerlijk!!
Het enige nadeel is dat je het echt niet kan bewaren, maar het is precies 2 porties (en je kan makkelijk de helft bereiden en de andere helft de volgende dag maken)

5 likes

Wij gaan donderdag barbecueën en ik wil een lekker/niet te moeilijk toetje maken. Hoeft niet per se van de barbecue hoor (ben geen fan van warm fruit haha). Iemand tips?

Aardbeien gemarineerd in balsamicoazijn met mascarpone met munt erdoor?
Heel makkelijk, lekker en past goed bij de tijd van het jaar met de aardbeien.

Edit: wel witte balsamicoazijn, anders zien je aardbeien er heel vies uit (maar smaken ook prima met donkere azijn, hoor).

2 likes

Klinkt heerlijk, ga ik proberen. Thanks! @Fredje @Sobremesa

No-bake cheesecake? In fruitvarianten of chocolade/oreo/rolo

1 like

Heeft iemand ervaring met recepten voor brownies op basis van bonen en/of banaan? Proef je de bonen en banaan erg?

Eton Mess is ook altijd een favoriet hier! Met aardbei en/of framboos. De meringues kan je zelf maken, maar ik koop ze meestal in de supermarkt :sweat_smile:

https://www.libelle-lekker.be/bekijk-recept/84326/eton-mess

2 likes

Omg dit lijkt me inderdaad heerlijk, nú op mijn boodschappenlijst :smiley:

1 like

Ja! Maak best wel vaak zwarte bonen brownie;
blikje zwarte bonen, banaan, ei, cacaopoeder, rozijnen, bakpoeder bij elkaar.
Super lekker en geen bonen/bananensmaak vind ik

1 like

De meningen zijn dus verdeeld🙈 maar wel bedankt voor de tips!

Haha, heb je het al geprobeerd?

Nee de bakpoeder was op😭 hopelijk morgen wel bij de plus

Wat is jullie favoriete Allerhande avondeten recept? Wil even inspiratie opdoen voor mprhem haha. Dit is mijn favoriet:

2 likes

Dit is een favoriet

En deze ook