Favoriete recepten

Nee, alleen een beetje water bij het pureren. Als je van dunnere soep houdt, dan kan je wel gewoon bouillon toevoegen natuurlijk.

1 like

Wie heeft nog ideetjes voor een niet te zwaar voorgerecht? Wat zijn jullie toppers? Ik moet deze gang verzorgen bij een diner met als hoofdgerecht (Vlaams) stoofvlees, frietjes en witlofsalade en als nagerecht cheesecake. En gezien ik dus enkel dit doe wil ik toch een beetje kunnen wauw’en met iets klein maar heerlijk :sweat_smile:

Ik heb ooit eens ergens bieten carpaccio met feta en pesto van pistachenoten gegeten. Dat vond ik zo lekker! Wil dat nog steeds eens namaken. Dat is ook helemaal niet zwaar, maar weet niet of je dat bij de rest van de gerechten vindt passen.

2 likes

Hele oude post, maar ik kwam je bericht tegen toen ik zocht naar soeprecepten. Heb deze van het weekend gemaakt, en het was echt lekker! Dus ik ga je moeders recept zeker vaker gebruiken haha

1 like

Wat leuk! Ga hem zelf ook maar weer eens maken nu het wat kouder wordt.

1 like

Tartaar van tomaat met burrata, je kunt bij de appie ook mini burrata’s kopen (burratine). Dan zitten er 3 kleintjes in een verpakking.

Een bietencarpaccio is inderdaad ook leuk! Dan zou je eigenlijk bij de groenteboer moeten informeren of ze ook gele en chioggia bieten hebben, dat ziet er voor de kleur mooi uit!

2 likes

Ik heb deze vorig jaar met kerst gemaakt en was heel geslaagd. Had geen gebakken kappertjes omdat we geen afzuigkap hadden en ik dus niks wilde semi frituren, in plaats daarvan had ik kleine ronde croutons (kant en klaar gekocht)

1 like

Heeft iemand nog een goed (niet al te ingewikkeld) recept met witte kool?

2 likes

Heb jij nog iets lekkers gevonden? Ik ben ook op zoek naar recepten, maar het is vooral koolsalade wat je tegen komt. Maar ik wilde eigenlijk net als rode kool maken en dan invriezen. (rode kool maak ik dan met appels en rozijnen, maar dat hoeft niet met witte kool)

Nee, uiteindelijk ook een salade gemaakt.

1 like

Ik heb laatst een soort nasi met witte kool gemaakt, met dit recept en vond het best ok. Wel zelf bijgekruid.

2 likes

Ik heb hier al best lang 2 potten seitan staan maar geen idee hoe ik het moet bereiden. Op internet vind ik niet echt lekkere recepten. Iemand een idee?

Is het seitan op smaak gebracht met soja enzo? Die blits ik een beetje in de keukenmachine en dan gebruiken als gehakt in een aziatisch gerecht. Bijv pittig maken en dan in slabladeren (die gebruik je als wrap), heb even geen recept maar als je zoekt op lettuce wraps beef kan je misschien wel iets vinden!

2 likes

Willen jullie misschien meedenken met een recept idee voor witte kool dat lijkt op een rode kool recept?

Ik dacht misschien iets van witte wijn, geraspte gember, gekonfijte citroen, abrikozen stukjes, geplette peperbolletjes of misschien iets van mosterdzaad of chilipeper?

Of klinkt het allemaal goor, kan ook natuurlijk. Maar wil graag dat zoet, zure kruidige van rode kool met appeltjes namaken maar dan iets frisser en scherper. Aanvullingen of iets graag

Dit recept gebruiken maar dan met witte kool?
Weet niet precies wat je bedoelt en heb dit recept zelf nog nooit gemaakt dus misschien zit ik er wel helemaal naast.

Als je zoekt op witte kool recepten kom je vooral koolsalade tegen of iets met pindasaus of wokken. Maar eigenlijk wil ik iets soortgelijks maken als dat je met rode kool doet. Zeg maar rode kool met appeltjes wat je dan goed kan invriezen. Dus ik zat te denken wat kan je dan combineren met witte kool om iets vergelijkbaars te maken? Ik zit dus beetje te prutsen met smaken /kruiden combineren

Recept waar je naar linkt klinkt goed!

Ah ja, dan zou ik gewoon een recept voor rode kool opzoeken maar witte kool gebruiken, zoals dit recept inderdaad!

1 like

@Marquez

ik verkies spitskool maar ik heb ook wel eens okonomiyaki gemaakt met witte kool.

Evt heb ik nog een Indiaas recept voor witte kool met aantal kruiden enzo. Die zou ik dan even moeten pb’en mochten jullie willen.

3 likes

Daar heb ik ook wel interesse in!
Er zitten in ons groentenpakket nu veel rode en witte kolen en daarbij kom ik vaak op dezelfde recepten, beetje variatie is welkom.

1 like

Als ik een overschot aan kool ( rood/wit/paars) heb dan maak ik er Kimchi van, en dat is heel lang houdbaar.
Dat is natuurlijk geen hoofdgerecht, maar wel een smaakvol bijgerecht bij nagenoeg alles.

3 likes