Wat grappig, beide recepten die ik zelf nooit zou hebben uitgekozen haha. Ik ga ze op mijn lijstje zetten, dankjewel!
Dit is op dit moment mijn favoriet!
Dit is de mijne:
Echt troost eten wel
Ohh deze lijkt mij echt heel lekker!!
Dit was echt heel lekker en smaakvol! Had het met vegaspekjes geserveerd. (De portie hier was voor 2 personen maar had het verdubbeld)
Deze is heel lekker!
Deze vind ik ook erg lekker! Toevallig stond-ie vanavond op het menu hier.
Verder is dit ook een van mijn favorieten:
Ik eet vandaag: Eendenborst met Arabische kruiden en pastinaakpuree https://www.ah.nl/r/1193242
Wauw die eendenborst ziet er uit alsof t uit een sterrenrestaurant komt haha. Lijkt heel lekker, moet alleen wel veeeel meer kruiden in huis halen zie ik haha.
Ik laat die rozenharissa, peterselie en sumak altijd achterwege. Heb ik ook niet en wilde ook geen 10 potjes aanschaffen. Baharat heb je wel echt nodig!
Oh goed om te weten! 1 potje is nog wel een keer te doen hahaha
De recepten die laatst naar voren kwamen nav de vraag van @Tamara vraag ik me af:
Wat is het lekkerste budget recept dat je vaak maakt?
Deze pizza is zo lekker, vooral de verse saus. Die zou ik zo wel kunnen opeten.
Budgetrecept:
Uiensoep
- bakboter
- 2 uien in plakjes
- uien bakken in de boter
- 1 eetlepel suiker erover
- 1 eetlepel bloem erover
- water toevoegen
- 1 rundvleesbouillonblokje
Ik ben tegenwoordig van de soepen en heb al goede recepten van tomatensoep, uiensoep, champignonsoep en tortellinisoep. Iemand nog andere goede recepten van soep met een ingrediƫnt dat in de vorige zin nog niet genoemd is?
Heel erg dit, maar vaak als ik een succesrecept heb, heb ik die via het forum. Zo ook deze, een van mijn favoriete soepen:
Verder maak ik graag:
- (rode) linzensoep - is een beetje pittig en lekker simpel
- kruidige pompoensoep met wortel en (wederom) rode linzen - wel veel snijwerk
- budget courgettesoep - is alleen maar courgette, ui, bouillonblokje en veel peper en dus zo gemaakt
Mocht je een recept van 1 van die bovenstaande willen, kan ik het even voor je opzoeken/uittypen
Die 1e is echt heel erg uit mijn comfortzone maar ik ga hem wel proberen! Voor 2 personen heb je 375 ml pindakaas nodig lijkt het. Is dat niet mega veel?!
Ik heb ook nooit eerder linzen gegeten, waar proeft dat naar? Internet zegt een aardse smaak en aards link ik meestal met schimmelachtig qua smaak. Maar jij kan vast beter uitleggen hoe het proeft. Ik ga je courgettesoep in ieder geval maken en misschien je rode linzensoep ook wel!
āBloemkool-kerriesoep met vegaspekjes - Recept - Allerhande - Albert Heijnā https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1192090/bloemkool-kerriesoep-met-vegaspekjes
Deze is lekker! Zowel met gewone als vegaspekjes.
En pompoensoep met kokosmelk is ook heel lekker. Gewoon het basic soeprecept (ui, knoflook, bouillon) en dan op het laatste de kokosmelk erbij.
Ik zie in soep rode linzen eigenlijk vooral als een bindmiddel en niet per se smaakmaker. Het maakt de soep lekker dik. Qua smaak is het heel melig als je het te lang laat doorkoken. Ik vind het moeilijk om de smaak verder te omschrijven, ik denk gewoon heel mild, beetje nootachtig, klein beetje melig? Ik eet wel eens zwarte of bruine linzen zo, maar rode linzen gebruik ik eigenlijk alleen in soepen en curryās, dus ik associeer de smaak meteen daarmee.
Ik zal straks het even uittypen!
@Takkie Ga ik ook eens maken, dankjewel!
@Pantalones Ah okƩ, kan me er nog niet echt een voorstelling van maken maar ik wacht je recept af en dan komt het op de receptenlijst
Sumak is wel echt een toevoeging! Gebruik ik ook vaak door salades.
dat zou heel veel zijn inderdaad, maar het recept is standaard al voor 4 personen.
3/4 cup voor 4 personen staat er, 1 cup is ongeveer 240ml dus voor 2 heb je maar 90 ml nodig